Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 09:24
  #27673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Varför citerade du bara en del av det jag hade skrivit?

Citat:

 Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Så har det hänt igen, SD dyker oanmäld upp på ett event. [/i]

Finns inget krav på att man måste anmäla sig i förväg till ett event
just på det eventet som du pratar om så träffade jag på flera som inte anmält i förväg att dem skulle komma, så jag förstår inte varför det skulle vara annorlunda för SD?

Tröttnar du aldrig på att försvara SD och hans beteende, i detta fall förändrade beteende?
Vore kanske klädsamt om du hade en Något objektiv syn, blir tröttsamt med en SD hejarklack som tycker han är super oavsett hur många han bedrar eller misshandlar eller mördar...

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det känns som att eventet i början av oktober kommer att sakna en deltagare .....
Funderar på om man skulle utbilda sig till forensiker så det blir lite fart på rättvisan i det här landet.

Eventet är i början av November, och jag törs sia , är han inte inlåst då och dyker upp, ja han kommer definitivt märka att inte alla låtsas som ingenting...
Trots allt är det svårt att samla 500 ynkryggar på samma ställe.
Citera
2018-09-24, 09:32
  #27674
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En sak som faktiskt är ett ganska intressant sammanträffande (?) är HD's whereabouts dagarna innan mordet, dvs. den 12-13 maj 2018.

Under helgen 12-13 maj verkar hon ha varit på en rejäl geocache-tur i Norrköping med omnejd, där hon loggat en sk. spårbar cache (i form av en liten guldsko) på en mängd olika ställen (nästan 150 ställen).

Några av HD's loggar från Norrköping med omnejd (notera särskilt namnen på de olika platserna):

12 maj 2018: Vikbolandet Arkösund: https://www.geocaching.com/track/log...f-fd5c022b3caf

12 maj 2018: NKG Kungarna https://www.geocaching.com/track/log...d-2dbaf46f123a

12 maj 2018: NKG En ska bort: https://www.geocaching.com/track/log...1-d58b191531e4

13 maj 2018: Norrköpings kommun: https://www.geocaching.com/track/log...4-b56cc56b2d64


Det som slår mig är att HD alltså med en väldig frenesi verkar ha rört sig exakt i det småbygdsområde som LW är uppväxt i, dvs. Vikbolandet, Konungsund utanför Norrköping. Se LW skriva om sitt (adoptiv-)föräldrahem och sin uppväxt:


En slump att HD kuskade runt precis i LW's uppväxtbygder dagen innan mordet?

Väldigt intressant det du hittat. Tack!
Observant av dig att upptäcka att det också är LWs barndomsbygd.
Man blir ju inte riktigt klok på hur mycket tid och energi de lägger på sin hobby, särskilt som de har barn.
Var hon ensam där? Ursäkta om det framgår, men har försökt läsa ikapp och just detta med cachandet känns som att jag inte har satt mig in i tillräckligt.

Men det var helg, hon kanske hade haft barnen veckan innan och hade ledigt?

Vet inte om denna besatthet skiljer många andra enormt energiska personer som sitter med sina kalendrar och planerar in varenda slot med aktiviteter, inklusive inplanerad EGEN TID.

Finns många golfande eller seglande människor som verkar hinna med allt och lite till. Ser ingen direkt skillnad på detta frenetiska geocachande mot dessa hobbymissbrukare.

Jag har svårt att se två vuxna personer synka ihop sina olika motivbilder till en, för att sedan tillsammans planera något så hemskt som ett mord. Eller att hennes make är den skäligen misstänkte i fallet, men att hon egentligen är den skyldige. Inte heller kan jag tänka mig att hon är den som orkestrerar det hela, och han är utföraren. Han har ju inte visat sig vara toffeltypen (som jag uppfattar det), utan låter sig troligen inte styras.

Kanske är det någon slags flykt. En flykt från det som egentligen ligger och gnager i botten i hennes liv. Trots allt har hon blivit bedragen och nu ligger hon i skilsmässa.

Men på Ratsit är hon ännu gift...

Citera
2018-09-24, 09:54
  #27675
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag kisade ju när jag läste det. Med hjärnan också uppenbarligen.

Kan de ha varit på en lite längre promenad?

Kisa verkar bra.
Särskilt när man läser vissa inlägg.
Vet dock inte vilka du menar skulle ha gått på en lite längre promenad, hur mycket jag än kisar.
Citera
2018-09-24, 10:04
  #27676
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Min SÄPO-näsa säger att GM har gjort misstaget att klä sig i olika kostymer i cybern och att de digitala avtrycken blir svåra att nästla sig ur.

Jag tänker som du. Kan även tänka mig att närstående/vänner till GM kan ha avsatt intressanta digitala spår efter mordet. Hoppas att utredarna har full kontroll på både GM och den allra närmaste bekantskapskretsen vad gäller ”nätaktiviteter” före men inte minst efter att LW inte tilläts leva längre.
Citera
2018-09-24, 10:05
  #27677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Väldigt intressant det du hittat. Tack!
Observant av dig att upptäcka att det också är LWs barndomsbygd.
Man blir ju inte riktigt klok på hur mycket tid och energi de lägger på sin hobby, särskilt som de har barn.
Var hon ensam där? Ursäkta om det framgår, men har försökt läsa ikapp och just detta med cachandet känns som att jag inte har satt mig in i tillräckligt.

Men det var helg, hon kanske hade haft barnen veckan innan och hade ledigt?

Vet inte om denna besatthet skiljer många andra enormt energiska personer som sitter med sina kalendrar och planerar in varenda slot med aktiviteter, inklusive inplanerad EGEN TID.

Finns många golfande eller seglande människor som verkar hinna med allt och lite till. Ser ingen direkt skillnad på detta frenetiska geocachande mot dessa hobbymissbrukare.

Jag har svårt att se två vuxna personer synka ihop sina olika motivbilder till en, för att sedan tillsammans planera något så hemskt som ett mord. Eller att hennes make är den skäligen misstänkte i fallet, men att hon egentligen är den skyldige. Inte heller kan jag tänka mig att hon är den som orkestrerar det hela, och han är utföraren. Han har ju inte visat sig vara toffeltypen (som jag uppfattar det), utan låter sig troligen inte styras.

Kanske är det någon slags flykt. En flykt från det som egentligen ligger och gnager i botten i hennes liv. Trots allt har hon blivit bedragen och nu ligger hon i skilsmässa.

Men på Ratsit är hon ännu gift...


Jag håller med, det är tydligt att det är något hon flyr ifrån. Att hon cachade i LW´s barndomstrakter dagarna för mordet är också en märklig slump, om det nu är en slump.
HD verkar manisk nu med geocachingen, är det för att hon inte vågar/vill se verkligheten i ögonen?
Kanske, för verkligheten för hennes del är inte vacker, verkligen inte och framtiden ser kanske inte särskilt ljus ut heller.
Citera
2018-09-24, 10:27
  #27678
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tröttnar du aldrig på att försvara SD och hans beteende, i detta fall förändrade beteende?

Försvarar jag SD om jag frågar varför han måste anmäla sig i förväg till event när inte alla andra gör det?
Citera
2018-09-24, 10:32
  #27679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Försvarar jag SD om jag frågar varför han måste anmäla sig i förväg till event när inte alla andra gör det?

Ja, när han har gjort det förut så nu är det ett förändrat beteende.

Varför skulle man INTE anmäla sig i förväg, det är ju både kutym och artigt mot värden?
Citera
2018-09-24, 10:39
  #27680
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja, när han har gjort det förut så nu är det ett förändrat beteende.

Varför skulle man INTE anmäla sig i förväg, det är ju både kutym och artigt mot värden?

händer ibland att folk anmäler i förväg och ibland inte. som sagt så finns det inget krav på det
ibland skriver "värden" att man gärna vill ha en anmälan i förväg då det ska bokas platser osv. vid såna tillfällen tycker jag att det är fel att dyka upp utan att anmäla i förväg
du kanske borde gå på flera event så du ser hur det funkar i verkligheten
och nej SD har inte anmält sig i förväg till alla event som han varit på förut heller

men nu trodde jag att tråden handlade om mordet på LW och inte om geocaching
och "dolda" hot mot en misstänkt från 2-3 personer
Citera
2018-09-24, 10:39
  #27681
Medlem
Har bara följt tråden på håll hittills, men har noterat ngt som jag finner lite konstigt. Kanske har det avhandlats redan och jag missat det:
HD o SD for söderut den 4/9 för att geocasha i bla Holland. HD har loggat ett 50-tal casher från resan som verkar ha pågått till den 10/9, men SD har enbart logga 4 st den första dagen- och inget mer från den resan. Jag är ingen geocashare själv, så jag kan iofs ha missat något i SDs logghistorik. Känns osannolikt att SD skulle strunta i att logga en massa spännande casher om han tagit dom. Så jag undrar - vad gjorde SD resten av tiden på resan? Eller var han tvungen att åka hem igen direkt?
Citera
2018-09-24, 10:49
  #27682
Medlem
Är det något nytt som hänt i fallet LW?
Någon som vet någonting att berätta om.
Citera
2018-09-24, 10:50
  #27683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
händer ibland att folk anmäler i förväg och ibland inte. som sagt så finns det inget krav på det
ibland skriver "värden" att man gärna vill ha en anmälan i förväg då det ska bokas platser osv. vid såna tillfällen tycker jag att det är fel att dyka upp utan att anmäla i förväg
du kanske borde gå på flera event så du ser hur det funkar i verkligheten
och nej SD har inte anmält sig i förväg till alla event som han varit på förut heller

men nu trodde jag att tråden handlade om mordet på LW och inte om geocaching
och "dolda" hot mot en misstänkt från 2-3 personer

Haha SD har dödat min lust att gå på event, vad ska man där att göra, träffa folk som umgås med en mordmisstänkt på ens vän? Umgås och skoja med den mordmisstänkte? Bilda trekanter och vara otrogen mot sin partner under förevändningen att man geocachar? Fuska med att logga burkar man inte alls klättrar på?
Nej tack, då tror jag att jag låter bli...

Ja jag trodde också att det handlade om mordet på LW, har du något att bidra med istället för att alltid försvara din idol och läromästare?
Citera
2018-09-24, 10:52
  #27684
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
händer ibland att folk anmäler i förväg och ibland inte. som sagt så finns det inget krav på det
ibland skriver "värden" att man gärna vill ha en anmälan i förväg då det ska bokas platser osv. vid såna tillfällen tycker jag att det är fel att dyka upp utan att anmäla i förväg och nej SD har inte anmält sig i förväg till alla event som han varit på förut heller

men nu trodde jag att tråden handlade om mordet på LW och inte om geocaching
och "dolda" hot mot en misstänkt från 2-3 personer


Geocaching tycker jag är helt relevant och därför on topic i denna tråd. Den mördade LW, den skäligen misstänkte SD, dennes hustru HD och vännen JG och en massa andra runt LW är i allra högsta grad aktiva inom sporten.
Och det är i just denna form som LW och hennes misstänkte mördare oftast umgåtts.

Så varför vill du flytta fokuset bort från geocachevärlden? Det verkar vara en egen liten värld med smått fanatiska tävlingsmänniskor, där alla, eller många, känner varandra mer eller mindre.
__________________
Senast redigerad av T34Panzer 2018-09-24 kl. 11:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback