Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 10:58
  #28093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Före detta republikanske kampanjgeneralen, Steve Bannon, har tagit på sig att vara en enande kraft för EU-kritiska partier i parlamentsvalet i maj - vi får se hur AfS förhåller sig till det...

Jag tog upp det redan för ett par dagar sedan, i inlägg 28076.
Citera
2018-09-23, 11:03
  #28094
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag tog upp det redan för ett par dagar sedan, i inlägg 28076.
Aha, jag hörde det på Ekot när jag skrev, när han talat i Rom.
Citera
2018-09-23, 12:46
  #28095
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Oj, din pojkvän åkte på spö och du var du tvungen att rycka ut Så du är en av alla dessa vänsterpundare som sitter och följer AFS på twitter och analyserar varenda drag, vartenda ord,vartenda tweet, kan det blir mer komiskt

Du borde du förstå att du säger emot dig själv, vi kan vara ganska säkra på att AFS satsar på EU-valet 2019 och därefter valet 2022. Det metapolitiska arbetet och Sveriges konstanta förfall är ämnat att ge frukt i framtiden, svårt för imbecilla dagsländor som dig att förstå förstås.
Nej jag tyckte det var komiskt snarare, bilden av hur en flashbackare hoppar ut i vägrenen enbart för att ha blivit uppmanad till livet som insats av främlingar på flashback, sedan ville jag bara anmärka på din felstavning av diarré som kompensation för det hjärtligaste av skratt över en vänsterpundares olycka. Själv är jag möjligen en imbecill nattuggla som äter dagsländor till frukost genom att ha röstat på AFS
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-09-23 kl. 12:52.
Citera
2018-09-23, 13:11
  #28096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Södermark, Jonsson och Berg har rätt att vara besvikna efter valresultatet. Jag hade lite koll på Jonsson innan AfS drog igång, jag gillade att han vågade utmana tabun som redaktör för Samtiden (en tidning som förstörts helt efter Jonssons styre), men annars var detta helt nya namn för mig. Södermark visade sig vara en gigant som strateg, talare och propagandist. Jag blev väldigt imponerad av hans insats i valrörelsen. Jonsson visade sig förutom att vara en oerhört stabil och kunnig ideolog också vara en väldigt duktig talare. Berg överraskade positivt i Stockholm under valfinalen med ett mycket bra tal som tyvärr skämdes något av att han i nån sorts adrenalinrus gick till överdrift på slutet.

Det skulle vara en stor förlust för svensk politik om något av dessa namn beslutar sig för att lägga ner sitt politiska engagemang. Förhoppningsvis kommer de alla tillbaka när såren har läkts och stridslusten är tillbaka. De har alla mycket att tillföra svensk politik många år framöver.

AFS fick egentligen vad de förtjänade. Denna gång. Är man alltför tvärsäker så faller man ofta platt.

Jag tror att AFS kan ha en framtid om de satsar rätt. Men de behöver bättre lokalförankring och de behöver satsa på mer långsiktiga planer. De behöver undersöka varför de inte fick fler röster.

Kanske tagga ner lite också, åtminstone retoriskt.

Sen fokusera på allt som är fel med SD (toppstyrning och åsiktsförtryck) och ta över en del av SDs kärnväljare den vägen.

Och så behöver de få in mer pengar. De bör liera sig med några rika donatorer. Storföretag och kapitalister om så krävs. Plattskatt kan nog locka några. Att få in ett parti i riksdagen som vill ha plattskatt vore bra för de förmögna.

Jag ser hellre att AFS fortsätter vara ett parti för intelligenta och högutbildade hellre än för skinnskallar och gapiga nazister. Om de nu måste välja. Egentligen kan de finnas till för båda grupper, men den ekominska politiken bör fokuseras på lägre skatter - inte högre skatter. Rasisternas röster vinner de ändå.

