2018-09-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Han hadde dom verktyg som behövdes, perfekta verktyg. Hobbykniven för att skära av halsen/ tortera och kökskniven för att "slakta". En dolk är ju ett stick vapen.
Hobbykniven? Nej,nej,nej!!! Den får vi verkligen inte hoppas.

Menar du en mattkniv när du säger hobbykniv? Vet man exakt vilken sorts hobbykniv?
Jag tror tvärtom. Förskäraren för att skära och hobbykniven att sticka med.

Ja, du har kanske rätt. Att det var de rätta verktygen för hans syfte. Fast tvärtom tror jag.
Citera
2018-09-21, 18:08
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hobbykniven? Nej,nej,nej!!! Den får vi verkligen inte hoppas.

Menar du en mattkniv när du säger hobbykniv? Vet man exakt vilken sorts hobbykniv?
Jag tror tvärtom. Förskäraren för att skära och hobbykniven att sticka med.

Ja, du har kanske rätt. Att det var de rätta verktygen för hans syfte. Fast tvärtom tror jag.

Her har du en sån hobbykniv Madsen anvende: https://www.harald-nyborg.dk/media/images/800/7041_785159.jpg

Det fanns ett snitt tvers över Kims hals, men dom är inte säkra på om det var detta snittet eller om det var själva halshuggningen som tog livet av henne. Han anvende antagligen hobbykniven att snitta hennes hals, och kökskniv/ såg till att halshugga henne. Snittningen och halshuggningen är med andra ord två olika saker.
Senast redigerad av kugutt 2018-09-21 kl. 18:47.
Citera
2018-09-21, 18:58
Medlem
Citat:
50 minuters stoppet, varför? Vill inte upprepa mig, men funderar fortfarande. Madsen är på veg söderut, i ytlege, mot "the final destination". Varför göra en 50 minuters stopp? Det är inte logiskt att ligga och driva i nestan en timme i det här läget, något måste ha hendt. Glöm att senda saker till moln och skit, det hadde polisen vetat nu, glöm tortyr och mord, sånt gör man inte i ytlege om man har möjligheten att dyka. Men han hadde inte möjligheten att dyka, något hadde hendt. Kim Wall hadde rymt.
Hon sprang till framre luckan desperat efter att komma ut och Madsen var tvungen att stoppa det. Inte kunde han dyka heller, man dyker inte med en öppen lucka. Madsen kommer ifatt henne och slenger henne i golvet. Det kommer vel några örfilar, men jag undrar på om inte han kan ha strypt henne tills hon svimmade. Madsen kan sånt, har gjort det massor av gånger med sina kvinnliga "venner"...
Ja så ligger hon där då, avsvimmad. Då drar han henne "på plats" igjen och binder henne. Svårt att handtera henne nu, avsvimmad. Svårt att spenna upp henne. Tar tid, ja så där 50 minuters tid allt i allt. Så åker han vidare..

Jag tror du underskattar mördaren. Det fanns märken i ansiktet på offret som grymt nog indikerar på, att mördaren spänt fast huvudet så hon inte kunde vända bort ansiktet. "Dialogmord".
Det var en liten späd kvinna dessutom, av kött och blod. Ingen tålig gummidocka. PM var nog upphetsad redan på väg ut till dykplatsen. Jag tror att han kunde hålla sig kanske som mest en timme in i dyket.

Varför skulle ubåtsluckan vara öppen i Köge bukt?

Det finns bara ett enda vittnesmål om strypning. En älskarinna som hade det som önskemål. Enligt kvinnan var PM väldigt tveksam och inget vidare på det.

Enligt polisen kan de se två samtal/mess efter första dyket, precis efter kl 23.00 och sedan inget mer om jag nu inte missminner mig. Det ena till S kl 23.15 ca.

Kanske han stoppade 50 minuter för att sätta sig ned och försöka ta sig samman och fundera ut en ny plan B. Hur han skulle ta sig ur situationen när han nu blivit försenad flera timmar. Han borde varit på väg tillbaka till Refshaleöen nu.
Om han nu hade en plan om det perfekta brottet.

Han hade varit uppe sent föregående natt och nu nästan vaken i ett dygn. Han kom kanske fram till att han måste sova ett par timmar först, innan han orkade städa och undanröja spåren av sitt brott ombord.
Enligt vad PM sa efteråt så försökte han inte ens städa. Han sänkte hela brottsplatsen istället.

