Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Han hadde dom verktyg som behövdes, perfekta verktyg. Hobbykniven för att skära av halsen/ tortera och kökskniven för att "slakta". En dolk är ju ett stick vapen.
Ja, hobbykniven har uppenbart en central plats.
Citat:
"Så kommer hobbykniven frem, og jeg kigger på din hals... hvor er pulsåren...”
Citat:
"Lagde du mærke til, at der manglede noget på værkstedet 10. august, spørger anklageren som sidste spørgsmål.
- Ja, en stor køkkenkniv fra køkkenet. Peter Madsen gik også normalt med en hobbykniv - en slags tæppekniv, svarer vidnet." live bt
Citat:
"Nu kommer han ind på de løsdele, man har fundet i ubåden.
- Den er meget lang, men jeg vil lige nævne nogle småting, siger anklageren og remser op:
- Der er fundet Peter Madsens pung, et par strømpebukser, trusser, en damejakke som indeholder en togbillet fra Kastrup til Trelleborg og en knækket klinge til en hobbykniv, siger anklageren, som dvæler ved klingen.
- Det gør jeg, fordi vi har fundet en hobbykniv i posen med tøj, som er fundet i sagen, siger anklageren. "
live eb
Citat:
"Han har været grundig og omhyggelig med at partere liget, og med at pakke stropper og hobbykniv ned i en pose. Men det forklarer ikke, hvorfor blandt andet hendes trusser og strømpebukser ikke blev pakket ned. Var det for at beholde det som trofæer, eller for at placere tingene som falske spor på Refshaleøen, hvorefter han med sin veltalenhed kunne tale sig fra sin skyld i hendes død? " live bt
För övrigt överensstämde snittytorna på stropparna i påsen med de som satt kvar i ubåten så den vassa hobbykniven användes nog frekvent.
Citat:
"De to hele spænder er skåret over, som når man skærer et menneske ned, der er spændt op. De to afskårne stropper passer ved de de stroppedele, der sidder nede ved gulvet i messen på det sted, hvor der er fundet mest blod, påpeger anklageren." live bt