2018-09-22, 18:39
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Alla är korkade, pajas hit och pajas dit. Jag gör lösa antaganden samtidigt som du knappt gör annat än att gödsla med dina egna. Jaja. Tycker att du verkar vara en mycket arg, motsägelsefull besserwisser som beskyller andra för dina egna brister. Bra att du har gott självförtroende, nästan som att du peppar dig själv genom att framhäva din förträfflighet. En riktigt spännande superstar.

Edit: hälsa frugan, hon får ha vilken hudfärg hon vill, vem bryr sig?

Besserwisser eller inte, jag vet i alla fall vad jag snackar om.

Och till skillnad mot dig så har jag även inkluderat några bra länkar (kvartal.se) som kanske kan hjälpa dig att förstå att lärarinnans utmanande klädsel inte är att tänka på bland nyinvandrade män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner.

Att gapa om hennes rättigheter att klä sig hur hon vill är att gå efter kartan då den inte överensstämmer med terrängen.

I dagens Sverige så måste kvinnor utföra en helt annan riskanalys än vad kvinnor gjorde på.......låt oss säga 70-talet.

Det är min jävla rättighet att ta på mig Djurgårdshalsduken och ställa mig i mitten av ett gäng fulla AIK-supporters, men jag gör inte det då en riskanalys säger mig att det är idiotiskt.

Kvinnor är inte något undantag, det gäller att vara försiktig. Vad kvinnor kunde göra på....låt oss säga 70-talet kan i det nya och spännande Sverige vara direkt riskabelt.

Att ta på sig skygglapparna, låtsas att det regnar och enbart kräva sina rättigheter.....tja, be my guest men kom fan inte och gnäll om shit happens.

Jag förminskar inte brottet, om en våldtäkt har skett så hoppas jag att gärningsmannen åker i fängelse och utvisas.
Men jag har svårt att känna empati för lärarinnan......"som man bäddar får man ligga!"
Citera
2018-09-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Vi är påväg åt samma håll som muslimska länder när det gäller att även kvinnan kommer skuldbeläggas för våldtäkten för att hon bar en viss klädsel.
Har kvinnan otur så kommer domaren eller några nämndemän att komma från samma område som gärningsmannen och tycka att våldtäkten är delvis kvinnans eget fel eftersom hon bar fel klädsel så att hon hetsade upp den store hedersapan.

Vi har anpassat Sverige efter muslimerna när det gäller mat, böneutrop, lediga dagar från skolan vid ramadan....osv
Nu är detta nästa steg, klädseln, i förorterna finns redan moralpoliser som trakasserar kvinnor som ej har "rätt" klädsel.

Men Sveriges kvinnor har ju röstat för detta så låt dom nu ta konsekvenserna av sitt handlande.
På inte sätt har jag uttryckt mig så, att våldtäkter ska skyllas på kvinnans klädsel.
Däremot har jag uttalat mig om att kvinnor borde klä sig korrekt.
Tjänstemannakoden.
Är äldre, och anser personligen att arbetar man i en skola, så är det fint och
rätt att vara korrekt klädd.
Om kvinnor har behov av att visa hud, urringat och kort- kort så är det så klart ok, hemma och på krogen/fest, men inte snyggt i skolmiljön.
Inte heller snyggt när pojkar har byxorna hängande nere på låren,eller skjortan uppknäppt ner till naveln, eller när svettiga lättklädda badgäster svettar runt i snabbköpet.
Det tillhö svensk uppfostran att klä sig vårdat, liksom kläder efter säsong.
Övrigt, Våldtäkt är aldrig försvarbart.
Citera
2018-09-22, 19:10
Medlem
kaktjuvens avatar
~220 inlägg och 184 sidor varav sakfrågan missas HELT OCH HÅLLET!

Vad är det med folk numera?

Har vi börjat skuldbelägga folk att de "förtjänar" att utsättas för brott för att vi inte delar deras inställning, synsätt eller åsikt?