Nästa val kanske de får 1-2%. Fyra år känns som en lång tid men de behöver bygga stöd i alt-media.

OM de nu lyckas synas. FI var t.ex. ganska osynliga som parti senaste åren. PP har man knappt hört något från alls sedan 2010 (jag tror de finns kvar). AFS kanske också faller ner i det obskyra om de inte lyckas sticka ut.
Citera
2018-09-23, 14:50
  #28097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
AFS fick egentligen vad de förtjänade. Denna gång. Är man alltför tvärsäker så faller man ofta platt.

Jag tror att AFS kan ha en framtid om de satsar rätt. Men de behöver bättre lokalförankring och de behöver satsa på mer långsiktiga planer. De behöver undersöka varför de inte fick fler röster.

Kanske tagga ner lite också, åtminstone retoriskt.

Sen fokusera på allt som är fel med SD (toppstyrning och åsiktsförtryck) och ta över en del av SDs kärnväljare den vägen.

Och så behöver de få in mer pengar. De bör liera sig med några rika donatorer. Storföretag och kapitalister om så krävs. Plattskatt kan nog locka några. Att få in ett parti i riksdagen som vill ha plattskatt vore bra för de förmögna.

Jag ser hellre att AFS fortsätter vara ett parti för intelligenta och högutbildade hellre än för skinnskallar och gapiga nazister. Om de nu måste välja. Egentligen kan de finnas till för båda grupper, men den ekominska politiken bör fokuseras på lägre skatter - inte högre skatter. Rasisternas röster vinner de ändå.

Nästa val kanske de får 1-2%. Fyra år känns som en lång tid men de behöver bygga stöd i alt-media.

OM de nu lyckas synas. FI var t.ex. ganska osynliga som parti senaste åren. PP har man knappt hört något från alls sedan 2010 (jag tror de finns kvar). AFS kanske också faller ner i det obskyra om de inte lyckas sticka ut.

Finansieringen kan nog bli ett problem. Plattskatt i sig behöver inte locka rika donatorer. Med det skrala valresultatet i hand, lär de få det tufft att övertyga bidragsgivare.
Citera
2018-09-23, 15:11
  #28098
Medlem
Kongruensbojds avatar
I EU-valet bör man på förhand fokusera på en kandidat och trycka affischer med dennes nuna på; bygga upp ett namn. Jeff Ahl säger en del här, men Jeff har själv på Twitter (eller om det var i denna tråd?) tackat nej till att kandidera till EU-parlamentet.

Erik Berglund är helt klart mest lämplig. Ni med konton på sociala medier bör genast börja pusha för att han ska förstå detta själv. Gustav misstycker säkerligen inte.

”Kryssa 50” ledde till förhållandevis många kryss för Berglund. Han attraherar folk med sin självsäkra stil och har dessutom talets gåva.
Citera
2018-09-23, 15:48
  #28099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
I EU-valet bör man på förhand fokusera på en kandidat och trycka affischer med dennes nuna på; bygga upp ett namn. Jeff Ahl säger en del här, men Jeff har själv på Twitter (eller om det var i denna tråd?) tackat nej till att kandidera till EU-parlamentet.

Erik Berglund är helt klart mest lämplig. Ni med konton på sociala medier bör genast börja pusha för att han ska förstå detta själv. Gustav misstycker säkerligen inte.

”Kryssa 50” ledde till förhållandevis många kryss för Berglund. Han attraherar folk med sin självsäkra stil och har dessutom talets gåva.

Erik är en bortskämd liten snorvalp som ingen skulle ta seriöst. Som dom flesta andra i tonårspartiet AfS.
Citera
2018-09-23, 16:11
  #28100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Erik är en bortskämd liten snorvalp som ingen skulle ta seriöst. Som dom flesta andra i tonårspartiet AfS.

Ja det är ett problem att partiet känns som ett snorvalpsparti.