Men han hade en grön vattenslang med sig. Enligt planen för att rengöra den i nattmörkret troligen. Blodblandat vatten i massor.
Och det tyder på en enorm tidspress och kan inte varit planerat på förhand.
Om mördaren hade en plan så sket den sig. Det är säkert därför hela mordet tycks väldigt improviserat.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-21 kl. 19:11.
Citera
2018-09-21, 19:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag tror du underskattar mördaren. Det fanns märken i ansiktet på offret som grymt nog indikerar på, att mördaren spänt fast huvudet så hon inte kunde vända bort ansiktet. "Dialogmord".
Det var en liten späd kvinna dessutom, av kött och blod. Ingen tålig gummidocka. PM var nog upphetsad redan på väg ut till dykplatsen. Jag tror att han kunde hålla sig kanske som mest en timme in i dyket.

Varför skulle ubåtsluckan vara öppen i Köge bukt?

Det finns bara ett enda vittnesmål om strypning. En älskarinna som hade det som önskemål. Enligt kvinnan var PM väldigt tveksam och inget vidare på det.

Enligt polisen kan de se två samtal/mess efter första dyket, precis efter kl 23.00 och sedan inget mer om jag nu inte missminner mig.

Kanske han stoppade 50 minuter för att sätta sig ned och försöka ta sig samman och fundera ut en ny plan B. Hur han skulle ta sig ur situationen när han nu blivit försenad flera timmar. Han borde varit på väg tillbaka till Refshaleöen nu.
Om han nu hade en plan om det perfekta brottet.

Han hade varit uppe sent föregående natt och nu nästan vaken i ett dygn. Han kom kanske fram till att han måste sova ett par timmar först, innan han orkade städa och undanröja spåren av sitt brott ombord.
Enligt vad PM sa efteråt så försökte han inte ens städa. Han sänkte hela brottsplatsen istället.
Och det tyder på en enorm tidspress och kan inte varit planerat på förhand.
Om mördaren hade en plan så sket den sig. Det är säkert därför hela mordet tycks väldigt improviserat.

Jo, men jag har redan förklarat det här. Køge var plan B. Plan A sket sig när han såg sig tvungen att lämna området norr om Refshaleøen. När han först hadde satt igång plan B hadde han plötsligt all tid i världen.
Nautulius måtte senkas oavsett, när han inte hann tilbaks typ rett över midnatt.
Ubåten, med alla dens spår, fick inte komma i henderna på myndigheterna.
Citera
2018-09-21, 19:21
Medlem
Citat:
Her har du en sån hobbykniv Madsen anvende: https://www.harald-nyborg.dk/media/images/800/7041_785159.jpg

Det fanns ett snitt tvers över Kims hals, men dom är inte säkra på om det var detta snittet eller om det var själva halshuggningen som tog livet av henne. Han anvende antagligen hobbykniven att snitta hennes hals, och kökskniv/ såg till att halshugga henne. Snittningen och halshuggningen är med andra ord två olika saker.

Tack för info. Den kniven kan du knappt skära upp en kokt prinskorv med.
Han kan omöjligen använt den. En skitkniv.
Möjligtvis att sticka med. Och det fanns ju små knivstick som jag förstått det iallafall.

Jag tycker ändå att det är märkligt att mördaren inte inköpt knivar för detta, för honom så viktiga samt upphetsande.
Lite skumt tycker jag att det är. Men han kanske var rädd för att dra uppmärksamhet till sig genom knivköp?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-21 kl. 19:28.
Citera
2018-09-21, 19:50
Medlem
Citat:
Jo, men jag har redan förklarat det här. Køge var plan B. Plan A sket sig när han såg sig tvungen att lämna området norr om Refshaleøen. När han först hadde satt igång plan B hadde han plötsligt all tid i världen.
Nautulius måtte senkas oavsett, när han inte hann tilbaks typ rett över midnatt.
Ubåten, med alla dens spår, fick inte komma i henderna på myndigheterna.

1/ För länge sedan trodde även jag att Köge bukt var hans plan B och att han tänkt sig Östersjön som plan A.
Men aldrig att han tänkt dumpa kvarlevorna vid Middlegrundsfortet. Precis vid inloppet till Köpenhamn? Så dum är han väl inte.
Först när jag insåg hur enormt stort Köge bukt var och att det var en gammal krigsskådeplats med skelettdelar, dessutom med dykförbud på många platser förstod jag att det nog var plan A i hans mordfantasi och egentligen den ideala platsen för att dölja ett sådant här brott. (Om det inte var för de fantastiska sniff-hundarna.)