Vilka är vi att döma lärarinnan?
Anmälan är upprättad och hon är målsägande, dvs brottsOFFER.
Nu ligger det på förundersökningen att ta fram bevismaterialet mot den åtalade.

Teorierna är många och de polariserar och sprider näthat vilket är sjukt. Ni (dvs många då) skapar ett hat mot kvinnan som går ut över hennes make och hennes två små barn.

Ni alla spekulerar i vad som hänt men fyfan säger jag bara. Det är skrämmande att se allt hat och skitsnack!

Jag skiter fullständigt i om kvinnan haft en relation och velat säga upp den eller så och han ska ta för sig av henne. Eller att han rent av våldtagit henne för att hon är sexig?
Om min flickvän inte vill ha sex med mig men jag fortsätter då är det i lagens mening en våldtäkt. Fast vi är i ett förhållande. Så se nu detta ämne för vad det är. Ett fall med en brottsrubricering i form av våldtäkt mellan brottsoffer och en våldtäktsmän.
Diskutera den skiten och skuldbelägg fan inte BO. ni är fan inte bättre än moralpoliserna i förorterna som spottar på folk som integrerat sig och anammat den västerländska kulturen.

Punkt slut.
Citera
2018-09-22, 19:17
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
~220 inlägg och 184 sidor varav sakfrågan missas HELT OCH HÅLLET!

Vad är det med folk numera?

Har vi börjat skuldbelägga folk att de "förtjänar" att utsättas för brott för att vi inte delar deras inställning, synsätt eller åsikt?

Vilka är vi att döma lärarinnan?
Anmälan är upprättad och hon är målsägande, dvs brottsOFFER.
Nu ligger det på förundersökningen att ta fram bevismaterialet mot den åtalade.

Teorierna är många och de polariserar och sprider näthat vilket är sjukt. Ni (dvs många då) skapar ett hat mot kvinnan som går ut över hennes make och hennes två små barn.

Ni alla spekulerar i vad som hänt men fyfan säger jag bara. Det är skrämmande att se allt hat och skitsnack!

Jag skiter fullständigt i om kvinnan haft en relation och velat säga upp den eller så och han ska ta för sig av henne. Eller att han rent av våldtagit henne för att hon är sexig?
Om min flickvän inte vill ha sex med mig men jag fortsätter då är det i lagens mening en våldtäkt. Fast vi är i ett förhållande. Så se nu detta ämne för vad det är. Ett fall med en brottsrubricering i form av våldtäkt mellan brottsoffer och en våldtäktsmän.
Diskutera den skiten och skuldbelägg fan inte BO. ni är fan inte bättre än moralpoliserna i förorterna som spottar på folk som integrerat sig och anammat den västerländska kulturen.

Punkt slut.
Vi diskuterar alternativa teorier, precis som en utredare skulle ha gjort. Om du tycker att det är skuldbelägga så får det stå för dig, men stör inte diskussionen bara för att du inte kan förstå vad du läser.
Citera
2018-09-22, 19:23
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoruxLax
Någon som har länk till lärarinnans Facebook?
Då framgår hennes namn i tråden vilket inte är önskvärt. Men du kan enkelt googla fram dig till den, sök på "joypassiondesire Facebook" så kommer du att hitta dit.
Citera
2018-09-22, 19:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok- det finns många orsaker till att unga beter sig som denne. ADHD, eller brister i logik.
Ibland finns också brister i uppfostran, föräldrar handleder eller talar inte om
hur deras barn ska uppträda o bete sig. EN del barn får bete sig som vildar, och får aldrig tillrättavisningar av den vuxne.
Någonting brister då ung man våldtar. ok?

Exakt vad som orsakat den här våldtäkten, kan vi bara spekulera i.
Våldtäkt är ett sätt för GM att visa sin makt.

Skall det tolkas som att grav ADHD är särskilt utbrett i MENA-länderna och Afghanistan?
Citera
2018-09-22, 19:29
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Vi diskuterar alternativa teorier, precis som en utredare skulle ha gjort. Om du tycker att det är skuldbelägga så får det stå för dig, men stör inte diskussionen bara för att du inte kan förstå vad du läser.

