Citat:
Ursprungligen postat av
Skogismyra
Precis. Därför måste man själv (egot) dö. Fast fysisk självmord är fel väg att gå har jag hört.
Jag förstår att det är meningslöst att försöka förklara det..
Nej, nej, nej! Skall du prata om det inre måsta du använda metaforer då pratet är till för dualism och det "andliga" har ingen dualism. Så därför säger jag tro inte på vad någon sagt eller vad jag skrivit, same. same. Jag bara pekar inåt!
Vi tar det från början. "Egot måste dö", säger du. Vilket då jävla ego? Visa mej ditt ego? Var är det? Egot tillhör drömmen som ger dej ett hopp om en bättre fake framtid som inte finns. Buddha satte sig under ett träd efter att ha totalt misslyckat att få bort lidandet.
Ramana såg sin egen kropp brinna upp en vanlig dag som en ung pojk utan spirituell träning eller religiös familj.
Byron Katie var en framgångsrik, mycket rik real estate business women, råkade ut för en depression och blev inspärrad, sov på golvet och vaknade av att en kackerlacka kröp över hennes ben och PANG, hennes tankar nollställdes. Under en vecka levde jag med henne som en caretaker så jag vet och fick alla mina frågor besvarade .. att hon inget vet. Det bara hände!
Känner du att du måste göra något så följ Ramanas råd och fråga dej själv vem du är. Då är du sysselsatt, kan jag lova. I övrigt är det fint att vara med de som har samma passion som dej och få dina frågor besvarade av någon du litar på med ögonkontakt. FB är bara till för huvudets riddare och inget för oss djupdykare som längtar att bli sedda utan prut.
Gud gömmer sig i stunden då det inte finns annat än nu, nu, och nu och du behöver inte betala Tolle för att förstå det! Du är stunden och inte en svensk med ett ego!
Allt väl, så säg mej nu vem du är och skriv ned det! Kolla sedan in Karl Renz som pratar från Tirruvanamalai eller Mallorca. Han sammanfattar allt väldigt bra och dyker nog upp snart i Berlin...