2018-09-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Katterna var i mycket dåligt skick enligt polis. Det gick inte bara någon dag efter sista samtalet då systern var där. Där är hon inte sanningsenlig.

Varför? Kanske dåligt samvete för att hon borde ha engagerat sig mer. Vi är många som vet att hon inte fanns där för Tess trots att hon visste om tidigare problematik med självmordsförsök.

Tess hade tidigare anorexi, såg att någon frågar om varför hon var så smal. Ätstörningen satt kvar till viss del.

Det är dock mest troligt ett brott denna gång för hon hade aldrig lämnat katterna självmant, och hon hade heller aldrig gått i tystnad.

Fokus måste vara att hitta Tess.
Det dåliga samvetet för syster eller ”vänner” får de hantera på eget vis. Information om Tess eller fallet ska inte mörkas för att de kan må dåligt av det.

Fokus är att hitta Tess, är enig med dig.
Citera
2018-09-21, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marguelis
Så klart har hennes syster o vänner dåligt samvete !
Det du vill säga att Tess hade gjort suicidförsök tidigare men antingen ”misslyckats” eller berättat om det i god tid till någon så kunde räddas...det för att få uppmärksamhet. Hon ville uppenbarligen inte ta livet av sig... Men tyvärr så kan det gå snett ibland och man lyckas!

Jag är vän med Tess, nej jag har inte dåligt samvete då jag vet vad Tess skriver på hennes facebooksida men jag lämnar inte ut något därifrån för jag respekterar andra människors rätt till integritet!
Citera
2018-09-21, 16:04
Medlem
Citat:
Så , syrran o hon var inte så nära som man har fått tro?

Har inget med försvinnandet och göra alls. Vänskapen mellan syskon behöver inte vara så stor eller hur?
Citera
2018-09-21, 16:05
Medlem
Citat:
Smart , inga tvivel om det. Kom hon in i sjuksköterska skolan så kan hon inte vara helt korkad.
Men hon var rätt så öppen om sitt mående på facebook...och det är bekräftat här av många att hon hade problem med psykisk ohälsa samt med alkohol och även att hon rörde sig i mindre bra kretsar. Det är det jag undrar...

Så ovasett om man är i mindre bra kretsar så menar du att man då kan få göra brott mot andra personer eller hur menar du?
Citera
2018-09-21, 16:07
Medlem
Citat:
Hon är en människa med ett av de största hjärtan jag någonsin mött, men också en av de trasigaste och mest ensamma trots människor kring sig. Klok, djup, andlig, intellektuell, rebell och känslomänniska.

Kombinationen är inte ovanlig.

Den Tess känner jag igen, tack Majorskan52.
Citera
2018-09-21, 16:09
Medlem
Citat:
Smart , inga tvivel om det. Kom hon in i sjuksköterska skolan så kan hon inte vara helt korkad.
Men hon var rätt så öppen om sitt mående på facebook...och det är bekräftat här av många att hon hade problem med psykisk ohälsa samt med alkohol och även att hon rörde sig i mindre bra kretsar. Det är det jag undrar...

Hur skulle du må efter en misshandel?
Citera
2018-09-21, 16:11
Medlem
Citat:
Katterna var i mycket dåligt skick enligt polis. Det gick inte bara någon dag efter sista samtalet då systern var där. Där är hon inte sanningsenlig.

Varför? Kanske dåligt samvete för att hon borde ha engagerat sig mer. Vi är många som vet att hon inte fanns där för Tess trots att hon visste om tidigare problematik med självmordsförsök.

Tess hade tidigare anorexi, såg att någon frågar om varför hon var så smal. Ätstörningen satt kvar till viss del.

Det är dock mest troligt ett brott denna gång för hon hade aldrig lämnat katterna självmant, och hon hade heller aldrig gått i tystnad.

Fokus måste vara att hitta Tess.
Det dåliga samvetet för syster eller ”vänner” får de hantera på eget vis. Information om Tess eller fallet ska inte mörkas för att de kan må dåligt av det.

Nej det är en lögn om att katterna var i dåligt skick, vem har sagt det?
Citera
2018-09-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Har inget med försvinnandet och göra alls. Vänskapen mellan syskon behöver inte vara så stor eller hur?

Nej. Och man tröttnar ju på sina vänner/syskon om dom ofta ringer och mår dåligt och är då även påverkade. Så är det. Skönt om mobilen inte ringer...

Hoppas man hittar henne !
Citera
2018-09-21, 16:14
Medlem
Citat:
Nej. Och man tröttnar ju på sina vänner/syskon om dom ofta ringer och mår dåligt och är då även påverkade. Så är det. Skönt om mobilen inte ringer...

Hoppas man hittar henne !

För att veta vad som hänt så måste ju Tess hittas först!
Citera
2018-09-21, 16:24
Medlem
Jag är vän med Tess sedan många år tillbaka och jag vill av hela mitt hjärta att Tess hittas, å idag har även jag pratat med utredaren som har hand om Tess´s försvinnande. Så mycket vill jag hitta Tess, jag tänker på det hel tiden och jag har kontakt med MPS också.

Så näe vet ni vad, ge aldrig oss vänner skuld och skam för jag har berättat allt jag kan tänka mig kan ha hänt Tess för polisen.

Fråga gärna men jag kommer inte ge er alla svaren då det är till polisen alla ska vända sig till om man vet något.
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-21 kl. 16:36.
Citera
2018-09-21, 16:41
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Det går inte att utesluta att hon har blivit våldtagen och mördad av en neger. Det kanske bara är mina fördomar som talar men ingen rök utan eld. Jag kommer direkt att tänka på Elin Krantz och hur hon blev brutalt våldtagen och mördad av en neger. Jag hoppas inte att det är vad Tess har blivit utsatt för, men det går inte att utesluta. Inte i dagens samhälle.

Borde finnas övervakningskameror som filmat henne om hon åkte kollektivt. Då brukar eventuellt en gm också filmas.

Så jävla dum kommentar. Har hon blivit utsatt för brott tror jag knappast hennes anhöriga och vänner ser någon skillnad på gm och gm. Vi får bara hoppas att hon bara har tagit en extremt lång omväg till affären.
Citera
2018-09-21, 18:25
Medlem
Citat:
Lite funderingar bara
Hur är det möjligt att ha problem med alkohol/droger samt ha psykiska problem/diagnoser och samtidigt läsa till sjuksköterska ? Och även vara troende/gå till kyrkan och ha änglavänner men samtidigt umgås med kriminella/missbrukare ?
Senast jag pratade med henne så hade hon hoppat av utbildningen. Ett OT inlägg. Jag bryr mig mer om hennes katter än hon. Så elak var hon. Nykter som påverkad. Tror hon varit elak mot fel person helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in