2018-09-22, 14:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Men enligt Expressen pratar de perfekt svenska när de svarar på frågorna. Kanske har dem översatt det. Dock framstår familjen som en svensk familj.
Expressen har säkert haft tolk, eller skickat dit en arabisktalande reporter. Man vill givetvis mörka att det rör sig om araber.
Citera
2018-09-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
Det är inte lärarens fel att hon blev våldtagen på sin arbetsplats!!! Finns ingenting i det du tar upp här ovan som på något minsta vis kan försvara det som hänt. Visst finns det bättre och sämre kläder i alla yrken men det du skrivit här ovanför är faktiskt helt irrelevant. INGEN ska behöva bli ett offer på sin arbetsplats.
vi bry oss fan i det.

Finns många "gränslösa" som kan skilja mellan rätt och fel. Somliga VÄLJER att gör fel...
Tror du har fel, gränslösa individer har inte förmågan att välja-riktining i vad som är rätt och fel.
En gränlös individ skrider till handling, direkt. Reflekterar inte över vad som som är rätt, överväger inte konsekvenser, och har bristande empati.Det gäller våldsbrottslingar o våldtäktsmän.
När impulsen kommer så skrider de till handling.
Förmåga att välja tror jag inte dessa har. Då skulle inget ha hänt.
Blir inte alls förvånad om det kommer att bortförklaras med diagnoser odyl.
Du har missförstått att jag skulle ursäkta våldtäktsmannen.
Våldtäkt är det om kvinnan så sexutnyttjas i sin rymddräkt.
DEt är bara skräp som våldtar.

JA, hon gillade att visa upp sig, NEJ hon ska inte riskera bli våldtagen på grund av det.
Antar, att hennes fokus ändå var att undervisa.
Gränslösa o impulsstyrda blir man om man inte i tidig ålder får lära sig gränser.
Normala familjer visar tydligt vad som är gränsen för tillåtet.
Föräldrar ska tala med sina barn om att flickor, tanter,gubbar och djur ska respekteras.
Senast redigerad av moshes 2018-09-22 kl. 15:35.
Citera
2018-09-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Då har du missat att svensk grundlag nyligen ändrades,, just i akt o mening att migranter skall behålla sina kulturella värderingar från hemlandet. När dom så gör så blir det tydligen en ävla liv på samma PK-folket. Hur fen vill ni ha det??
Ja det är här problemet ligger. Ingen vet vad som gäller och det finns inga konsekvenser. Jag tror faktiskt att invandrare och flyktingar skulle föredra skarpa regler och linjer i längden. (både för förståelse och respekt för landet ifråga)
Om det var så att Abudulla visste att han skulle åka på livstids utvisning om han begick ett brott skulle han antagligen inte gjort det. Då skulle heller inte detta ha hänt iom att han redan varit utvisad.
Om det också ställdes krav på att han måste lära sig svenska inom 2 år skulle han inte behövt någon tolk. Han skulle då varit mer integrerad och antagligen haft ett bättre liv.
Senast redigerad av OkandMe 2018-09-22 kl. 15:09.
Citera
2018-09-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ja det är här problemet ligger. Ingen vet vad som gäller och det finns inga konsekvenser. Jag tror faktiskt att invandrare och flyktingar skulle föredra skarpa regler och linjer i längden. (både för förståelse och respekt för landet ifråga)
Om det var så att Abudulla visste att han skulle åka på livstids utvisning om han begick ett brott skulle han antagligen inte gjort det. Då skulle heller inte detta ha hänt iom att han redan varit utvisad.
Om det också ställdes krav på att han måste lära sig svenska inom 2 år skulle han inte behövt någon tolk. Han skulle då varit mer integrerad och antagligen haft ett bättre liv.
Om Abdulla är störd och saknar impulskontroll, så hade han nog begått brottet ändå.
(Dödsstraff verkar inte heller avskräcka folk att begå grova brott .)
Men självklart har det brustit i flyktingmottagandet, de flyktingar som är mottagliga för landets lagar
blir kanske inte våldsmän.
Det handlar väl om att landet har tagit emot, så många, och en del kanske har begått samma förbrytelser i sina hemländer, och just därför flytt hit. En del av dessa är impulsstyrda, och har uppfostrats på gränslöst sätt. Kanske är deras föräldrar lika impulsiva.
DE som har intresse och förmåga att ta till sig det nya landets, lagar, kultur sedvänjor kommer att anpassa sig och fungera utan att begå brott.
Sedan kvarstår de där osynliga koderna, som finns i alla länder.
Bemötandet och respekten av kvinnor är något GM lärt sig i tidig ålder av den egna familjen.
Citera
2018-09-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flockerpocker
Kanske blir det lite bättre ordning, nu med ny regering.

Den förra alliansregeringen öppnade ju dörrarna på vid gavel, kanske i förhoppningen att lönerna skulle sänkas, vad vet jag. Det var sossarna som var först om att försöka reglera iinströmningen av asylsökande, något som de gjorde lite för sent, men iaf såg till att det blev av. Åtta år med alliansen var i själva verket det som lockade hit alla människorna 2015. Såna processer tar lite tid, men 2013 - 2014 var det spritt i omvärlden att våra dörrar var öppna och smörgåsbordet dukat.
Det blir nog inte likadant en gång till, men det beror på inflytandet C får.
Citera
2018-09-22, 15:40
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Min poäng är att jag inte accepterar att någon trashar en tjej som inte ens är i närheten av att dela med sig lika mycket av sitt privatliv som nutidens förebilder. Ta en titt på Instagram, sök på vilken skådis/tv/blogg- mamma som helst och lär dig något om din samtid. Det är äckligt att racka ner på någon som råkat illa ut när hon bara gjort ett sött försök att göra som sina idoler.

Du har inte någon jävla poäng, du demonstrerar en stor okunnighet och du trampar ständigt i klaveret med jävligt lösa antaganden, det senare som i sin tur bevisar att du svamlar mer än argumenterar.

På sin blogg så skriver hon brett om dagens arbetskläder, en still som hon anser passande i en skola som dräller av nyankomna män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner.
Att hon är korkad och saknar insikt vad det gäller klantraditioner, det är uppenbart.
Men att skolledning och äldre/erfarna kollegor låter det hela fortgå, det visar på en skola med en synnerligen usel.......låt oss kalla det "värdegrund" så att du känner dig hemma-

Citat:
Att du stuckit från landet gör att du per automatik förlorat rätten att berätta för oss som är kvar hur vi ska leva i Sverige. Alla gör så gott de kan för att få en bra dag. Även om den innehåller att försöka utbilda orcher. Eller att våga sätta på sig en knälång sommarklänning i värmen.

Du är en jävla pajas som tar saker för givet. Ja, jag flyttade från Sverige i början på 90-talet. Det handlade om en karriärmöjlighet och inte att "sticka" från landet.
Men jag är fortfarande med och finansierar skiten som du och andra idioter har röstat fram, och det grämer mig väldigt mycket.
Exakt, jag betalar fortfarande skatter i Sverige och jag tar mig rätten att vädra mina åsikter då jag, med mina kunskaper om de klantraditioner som Sverige nu har massimporterat, inser att du och dina gelikar har skapat ett mycket allvarligt problem för landet.

Citat:
Glöm inte att be din fru att packa burkan nästa gång hon kommer på besök, om du nu tillåter henne att hälsa på släkten.

Min fru är inte Svensk, våra barn är inte Svenska medborgare, och du skulle med stor säkerhet kalla min fru för "svartskalle".

Jag kan lära dig om klantraditioner, jag kan lära dig om Islam, ja det är mycket som jag vet väldigt mycket om tack vare mina många och långa år i utlandet.
I Sverige så misstas allt för ofta klantraditioner som Islam. Du är uppenbarligen inte något undantag.

Vad jag verkligen vet är att du är en jävligt inskränkt och okunnig. Dina lösa antaganden får dig att framstå som en jävla pajas.
Citera
2018-09-22, 15:42
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Det skulle antagligen räcka med att han blev av med alla bidrag och kastades ut från gratisbostaden.
Citera
2018-09-22, 15:44
Medlem
HeinrichCuckerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Det är upplyftande att läsa ett inlägg av någon som inte varit på helgspriten än :-)

Myndigheter har klädkoder, varför skulle inte skolans personal kunna ha detsamma?
Det hade kanske gjutit olja på hormonvågorna till viss del.
Skoluniform på de små liven hade inte skadat heller.
Varför ska man behöva "gjuta olja på hormonvågorna"? Det har ju inte behövs förut, vad är det som har ändrats? Visst ska klädsel kunna diskuteras men i detta fall så är det "problemet" bara en droppe i havet jämfört med det faktum att vi fått hit en massa individer med en radikalt annorlunda kultur (eller kanske är det genetiken) vilket resulterar i brott som dessa. Men visst, det slutar väl som vanligt med att alla lösningar är för komplicerade/kostsamma/inhumana för att genomföras och istället får det lösas genom att svensken anpassar sig till problemet, tex genom att diskutera lämplig klädsel vid kontakt med mongobabbar.

Förövrigt, två fall av kulturella missförstånd i form av överraskninssex under en vecka på skolor i Sverige. Hur vanligt är detta? Kommer direkt på två andra fall under det senaste året. Hur stor del av liknande fall tystas ned? Var det inte några som varnade för konsekvenserna av att sätta överåriga ungdomar/män från vissa kulturer i svenska skolor? Men det kanske bara är collateral damage för en gärning där nettot är av godo?
Citera
2018-09-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Antar, att hennes fokus ändå var att undervisa.
Gränslösa o impulsstyrda blir man om man inte i tidig ålder får lära sig gränser.
Normala familjer visar tydligt vad som är gränsen för tillåtet.
Föräldrar ska tala med sina barn om att flickor, tanter,gubbar och djur ska respekteras.

Mmm, men jag är så O-PK att jag tror inte på någon "gränslöshet" här. Jag tror detta är kulturellt betingat och i hemtrakterna för denna individen så skulle det här inte varit något att höja på ögonbrynen för. Jag tror fullt och fast att dessa typer är fullt "gränssatta" efter de normer de fått i mellanöstern, och att de kan VÄLJA att konformera till svenska värderingar eller fortsätta som ingenting...

Visst, de får så mycket de vill, TÄNKA att hon är en slampa eller vad han nu tänkte, men jag tror MGM både kan veta bättre och agera bättre om intresse, motivation etc finns. Han VALDE den här vägen.

Jag hoppas våra rättsskipande myndigheter också visar honom att det var fel. Men jag är skeptisk... Jag tror det blir nedlagt. Och en redan skadad själ får bekräftat att hon inte är värd bättre...
Citera
2018-09-22, 15:50
Medlem
Gizurs avatar
En aning märkligt att ingen tidigare elev till kvinnan gått in och kommenterat här, under 11 års tid bör hon haft en ansenlig mängd elever och om hon skulle ha en så extrem klädsel som vissa tycks påstå så borde det ha lett till ett visst kändisskap.

Det tycker jag tyder på att hon inte varit så extrem klädd på lektionstid och därför inte väckt uppmärksamhet på det sättet.
Citera
2018-09-22, 15:54
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Den förra alliansregeringen öppnade ju dörrarna på vid gavel, kanske i förhoppningen att lönerna skulle sänkas, vad vet jag. Det var sossarna som var först om att försöka reglera iinströmningen av asylsökande, något som de gjorde lite för sent, men iaf såg till att det blev av. Åtta år med alliansen var i själva verket det som lockade hit alla människorna 2015. Såna processer tar lite tid, men 2013 - 2014 var det spritt i omvärlden att våra dörrar var öppna och smörgåsbordet dukat.
Det blir nog inte likadant en gång till, men det beror på inflytandet C får.

"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån."

Citat statsminister Fredrik Reinfeldt 2006 efter besök i Ronna, Södertälje.

Vet inte hur man ska tolka det, endera så tycker han händelser som dessa är bra utvecklig i Sverige eller också så anser han att det bara är en ursvensk som kan våldta en lärare.
Citera
2018-09-22, 15:58
Medlem
itsurewasntmes avatar
Alla är korkade, pajas hit och pajas dit. Jag gör lösa antaganden samtidigt som du knappt gör annat än att gödsla med dina egna. Jaja. Tycker att du verkar vara en mycket arg, motsägelsefull besserwisser som beskyller andra för dina egna brister. Bra att du har gott självförtroende, nästan som att du peppar dig själv genom att framhäva din förträfflighet. En riktigt spännande superstar.

Edit: hälsa frugan, hon får ha vilken hudfärg hon vill, vem bryr sig?
Senast redigerad av itsurewasntme 2018-09-22 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in