Så vad har du som hobbyutredare tillfört denna tråd?
Som sagt så svamlas det en hel del om klädsel men ingenting om att GM må vara en sjuk idiot som saknar vetskapen om rätt och fel, vett och etikett.. Nej och ja.
Med ett register hos polisen och orosanmälan och annat gentemot personen så tycks sakfrågan mer handla på om han provocerats till att våldta och sånt ska inte förekomma i ett demokratiskt och fritt land som Sverige.

Är jag sugen på nakenbad då ska jag fan kunna bada näck utan risk att bli påsatt i röven. Eller ska jag skylla mig själv anser du (och såna som du?)
Citera
2018-09-22, 19:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoruxLax
Någon som har länk till lärarinnans Facebook?

Kan vara begränsad.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1436297573143304&set=a.105737362866 005&type=3&theater
Citera
2018-09-22, 19:36
Medlem
Knip käft ni låtsaspoliser som inte tål spekulationer. Det är bara teorier.

Någon som följt tråden som vill försöka sig på en vettig sammanfattning från händelse till teorier, till vad som framkommit etc? Vad är det för teorier som florerar om kvinnan? Varför är det vissa som inte riktigt vill köpa händelseförloppet?
Citera
2018-09-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Skall det tolkas som att grav ADHD är särskilt utbrett i MENA-länderna och Afghanistan?
ADHD finns överallt i världen. Gränsöverskridande beteende, hos barn och unga kan också ha andra orsaker .
Tex, Barn till alkoholister/missbrukare kan uppvisa samma beteende.
Rörig och lynnig uppfostran likaså.
Att det skulle vara vanligare i nån världsdel, kan väl knappast påvisas.
Citera
2018-09-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Så vad har du som hobbyutredare tillfört denna tråd?
Som sagt så svamlas det en hel del om klädsel men ingenting om att GM må vara en sjuk idiot som saknar vetskapen om rätt och fel, vett och etikett.. Nej och ja.
Med ett register hos polisen och orosanmälan och annat gentemot personen så tycks sakfrågan mer handla på om han provocerats till att våldta och sånt ska inte förekomma i ett demokratiskt och fritt land som Sverige.

Är jag sugen på nakenbad då ska jag fan kunna bada näck utan risk att bli påsatt i röven. Eller ska jag skylla mig själv anser du (och såna som du?)
Då gör du dig skyldig till blottning och därmed är du den kriminelle vars brott ingen får spekulera kring på Flashback.
Citera
2018-09-22, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Ta dig samman. Det mesta som gällt hennes klädsel handlar om vad som kan tänkas vara lämpligt som lärare, inget annat. Har knappt sett någon som försvarat misstänkt våldtäktsman, men det finns idioter överallt. Egentligen ska inte "språkintroduktion" behöva existera på svenska gymnasier, men nu gör det det, och bland de eleverna så kan det vara bra att förstå att om man visar halva pattarna för unga muslimska män så är det som att "bära en klänning gjord av rå lövbiff bland tigrar" (citerar annan användare).

Den viktigaste poängen är att det distraherar från undervisningen. MGM har gått språkintro i ett år och kan fortfarande inte hjälplig svenska!

som sagt förstår inte hur någon kan tänka som jag har sett det, enligt mig så har har hon inte gjort ett enda fel hon ska kunna klä sig hur hon vill den enda konsekvensen ska vara att bli tillsagd och inte våldtäkt, alla gånger så har våldtäktsmannen gjort fel oavsett hennes klädsel oavsett hur han blev "lockad" jag förstår fortfarande inte hur det finns dem som försöker analysera henne och använda hennes klädsel som ett fel hon har gjort, hur jag en tänker på detta så förstår jag det inte, det han gjorde var fruktansvärt det finns absolut ingen ursäkt för det ingen över huvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in