Jag tror att hans plan var att ta sig till Kögebukten (ca 2 timmar) samt undanröja på vägen dit.
Sedan dumpa. Kanske han var en tidsoptimist och tänkte sig 1 timme i bukten och sedan bege sig tillbaka och rengöra ubåten på vägen, ca 2 timmar tillbaka. Då skulle han varit tillbaka på Refshaleöen ca kl 04. Vad tror du?

2/ Vad menar du med att han hade all tid i världen i Köge bukt? Det var ju precis vad han inte hade. Han hann ju inte undanröja spåren ombord och därför åkte han fast. I panik sänkte han hela brottsplatsen med en del av offrets kläder kvar ombord mm.
Citera
2018-09-21, 19:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Möjligtvis att sticka med. Och det fanns ju små knivstick som jag förstått det iallafall.

Jag tycker ändå att det är märkligt att mördaren inte inköpt knivar för detta, för honom så viktiga samt upphetsande.
Lite skumt tycker jag att det är. Men han kanske var rädd för att dra uppmärksamhet till sig genom knivköp?

He,he du är ingen knivexpert otto. Du kan sammanlikna den med en skalpell i skärpa och utforming. Favoritvapnet bland Casuals/huliganer i England på åttitalet. Den är skitdårlig att sticka med, men är som du säger, helt säkert den kniv han anvendt att tortera/småkutta i henne med.
Citera
2018-09-21, 20:09
Medlem
Citat:
He,he du är ingen knivexpert otto. Du kan sammanlikna den med en skalpell i skärpa och utforming. Favoritvapnet bland Casuals/huliganer i England på åttitalet. Den är skitdårlig att sticka med, men är som du säger, helt säkert den kniv han anvendt att tortera/småkutta i henne med.
Så RLs personal var utrustade med varsitt huliganvapen då. Där ser man.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-21 kl. 20:11.
Citera
2018-09-21, 20:15
Medlem
kugutts avatar
Citat:
1/ För länge sedan trodde även jag att Köge bukt var hans plan B och att han tänkt sig Östersjön som plan A.
Men aldrig att han tänkt dumpa kvarlevorna vid Middlegrundsfortet. Precis vid inloppet till Köpenhamn? Så dum är han väl inte.
Först när jag insåg hur enormt stort Köge bukt var och att det var en gammal krigsskådeplats med skelettdelar, dessutom med dykförbud på många platser förstod jag att det nog var plan A i hans mordfantasi och egentligen den ideala platsen för att dölja ett sådant här brott. (Om det inte var för de fantastiska sniff-hundarna.)

Jag tror att hans plan var att ta sig till Kögebukten (ca 2 timmar) samt undanröja på vägen dit.
Sedan dumpa. Kanske han var en tidsoptimist och tänkte sig 1 timme i bukten och sedan bege sig tillbaka och rengöra ubåten på vägen, ca 2 timmar tillbaka. Då skulle han varit tillbaka på Refshaleöen ca kl 04. Vad tror du?

2/ Vad menar du med att han hade all tid i världen i Köge bukt? Det var ju precis vad han inte hade. Han hann ju inte undanröja spåren ombord och därför åkte han fast. I panik sänkte han hela brottsplatsen med en del av offrets kläder kvar ombord mm.

Jag tror ju det jag skriver, Køge är alldeles för långt borta.
Jo i Køge hadde han god tid. Det var ju nestan en fördel att åka inn till land när civilister kommit seg ut på vattnet, så slapp han att senka ubåten rakt framför polis eller militärer. (inte att det hadde spelat så stor roll). Han hadd ju faktiskt fått ett jätteproblem om ingen hadde kommit fram till honom innan han kom till land.

edit. han måtte ha fejkat ett motorstopp om ingen hunnit fram till honom
Senast redigerad av kugutt 2018-09-21 kl. 20:29.
Citera
2018-09-21, 20:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Så RLs personal var utrustade med varsitt huliganvapen då. Där ser man.

Det jag säger är att en hobbykniv är ett mycket mer kapabelt vapen/verktyg enn du tror.
Citera
2018-09-21, 21:23
Medlem
Citat:
Jag tror ju det jag skriver, Køge är alldeles för långt borta.
Jo i Køge hadde han god tid. Det var ju nestan en fördel att åka inn till land när civilister kommit seg ut på vattnet, så slapp han att senka ubåten rakt framför polis eller militärer. (inte att det hadde spelat så stor roll). Han hadd ju faktiskt fått ett jätteproblem om ingen hadde kommit fram till honom innan han kom till land.
Tyvärr Kugutt. Din historia har många logiska brister. Eller så är det jag som är trög för jag hänger inte med i ditt resonemang alls nu.
Tex. Om du tror att offret var vid liv i Köge bukt, varför tänker du dig att ubåtsluckan skulle var öppen? På natten är det tyst och ljud över havet färdas långt. Framförallt i gryningen när luften är som tunnast (Det är därför fåglarna sjunger ut sitt revir i skymning och gryning tex.)
Du tror inte en kvinna i nöd skulle skrika så det hördes vida omkring?

Enligt alla var KiM en rådig tjej. Alltså har han inte haft henne lös under ubåtsturen. Han måste oskadliggjort henne med spännband. Annars hade hon kanske slagit ner honom istället.

Att jag tror att planen var att mörda offret under första dyket är pga av tiderna.
PM blev tillfrågad varför dyket pågick så länge när de skulle vara tillbaka till kl 22 ca på Refshaleöen?
PM svarade då, -Att han och KiM glömt tiden.
Det var nog PM själv som i sin upphetsning glömde tiden.

Jag tror att hans mordplan såg ut ungefär så här: Dyk+mord ca 20.30- ca 22.00
(Kom upp kl 23, omtumlad av någon rektion, ur kurs, närapå påseglad av fartyget Ternveg.
Skärrad, skakad och skraj för kustbevakningen pga olycksincidenten.)

Partering och paketering under vägen till köge bukt ca 22- ca 24.30 enligt planen.
( kommer iväg först ca kl 23.30 framme ca kl 01.30, klarar inte av att göra något alls mer än att dra in kroppen i duschutrymmet pga av reaktionen).

Dumpning ca 24.30-02.00 enligt planen.
(kl 01.30 Inser att allt håller på att gå åt H-e. Fortfarande påverkad och försenad ca 4 timmar. Förmår inte ta itu med kroppen. Självmordstankar. Stoppet 50 min ,ca 02-03 (var det väl?) bestämmer sig för att stå still och vila sig ett tag. Funderar ut en ny plan.)

Enligt sin ursprungliga plan skulle han varit på väg från Köge bukt
kl 02.00 och skurat och rengjort båten på hemväg och vara framme ca kl 04.00 och hinna med att undanröja de sista spåren.

Blir "plötsligt så trött. Kan inte tänka mer. Bestämmer sig för att sova ett par timmar på havsbotten.
(Sover till 05.30.) Från kl 06 -09.15 stressar PM som en Gnu för att hinna med allt som han ej förmådde att ta itu med på mordnatten. Försenad ca 7 timmar

Om mördaren hade en mordplan så var det ju också enligt en beräknad tidsplan. Han måste ha räknat på de olika momenten. Två kritiska förlopp. Mordet samt parteringen. Två dyk som var dolda för världens ögon.
Därför är jag till 100 % säker på att mordoffret var död till ca kl.23 den 10/8 precis som PM sagt också.
Han sa även att Raket-Madsen döde den 10/8. Pga att han inte förmådde att fullfölja sin plan.

PS: Om du listar tider från din ubåtstur hur PM tänkte så fattar jag kanske.

EDIT: Jag tror att PM tänkt partera kroppen i ytläge i skydd av nattmörkret. När han var i Köge bukt
höll det på att ljusna. Därför dök han för att sova eventuellt, samt för att partera mm i skydd av dyket.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-21 kl. 21:41.
Citera
2018-09-21, 21:56
Medlem
develis avatar
Citat:

Det är en extremt sylvass kniv som kan jämföras med en stor skalpell.
Om nu PM dagligen bar en sådan lär den ha varit effektiv.
Håll till godo så slipper tråden dina inkompetenta antaganden framöver:
Citat:
"Den yngste datter hentede han derefter i skole, hvorefter han også forsøgte at slå hende ihjel ved at køre deres bil ind i en parkeret lastbil på Skovvejen ved Holbæk. Men da de begge overlevede ulykken, skar han i stedet halsen over på hende med en hobbykniv."
"Steen Lassen angriber den 12-årige datter med en hobbykniv. Hun dør af blodmangel som følge af stik og snitsår. Under angrebet knækker knivbladet to gange."
https://www.tveast.dk/artikler/livstid-drab-paa-familie-1
Ett mord som i sig är intressant ur några fler aspekter är norska Vera Vildmyren som mördades på Amager. Det psykopatiska övervåldet med bl.a hobbykniv:
Citat:
"- Hun har mange skader, og heriblandt er 38 knivlæsioner i ansigtet og i halsregionen, hvor langt størstedelen af de samlede skader er påført, siger overlægen.

Knivskaderne stammer fra en hobbykniv, som gerningsmanden har snittet den dræbtes ansigt med igen og igen. Derudover har han slået hende med et koben og et jernrør.

- Der er også skader, der indikerer, at gerningsmanden har stødt røret ind i ansigtet på offeret i tillæg til slagene, siger Steen Holger Hansen."
https://www.fyens.dk/indland/Draebt-stewardesse-blev-snittet-38-gange/artikel/1794218
Åklagare var Birgitte Stürup, nyss diskuterad i tråden utifrån PMs psykopati och likheter med Amagermannen som dubbelnatur:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Förövaren gällande Vera kunde vara siamestvilling till PM, lika misslyckad och störd:
Citat:
"Clita er veltalende og begavet. Samtidig har han en personlighetsforstyrrelse som viser at han er svært narcissistisk. Det vil si at han har stort behov for å hevde seg selv, han har en mangel på reell virkelighetsoppfatning, stor behov for å befinne seg i sentrum, og mangel på empati."

"- Den rettspsykiatriske undersøkelsen forteller mye om Clitas personlighet, med mangel på empati, og stort behov for å sette seg selv i sentrum. Han er farlig."

"Marian Clita brast i gråt og henvendte seg direkte til Vera Vildmyrens familie: - Jeg føler med dere."

"Marian Clita snakket svært høyt, og var tydelig engasjert.
- Jeg er ingen sadist, det passer ikke med beskrivelsen som aktor antyder. Jeg trodde ikke offeret skulle dø, jeg fikk panikk. Men jeg skal ha den straff jeg fortjener.

Om påstanden om over 1,5 millioner kroner i erstatning til ofrene, sa han:
- Jeg synes det er fullstendig frastøtende at man skal gjøre opp et menneskes liv i penger."
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dy7Bw/drapet-paa-vera-vildmyren-i-retten-drapstiltalte-clita-broet-sammen-i-graat
Citat:
"Anklageren kaldte i dag Marian Clita for psykopat, men selv mener han at være helt psykisk normal."
"Den anklagede har tydelige psykopatiske træk. Han tænker kun på sig selv og er ligeglad med andre mennesker," sagde anklager Anne Birgitte Stürup under sin lukningsprocedure i dag."
"Han tænker kun på at få hende til at tie stille. Gør han hende ikke tavs, vil hun sladre, og han vil blive fanget."
https://www.avisen.dk/clita-jeg-er-fuldstaendig-normal_142237.aspx
Citat:
"- Overvåkingsbildene viser at han kort tid etter drapet er fullstendig uberørt."
"- Jeg blir fremstilt som en hensynsløs psykopat. Jeg vil råde aktor til å lese rapporten etter mentalundersøkelsen som finner meg fullstendig normal."
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/zalPO/drapet-paa-vera-vildmyren-i-retten-clita-braak-saboterer-rettssaken
Citat:
"- Som mentalundersøkelsen viser, var jeg ikke sinnsyk i gjerningsøyeblikket. Men jeg kan, med journalistene til stede, si at jeg har mentale problemer.
- Jeg lider, sa Clita."
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wa3Ld/drapet-paa-vera-vildmyren-i-retten-i-danmark-orket-ikke-se-paa-henne-og-skjulte-liket-med-en-dyne
Domaren Anette Burkø från byretten som dömde PM till livstid dömde även Marian Clita och här kommer även en en intressant aspekt kopplat till PM.
Det var två böcker som intresserade PM.
Bent Isager-Nielsen's "Man jager et bæst og fanger et menneske" samt Ove Dahl's "Nye sager".
Sistnämnda behandlar mordet på Vera:
Citat:
"I bogen tager Ove Dahl læserne med tæt på den barske virkelighed og giver et unikt indblik i politiets arbejde. Bl.a. fortæller han om opklaringen af drabet på en norsk stewardesse på SAS-hotellet i København, om hue-mordet, hvor en ung mand bliver slået ihjel på Strøget, fordi han ikke vil af med sin hue og om Amagermand-sagen, hvor en 45-årig familiefar er dømt for seks voldtægter og to mord."
https://www.saxo.com/dk/drabschefen-nye-sager_ove-dahl-stine-bolther_lydbog-download_9788740011883
Tänk så mycket kopplingar man kan göra via en liten intetsägande hobbykniv i händerna på en psykopat, Otto.
Senast redigerad av develi 2018-09-21 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in