2018-09-21, 14:02
Medlem
Läs och lyssna på det här, svårare än så är det inte just nu, vet ni något så hör av er till polisen eller Efterlyst

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1L8nQ/tess-44-skulle-vittna-i-rattegang--ar-sparlost-forsvunnen
Citera
2018-09-21, 14:03
Medlem
Men om jag räknar rätt så var katterna hemma ensamma 18/8-6/9 dvs 19 dagar !!
Citera
2018-09-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marguelis
Men om jag räknar rätt så var katterna hemma ensamma 18/8-6/9 dvs 19 dagar !!

Den 5/9 dagen innan MPS fick anmälan togs katterna om hand av polisen enligt vad jag vet, okej.
Katterna har det bra idag, vad ska du analysera nu?
Citera
2018-09-21, 14:12
Medlem
Katterna har det bra nu, det är Tess som är försvunnen, fokus på försvinnandet.
Citera
2018-09-21, 14:23
Bannlyst
Hoppas att hon tagit sitt fornuft tillfanga och lagt in sig pa torken.
Citera
2018-09-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Hoppas att hon tagit sitt fornuft tillfanga och lagt in sig pa torken.

OM Tess har gjort det så hade hon sett till att katterna hade tillsyn, ATT det ska vara så svårt och begripa det?
Citera
2018-09-21, 14:32
Medlem
Jag håller med Pernilla, systern. det värsta som eventuellt kan ha hänt är att någon dåre därute har tagit Tess tillfånga och har henne inlåst.

ATT det ska vara så svårt och lyssna på vad Pernilla säger är för mig helt obegripligt, i vilken värld lever ni i?
Citera
2018-09-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Jag håller med Pernilla, systern. det värsta som eventuellt kan ha hänt är att någon dåre därute har tagit Tess tillfånga och har henne inlåst.

ATT det ska vara så svårt och lyssna på vad Pernilla säger är för mig helt obegripligt, i vilken värld lever ni i?

Tyvärr är det nog inte så, då hade personen redan varit fast. Personer som gör sånt har nästan alltid en relation till offren. Om hon lever så är hon borta frivilligt.
Citera
2018-09-21, 14:46
Medlem
Lite funderingar bara
Hur är det möjligt att ha problem med alkohol/droger samt ha psykiska problem/diagnoser och samtidigt läsa till sjuksköterska ? Och även vara troende/gå till kyrkan och ha änglavänner men samtidigt umgås med kriminella/missbrukare ?
Citera
2018-09-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marguelis
Lite funderingar bara
Hur är det möjligt att ha problem med alkohol/droger samt ha psykiska problem/diagnoser och samtidigt läsa till sjuksköterska ? Och även vara troende/gå till kyrkan och ha änglavänner men samtidigt umgås med kriminella/missbrukare ?
Hur är det möjligt att du ens har tid och ork att fundera..Du borde rannsaka dig själv och skaffa ett liv.
Tess är en av de smartaste jag jag känner och hennes mående angår enbart hennes närmaste och henne själv.
Senast redigerad av Maarit71 2018-09-21 kl. 15:01.
Citera
2018-09-21, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Hur är det möjligt att du ens har tid och ork att .Du borde rannsaka dig själv och skaffa ett liv.

Ett dygn har 24 timmar, sa tid finnes, att kleta ned 255 tecken (inklusive mellanslag) tar inte mycket pa orken. Du kan val avsluta Din mening sa vi forstar vad Du svamlar om, eller sitter Du pa Pub-Banken och fyllnar till framfor en Jack Vegas maskin?
Citera
2018-09-21, 15:06
Medlem
Katterna var i mycket dåligt skick enligt polis. Det gick inte bara någon dag efter sista samtalet då systern var där. Där är hon inte sanningsenlig.

Varför? Kanske dåligt samvete för att hon borde ha engagerat sig mer. Vi är många som vet att hon inte fanns där för Tess trots att hon visste om tidigare problematik med självmordsförsök.

Tess hade tidigare anorexi, såg att någon frågar om varför hon var så smal. Ätstörningen satt kvar till viss del.

Det är dock mest troligt ett brott denna gång för hon hade aldrig lämnat katterna självmant, och hon hade heller aldrig gått i tystnad.

Fokus måste vara att hitta Tess.
Det dåliga samvetet för syster eller ”vänner” får de hantera på eget vis. Information om Tess eller fallet ska inte mörkas för att de kan må dåligt av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in