2018-09-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlizar
Du fortsätter besvara mina frågor med fler frågor. Vill du inte svara, kanske någon annan kan svara på min fråga. Finns det någon psykisk sjukdom i bakgrunden som kan ha orsakat en psykos.

Och för att besvara din fråga (trots att du vägrar besvara mina), så kan jag anta att man inte mår bra efter ett trauma, men att få en psykos pga det, är knappast en självklarhet. Tror DU att hennes trauma kan ha orsakat en psykos?

Så som jag känner Tess så ligger det ingen psykisk sjukdom bakom.
Citera
2018-09-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Så som jag känner Tess så ligger det ingen psykisk sjukdom bakom.

Och jag är enig med dig
Citera
2018-09-22, 14:30
Medlem
Jag vet att jag skrev, och det sa jag till polisen också, det enda som skulle få Tess att gå ifrån sina älskade katter en längre tid är om Tess hamnat i en psykos. Men jag sa aldrig att hon gjort det.
Katterna betyder ALLT för Tess. Så hur tänker ni nu?
Att någon mot hennes vilja fört bort henne?

Vad har hänt? Jag vet inte ....
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-22 kl. 14:44.
Citera
2018-09-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
B1U
Trauma kan se olika ut.

Ja och det kan komma symptom på många olika vis långt efteråt
Citera
2018-09-22, 14:39
Medlem
I detta forum finns alla möjliga olika människor, tror ni på fullaste allvar att jag eller fler kommer svara på era frågor?
Tess förespråkar civilkurage och det gör jag med, punkt slut!

Vilka läser flashback? Ni måste förstå att vem som helst läser här.
Citera
2018-09-22, 14:41
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Att någon mot hennes vilja föra bort henne?
Om jag har förstått saken rätt så har hon länge haft missbruksproblem och umgåtts med helt fel människor. Om det stämmer så finns svaret med stor sannolikhet där.
Citera
2018-09-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Om jag har förstått saken rätt så har hon länge haft missbruksproblem och umgåtts med helt fel människor. Om det stämmer så finns svaret med stor sannolikhet där.

Svartsjuka kan göra människor helt överdjävliga, är det så du tänker då?
Citera
2018-09-22, 14:47
Medlem
Citat:
Jag vet att jag skrev, och det sa jag till polisen också, det enda som skulle få Tess att gå ifrån sina älskade katter en längre tid är om Tess hamnat i en psykos. Men jag sa aldrig att hon gjort det.
Att någon mot hennes vilja föra bort henne?

Vad bra att du och Hera klargör det. Jag sa aldrig heller att hon haft en psykos.

Som skrivet tidigare så är hennes umgänge dagarna innan försvinnandet viktigt att reda upp. Förhoppningsvis finns det någon där som kan ge en hint kring vad som hänt.
Och kanske även ge svar på ifall det nu verkligen var hon som gjorde den sista facebookuppdateringen.

Med tanke på att hon, trots den djurvän hon är, lämnat sina katter utan tillsyn så ser jag människorov som det scenario med störst sannolikhet att hitta henne vid liv.
Citera
2018-09-22, 14:51
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Svartsjuka kan göra människor helt överdjävliga, är det så du tänker då?
Jag tänker att min första tanke är att det är den hon skulle vittna mot som ligger bakom, men jag förutsätter att polisen har kollat det på alla sätt och vis utan att hitta något som tyder på det. Det betyder att det troligen handlar om något annat. Det är bara dumt att spekulera i detalj, men som missbrukare utgiven av människor som inte alls är bra för en, finns det alltid en risk att man inte får någon hjälp när något går snett, t ex vid överdos, olycksfall eller misshandel.
Citera
2018-09-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlizar
Vad bra att du och Hera klargör det. Jag sa aldrig heller att hon haft en psykos.

Som skrivet tidigare så är hennes umgänge dagarna innan försvinnandet viktigt att reda upp. Förhoppningsvis finns det någon där som kan ge en hint kring vad som hänt.
Och kanske även ge svar på ifall det nu verkligen var hon som gjorde den sista facebookuppdateringen.

Med tanke på att hon, trots den djurvän hon är, lämnat sina katter utan tillsyn så ser jag människorov som det scenario med störst sannolikhet att hitta henne vid liv.

Polisen kartlägger nu hennes liv och jag vet att det var Tess som skrev den sista statusen på henne facebooksida och det vet polisen med.
Kan ni låta polisen göra sitt jobb nu? Dem har många och lyssna på som ringer till dem nu.

Tess måste hittas och då kan vi också få svar på allt eller hur? Var är Tess?
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-22 kl. 14:56.
Citera
2018-09-22, 15:18
Medlem
Citat:
Att någon mot hennes vilja fört bort henne?

Håller med dig. Tess skulle aldrig gå ifrån katterna.
Citera
2018-09-22, 15:26
Medlem
Att Tess umgås med missbrukare betyder inte att Tess är missbrukare. Tess får umgås med vem hon vill, hon är 44 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in