Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 01:44
  #27661
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, vi sitter med en social mixad och passerad soppa som i Midsomer att bara tankespåna kring. Det går inte att få någon rätsida på alla märkligheter, få faktan och tänkbarheter som strävar åt alla väderstreck. Har försökt spåna kring vad som pekat på oplanerat vs planerat, FP/BP, HD eller SD eller annan, paret Ds relation/skilsmässa/tajthet som tecken på motiv eller inte motiv, planket och hörvittnena, gemensamma vänner som selektivt inte uppskattat svek och en sommar full av klimatförnekelse blandat med trotsande av eldningsförbud men jag blir inte mycket klokare på vem som gjort vad och varför.

Måtte utredarna sitta på ett berg av information som vi här inte har den blekaste aning om!

I såna här sitsar, och jag har sagt det förut, och är än mer övertygad just nu, så är chansen stor att ”motivet” är ovärdigt våra ansträngningar, inte minst relativt den betydelse som teknisk bevisning och en god åklagarnäsa har för fällande dom.

Förbannade muppar är vad det handlar om. Knappt värda tonern i skrivaren.
Citera
2018-09-24, 01:54
  #27662
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
I såna här sitsar, och jag har sagt det förut, och är än mer övertygad just nu, så är chansen stor att ”motivet” är ovärdigt våra ansträngningar, inte minst relativt den betydelse som teknisk bevisning och en god åklagarnäsa har för fällande dom.

Förbannade muppar är vad det handlar om. Knappt värda tonern i skrivaren.


Du har nog troligtvis rätt där. Om vi någonsin får läsa om detta så blir vi nog förvånade hur lågt och nedrigt allt var, mänsklighetens sämsta sidor och enklare än vad man kan tro då det står färdigt i tryck. Och ändå har det kostat en människa livet och en mamma fattas sina barn. Man blir bara mer illa berörd av detta ju längre tiden går.
Citera
2018-09-24, 06:40
  #27663
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
För att han är skäligen misstänkt för mord på LW?

Varför citerade du bara en del av det jag hade skrivit?

Citat:

 Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Så har det hänt igen, SD dyker oanmäld upp på ett event. [/i]

Finns inget krav på att man måste anmäla sig i förväg till ett event
just på det eventet som du pratar om så träffade jag på flera som inte anmält i förväg att dem skulle komma, så jag förstår inte varför det skulle vara annorlunda för SD?
Citera
2018-09-24, 06:46
  #27664
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är ta min själ helt j-a världsfrånvänt. Några dygn innan hon ska till USA i två veckor ger hon sig — nattarbetande frånskild mor — ut på denna roadtrip. Säljer de knark eller nån illegal variant av zonterapi ur bakluckan eller vad f-n är det fråga om? Kör de elbil eller släpper svinen ut avgaser utanpå det? Låt vara att hon inte har ngn trädgård eller villa att ta hand om längre och det väl kliar i de gröna fingrarna.

De borde spärras in enbart på grundval av detta. Det är ju hårda bevis på att lönen är för hög, arbetstiden för kort och skatten för låg. Ta min själ.

Och sen ska de flyga land och rike runt medan isbjörnarna går och svettas på Grönland. Helt vettlöst. Jag skulle ju rekommendera öppnandet av ytterligare en planet någonstans där man kan geocacha precis hur mycket man vill.

Jag börjar ju tro att HD och SD kan vara ungefär lika skyldiga bådda. Och att det är hög tid att stänga säcken.

Underbart att få ta del av dina ord! En mänsklig reaktion på en helt absurd (o)verklighet.
Det tar liksom aldrig slut på galenskaperna.
Citera
2018-09-24, 07:04
  #27665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Underbart att få ta del av dina ord! En mänsklig reaktion på en helt absurd (o)verklighet.
Det tar liksom aldrig slut på galenskaperna.
Håller med om galenskaperna!
Jag har en magkänsla av att något kommer att hända denna vecka... har haft fel förr (men även rätt)... Hoppas och tror (iaf till veckan är över) att magen är att lita på!
Citera
2018-09-24, 07:07
  #27666
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med om galenskaperna!
Jag har en magkänsla av att något kommer att hända denna vecka... har haft fel förr (men även rätt)... Hoppas och tror (iaf till veckan är över) att magen är att lita på!

Det hoppas verkligen jag också!
Citera
2018-09-24, 07:14
  #27667
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med om galenskaperna!
Jag har en magkänsla av att något kommer att hända denna vecka... har haft fel förr (men även rätt)... Hoppas och tror (iaf till veckan är över) att magen är att lita på!

Din magkänsla kan visa sig bli rätt. Jag har tidigare siat och skrivit att runt sep/okt kommer rimligen åkl ha tillräckligt för åtal. Ett tag tänkte jag att det kanske dröjer ytterligare någon månad, men nu är jag åter i tanken att det kan ske inom ganska snar framtid.
Citera
2018-09-24, 07:40
  #27668
Medlem
Honan6s avatar
Min SÄPO-näsa säger att GM har gjort misstaget att klä sig i olika kostymer i cybern och att de digitala avtrycken blir svåra att nästla sig ur.
Citera
2018-09-24, 07:48
  #27669
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Underbart att få ta del av dina ord! En mänsklig reaktion på en helt absurd (o)verklighet.
Det tar liksom aldrig slut på galenskaperna.

Nä. Fy Fabian.
Det är nåt skumt med den där utflykten. Jag undrar om man inte i alla fall kan ta den till intäkt för att SD/HD har på tok för snäva marginaler i sina liv och att mordet helt enkelt kan vara ett resultat av dålig planering och kompromissovilja. Det har skitit sig i planeringen och nån har blivit bestört över att två-tre saker inte gått att göra samtidigt.

Var barnen med på utflykten eller när hade hon tänkt träffa dem, om hon sen ska åka bort också?

Vad tror de att de är? Amerikaner?
__________________
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-24 kl. 08:24.
Citera
2018-09-24, 08:36
  #27670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med om galenskaperna!
Jag har en magkänsla av att något kommer att hända denna vecka... har haft fel förr (men även rätt)... Hoppas och tror (iaf till veckan är över) att magen är att lita på!

Det känns som att eventet i början av oktober kommer att sakna en deltagare .....
Funderar på om man skulle utbilda sig till forensiker så det blir lite fart på rättvisan i det här landet.
Citera
2018-09-24, 09:07
  #27671
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Det kan vi bara hoppas på. Svaret finns i trion som figurerat hela sommaren. Hoppas någon av dem ger upp och berättar.

Ja, jag vill tro att en av dem kommer att berätta snart.
Citera
2018-09-24, 09:20
  #27672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det känns som att eventet i början av oktober kommer att sakna en deltagare .....
Funderar på om man skulle utbilda sig till forensiker så det blir lite fart på rättvisan i det här landet.
Eller -3?
Försent för mig men kanske ska tipsa barnbarnet om utbildningen, tänkte på det efter ett inslag på nyheterna i morse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback