Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Jag tror ju det jag skriver, Køge är alldeles för långt borta.
Jo i Køge hadde han god tid. Det var ju nestan en fördel att åka inn till land när civilister kommit seg ut på vattnet, så slapp han att senka ubåten rakt framför polis eller militärer. (inte att det hadde spelat så stor roll). Han hadd ju faktiskt fått ett jätteproblem om ingen hadde kommit fram till honom innan han kom till land.
Tyvärr Kugutt. Din historia har många logiska brister. Eller så är det jag som är trög för jag hänger inte med i ditt resonemang alls nu.
Tex. Om du tror att offret var vid liv i Köge bukt, varför tänker du dig att ubåtsluckan skulle var öppen? På natten är det tyst och ljud över havet färdas långt. Framförallt i gryningen när luften är som tunnast (Det är därför fåglarna sjunger ut sitt revir i skymning och gryning tex.)
Du tror inte en kvinna i nöd skulle skrika så det hördes vida omkring?
Enligt alla var KiM en rådig tjej. Alltså har han inte haft henne lös under ubåtsturen. Han måste oskadliggjort henne med spännband. Annars hade hon kanske slagit ner honom istället.
Att jag tror att planen var att mörda offret under första dyket är pga av tiderna.
PM blev tillfrågad varför dyket pågick så länge när de skulle vara tillbaka till kl 22 ca på Refshaleöen?
PM svarade då, -Att han och KiM glömt tiden.
Det var nog PM själv som i sin upphetsning glömde tiden.
Jag tror att hans mordplan såg ut ungefär så här: Dyk+mord ca 20.30- ca 22.00
(Kom upp kl 23, omtumlad av någon rektion, ur kurs, närapå påseglad av fartyget Ternveg.
Skärrad, skakad och skraj för kustbevakningen pga olycksincidenten.)
Partering och paketering under vägen till köge bukt ca 22- ca 24.30 enligt planen.
( kommer iväg först ca kl 23.30 framme ca kl 01.30, klarar inte av att göra något alls mer än att dra in kroppen i duschutrymmet pga av reaktionen).
Dumpning ca 24.30-02.00 enligt planen.
(kl 01.30 Inser att allt håller på att gå åt H-e. Fortfarande påverkad och försenad ca 4 timmar. Förmår inte ta itu med kroppen. Självmordstankar. Stoppet 50 min ,ca 02-03 (var det väl?) bestämmer sig för att stå still och vila sig ett tag. Funderar ut en ny plan.)
Enligt sin ursprungliga plan skulle han varit på väg från Köge bukt
kl 02.00 och skurat och rengjort båten på hemväg och vara framme ca kl 04.00 och hinna med att undanröja de sista spåren.
Blir "plötsligt så trött. Kan inte tänka mer. Bestämmer sig för att sova ett par timmar på havsbotten.
(Sover till 05.30.) Från kl 06 -09.15 stressar PM som en Gnu för att hinna med allt som han ej förmådde att ta itu med på mordnatten. Försenad ca 7 timmar
Om mördaren hade en mordplan så var det ju också enligt en beräknad tidsplan. Han måste ha räknat på de olika momenten. Två kritiska förlopp. Mordet samt parteringen. Två dyk som var dolda för världens ögon.
Därför är jag till 100 % säker på att mordoffret var död till ca kl.23 den 10/8 precis som PM sagt också.
Han sa även att Raket-Madsen döde den 10/8. Pga att han inte förmådde att fullfölja sin plan.
PS: Om du listar tider från din ubåtstur hur PM tänkte så fattar jag kanske.
EDIT: Jag tror att PM tänkt partera kroppen i ytläge i skydd av nattmörkret. När han var i Köge bukt
höll det på att ljusna. Därför dök han för att sova eventuellt, samt för att partera mm i skydd av dyket.