Jag har lyssnat på många avsnitt i Kokta Grodan... Och man får ungefär samma känsla som när man lyssnar på Inte Rasist Men - podden. Det fnissas och man kallar allt möjligt för "helt sjukt", men så mycket substans finns inte.

Därför är jag lite osäker kring AFS framtid.

Jag kommer nog rösta på dem nästa val ändå, även om de inte ens finns kvar, för jag står inte ut med SDs korkade gödbukar. Men de får nog jobba på sin image.

Känns trist att vi skriver 2018 men direkt måste se fram mot 2022 och där i bästa fall få 2%. Sedan följs det av 2026 då vi kanske kommer in i Riksdagen. :-/
Om nu inte AFs hittar en snabbare väg.

Faktum är dock att jag själv numer är osäker på om jag vill engagera mig i dem, efter att de slog så stort på att vara återvandringspartiet. Det är för extremt. Deras turné var för extrem. För mycket skrik om "de ska åka hem" och för lite substans. Ett parti bör kanske först och främst tala om sin ideologi.
Citera
2018-09-23, 16:13
  #28101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Erik är en bortskämd liten snorvalp som ingen skulle ta seriöst. Som dom flesta andra i tonårspartiet AfS.
Janson passar utrikes
Citera
2018-09-23, 17:36
  #28102
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja det är ett problem att partiet känns som ett snorvalpsparti.

Jag har lyssnat på många avsnitt i Kokta Grodan... Och man får ungefär samma känsla som när man lyssnar på Inte Rasist Men - podden. Det fnissas och man kallar allt möjligt för "helt sjukt", men så mycket substans finns inte. . .

Faktum är dock att jag själv numer är osäker på om jag vill engagera mig i dem, efter att de slog så stort på att vara återvandringspartiet. Det är för extremt. Deras turné var för extrem. För mycket skrik om "de ska åka hem" och för lite substans. Ett parti bör kanske först och främst tala om sin ideologi.

Detta tror jag är AfS största problem. De framstår som utan grund. Precis som du säger blir det lite av "små hundar skäller mest". Den Kokta Grodan tilltalar de som vill ha simpla svar och raljant tonläge gentemot de som inte håller med. Men söker man något med mer substans hittar man det inte i AfS... inte ännu åtminstone.

Jag är inte AfS'are men med tanke på några av de mer framträdande medlemmarna så tror jag att det finns kapacitet där för något djupare. Men just nu syns det inte. Man valde att gå på Trumps spår, skapa kontrovers och vara kaxiga, och det var i efterhand en helt felaktig riktning. Åtminstone i det kortsiktiga perspektivet.
Citera
2018-09-23, 18:10
  #28103
Medlem
adolf512s avatar
Jag har inte hört AfS nämna något om hur de ska gynna Svenska barnfamiljer och jag har inte sett dem presentera några åtgärder för att höja födslotalen. Ex borde man höja barnbidraget för unga föräldrar.

Nu tror jag eock vi behöver tvinga kvinnor att skaffa fler barn för att komma över 2.5 barn/kvinna men det är nog tyvärr inget man kan gå till val på.
Citera
2018-09-23, 18:17
  #28104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Jag har inte hört AfS nämna något om hur de ska gynna Svenska barnfamiljer och jag har inte sett dem presentera några åtgärder för att höja födslotalen. Ex borde man höja barnbidraget för unga föräldrar.

Nu tror jag eock vi behöver tvinga kvinnor att skaffa fler barn för att komma över 2.5 barn/kvinna men det är nog tyvärr inget man kan gå till val på.

Nu tror jag förvisso inte dumsvenne är redo för detta. Men det vore optimalt om ett nationellt parti premierade vita kärnfamiljer framför singlar med öronmärkta skattesubventioner. Det skall vara "coolt" och "trendigt" att skaffa vit kärnfamilj med minst 3 barn (helst 5-6 barn), framför egoistiskt singelliv som urholkar hal nationen och vita rasen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback