2018-09-22, 15:32
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Att Tess umgås med missbrukare betyder inte att Tess är missbrukare. Tess får umgås med vem hon vill, hon är 44 år.
Visst får hon det. Du frågade vad vi trodde, jag svarade. Och handen på hjärtat, tror du att den här tråden hade behövt skapas om Tess hade umgåtts med människor som är bra för henne?
Citera
2018-09-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Visst får hon det. Du frågade vad vi trodde, jag svarade. Och handen på hjärtat, tror du att den här tråden hade behövt skapas om Tess hade umgåtts med människor som är bra för henne?

Du vet om va att det är många försvunna personer nu och många av dessa ligger ute här på flashback.
Näe denna tråd skapades inte för det du tror, syftet är väl ändå och hitta de som försvunnit eller hur?
Citera
2018-09-22, 15:44
Medlem
Citat:

Tess är ingen missbrukare.
Citera
2018-09-22, 15:46
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Du vet om va att det är många försvunna personer nu och många av dessa ligger ute här på flashback.
Näe denna tråd skapades inte för det du tror, syftet är väl ändå och hitta de som försvunnit eller hur?
Du missförstod nog. Jag menade att om Tess hade undvikit dåligt umgänge och de faror det per automatik innebär, hade hon inte varit försvunnen.
Citera
2018-09-22, 15:47
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Tess är ingen missbrukare.
Hon missbrukar åtminstone alkohol, vilket tycks ha skapat väldigt många olika problem för henne.
Citera
2018-09-22, 17:04
Medlem
Gusselbys avatar
Det var en artikel om Tess försvinnande i Aftonbladet igår. Kan inte se att någon har lagt upp den så jag gör det. En del bilder på Tess och ett klipp med hennes syster. Mannen som misshandlade henne som rättegången handlade om och som aldrig blev av då Tess saknades, intervjuas också. Han erkänner (även om han säger att han inte minns) så då har han väl egentligen inte så stor anledning att göra något riktigt illa mot henne igen, men uteslutas kan det förstås inte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1L8nQ/tess-44-skulle-vittna-i-rattegang--ar-sparlost-forsvunnen

Ur artikeln:
Citat:
Systern Pernilla är däremot säker på en sak – att Therese, eller Tess, som hon kallas – inte valt att försvinna frivilligt.

– Det går inte ihop med katterna – hon skulle aldrig överge dem. Större djurvän finns inte. Och att överge sina katter... nej!

Pernilla berättar att hon hade kontakt med Tess, bosatt i Jakobsberg utanför Stockholm, den 18 augusti. Sedan dess är hon spårlöst försvunnen.

Blev misshandlad på fest
Therese blev misshandlad på en midsommarfest förra året. Hon fick utstå både slag mot kroppen och ett tiotal sparkar mot ansiktet när hon hamnat på marken. När hon blev undersökt av läkare konstaterades att hennes näsa blivit så skadad att hon fick genomgå en näskorrigering.

Och sedan är det klart att det är relevant, vad än en del av hennes vänner säger, vilken umgängeskrets hon hade och hur hon var som person samt vad hon eventuellt tampades med i livet. Det måste vara betydligt lättare att hjälpa till om man får en någorlunda rättvisande bild av henne och vad hon kan tänkas ha råkat ut för.

Att hon nu har varit försvunnen i över en månad är minst sagt oroväckande. Men var kan hon tänkas ha tagit vägen? Brukade hon promenera mycket i naturen t ex? Var har Missing People och polis letat? Möjligheten finns ju att hon än en gång har försökt begå självmord och det utomhus någonstans, och faktiskt lyckats. Jag känner henne inte och litar på det ni säger som gör det - men - ta alltid ord om att någon vill dö eller säger att den mår väldigt dåligt på allvar. Det måste inte vara så att det handlar om att få omtanke och uppmärksamhet. Såklart kan det bli jobbigt för omgivningen med någon som ständigt (om det är så) pockar på och pratar om sitt och så måste man få känna utan att behöva få samvetskval för det. Ingen är mer än människa. Hoppas ni som oroar er för henne som känner henne snart får svar på vad som har hänt.
Citera
2018-09-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det var en artikel om Tess försvinnande i Aftonbladet igår. Kan inte se att någon har lagt upp den så jag gör det. En del bilder på Tess och ett klipp med hennes syster. Mannen som misshandlade henne som rättegången handlade om och som aldrig blev av då Tess saknades, intervjuas också. Han erkänner (även om han säger att han inte minns) så då har han väl egentligen inte så stor anledning att göra något riktigt illa mot henne igen, men uteslutas kan det förstås inte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1L8nQ/tess-44-skulle-vittna-i-rattegang--ar-sparlost-forsvunnen

Ur artikeln:

Och sedan är det klart att det är relevant, vad än en del av hennes vänner säger, vilken umgängeskrets hon hade och hur hon var som person samt vad hon eventuellt tampades med i livet. Det måste vara betydligt lättare att hjälpa till om man får en någorlunda rättvisande bild av henne och vad hon kan tänkas ha råkat ut för.

Att hon nu har varit försvunnen i över en månad är minst sagt oroväckande. Men var kan hon tänkas ha tagit vägen? Brukade hon promenera mycket i naturen t ex? Var har Missing People och polis letat? Möjligheten finns ju att hon än en gång har försökt begå självmord och det utomhus någonstans, och faktiskt lyckats. Jag känner henne inte och litar på det ni säger som gör det - men - ta alltid ord om att någon vill dö eller säger att den mår väldigt dåligt på allvar. Det måste inte vara så att det handlar om att få omtanke och uppmärksamhet. Såklart kan det bli jobbigt för omgivningen med någon som ständigt (om det är så) pockar på och pratar om sitt och så måste man få känna utan att behöva få samvetskval för det. Ingen är mer än människa. Hoppas ni som oroar er för henne som känner henne snart får svar på vad som har hänt.

Eller så får vi aldrig svar, så är det med en del som försvinner och tyvärr.

1 inget antyder på att T den 18 augusti mådde så dåligt så hon vill ta sitt egna liv, min uppfattning och sanning.
2. Jag tar alltid människors dåliga mående på allvar, därför fattar jag inte varför Tess är försvunnen, hon har inte försvunnit frivilligt om du frågar mig.
3 Den 18 augusti skriver Tess en hel del på sin fb sida som gör att släkt och vänner litar på att hon vill ha lite tid för sig själv, ja hon skriver inte så, men för att ni ska förstå så skriver jag så. Men det tyder inte på att Tess mådde dåligt, tvärtom, hon skulle göra något som hon sedan kulle tala om för oss. Mer kan jag inte skriva, för detta får polisen kolla upp.
4 Umgängeskretsen är väldigt omfattande, Tess älskar människor och djur och gör inte skillnad på någon eller något. Tess har civilkurage i ryggen.
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-22 kl. 17:45.
Citera
2018-09-22, 17:37
Medlem
MPS har en ny skallgång i morgon söndag.
Citera
2018-09-22, 17:54
Medlem
Citat:
Hon missbrukar åtminstone alkohol, vilket tycks ha skapat väldigt många olika problem för henne.

Har du missbruksproblem? En del människor dricker alltid för mycket alkohol, men försvinner inte ändå, så vad vill du säga med just "missbruksproblem"?
Citera
2018-09-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlizar
Med förbehåll att jag varken läst hela tråden eller sett efterlyst.

Läste något om att det enda som skulle få Tess att lämna katterna är ifall hon blivit kidnappad/utsatt för brott eller en psykos. Finns det psykisk sjukdom i bakgrunden (förutom depression/ev missbruk), som ex bipolär sjukdom?

Fråga 2: Vet man med säkerhet att det är Tess som skrivit på facebook att hon vill bli lämnad i fred? Kan ju vara lätt att ta sig in i andras sociala medier och skriva saker som kanske inte är sanningsenligt.

Det var en annan kille som hon umgicks med som slog henne sönder och samman tidigare som hade tillgång till hennes Facebook och skrev till de hon bett om hjälp där att de inte skulle bry sig för att de skulle sköta det själva.
Osäker på när, men inte detta år.
Så ja, den möjligheten finns ju.
Citera
2018-09-22, 18:03
Medlem
Citat:
Att Tess umgås med missbrukare betyder inte att Tess är missbrukare. Tess får umgås med vem hon vill, hon är 44 år.

Tess missbrukade både alkohol och läkemedel i kombination.
Citera
2018-09-22, 18:04
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Eller så får vi aldrig svar, så är det med en del som försvinner och tyvärr.

1 inget antyder på att T den 18 augusti mådde så dåligt så hon vill ta sitt egna liv, min uppfattning och sanning.
2. Jag tar alltid människors dåliga mående på allvar, därför fattar jag inte varför Tess är försvunnen, hon har inte försvunnit frivilligt om du frågar mig.
3 Den 18 augusti skriver Tess en hel del på sin fb sida som gör att släkt och vänner litar på att hon vill ha lite tid för sig själv, ja hon skriver inte så, men för att ni ska förstå så skriver jag så. Men det tyder inte på att Tess mådde dåligt, tvärtom, hon skulle göra något som hon sedan kulle tala om för oss. Mer kan jag inte skriva, för detta får polisen kolla upp.
4 Umgängeskretsen är väldigt omfattande, Tess älskar människor och djur och gör inte skillnad på någon eller något. Tess har civilkurage i ryggen.
Tack för fint svar. Nej, du har rätt, en del hittas aldrig och det är så fruktansvärt sorgligt och det är det överhuvudtaget när en människa försvinner.
Jag tror absolut att du och andra har tagit henne på allvar och försökt vad som går att hjälpa och finnas till för henne. Man får en bild av en människa med många bottnar.

Det verkar onekligen efter din beskrivning som att något allvarligt har hänt henne och att hon inte har försvunnit frivilligt. En sådan sak som katterna tyder på det också. Självklart ska du inte berätta sådant som kan äventyra sök och utredning. Bra med sådan utbrodering som ger en fylligare bild av henne dock, sådant som känns ok att berätta.

Hoppas verkligen att ni får ett svar på vad som har hänt henne. Helst ska hon dyka upp levande förstås.
Citat:
MPS har en ny skallgång i morgon söndag.
Önskar att jag inte bodde så långt ifrån. Bor i Lisa Holms hemtrakter, detta hemska fall och öde.
Ska du vara med imorgon? Eller någon annan i tråden? Kommer att tänka mycket på Tess och er som söker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in