2018-09-21, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Ett dygn har 24 timmar, sa tid finnes, att kleta ned 255 tecken (inklusive mellanslag) tar inte mycket pa orken. Du kan val avsluta Din mening sa vi forstar vad Du svamlar om, eller sitter Du pa Pub-Banken och fyllnar till framfor en Jack Vegas maskin?
Men lilla vän läs om och läs rätt.
Och nej varken vin eller krogen för min del,prioriterar annat här och nu.😊
Citera
2018-09-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marguelis
Lite funderingar bara
Hur är det möjligt att ha problem med alkohol/droger samt ha psykiska problem/diagnoser och samtidigt läsa till sjuksköterska ? Och även vara troende/gå till kyrkan och ha änglavänner men samtidigt umgås med kriminella/missbrukare ?

Hon är en människa med ett av de största hjärtan jag någonsin mött, men också en av de trasigaste och mest ensamma trots människor kring sig. Klok, djup, andlig, intellektuell, rebell och känslomänniska.

Kombinationen är inte ovanlig.
Citera
2018-09-21, 15:16
Medlem
Smart , inga tvivel om det. Kom hon in i sjuksköterska skolan så kan hon inte vara helt korkad.
Men hon var rätt så öppen om sitt mående på facebook...och det är bekräftat här av många att hon hade problem med psykisk ohälsa samt med alkohol och även att hon rörde sig i mindre bra kretsar. Det är det jag undrar...
Citera
2018-09-21, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Men lilla vän läs om och läs rätt.
Och nej varken vin eller krogen för min del,prioriterar annat här och nu.😊

Nu ratt ja.

Senast redigerad av Maarit71 Idag kl. 15:01.
Citera
2018-09-21, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Hon är en människa med ett av de största hjärtan jag någonsin mött, men också en av de trasigaste och mest ensamma trots människor kring sig. Klok, djup, andlig, intellektuell, rebell och känslomänniska.

Samt efterhangsen och direkt jobbig nar hon hade druckit.
Citera
2018-09-21, 15:36
Medlem
Citat:
Katterna var i mycket dåligt skick enligt polis. Det gick inte bara någon dag efter sista samtalet då systern var där. Där är hon inte sanningsenlig.

Varför? Kanske dåligt samvete för att hon borde ha engagerat sig mer. Vi är många som vet att hon inte fanns där för Tess trots att hon visste om tidigare problematik med självmordsförsök.

Tess hade tidigare anorexi, såg att någon frågar om varför hon var så smal. Ätstörningen satt kvar till viss del.

Det är dock mest troligt ett brott denna gång för hon hade aldrig lämnat katterna självmant, och hon hade heller aldrig gått i tystnad.

Fokus måste vara att hitta Tess.
Det dåliga samvetet för syster eller ”vänner” får de hantera på eget vis. Information om Tess eller fallet ska inte mörkas för att de kan må dåligt av det.

Så klart har hennes syster o vänner dåligt samvete !
Det du vill säga att Tess hade gjort suicidförsök tidigare men antingen ”misslyckats” eller berättat om det i god tid till någon så kunde räddas...det för att få uppmärksamhet. Hon ville uppenbarligen inte ta livet av sig... Men tyvärr så kan det gå snett ibland och man lyckas!
Citera
2018-09-21, 15:53
Medlem
Citat:
Så klart har hennes syster o vänner dåligt samvete !
Det du vill säga att Tess hade gjort suicidförsök tidigare men antingen ”misslyckats” eller berättat om det i god tid till någon så kunde räddas...det för att få uppmärksamhet. Hon ville uppenbarligen inte ta livet av sig... Men tyvärr så kan det gå snett ibland och man lyckas!

Ja, såklart är det så, men hon har alltid gjort de försöken hemma tidigare. Hon hade inte riskerat katternas liv, de var i princip den enda familj hon hade.
Citera
2018-09-21, 15:53
Medlem
Citat:

Nä absolut inte ovanlig kombo ! Fina egenskaper du beskriver men tycker att man barde vara i balans om man ska hjälpa sjuka människor. Man kan vara hur djup, klok, etc. Men är man trasig och har inte sitt eget mående under kontroll och dessutom har missbruksproblem känns inte sjuksköterskayrket ok.
Citera
2018-09-21, 15:55
Medlem
Citat:
Nä absolut inte ovanlig kombo ! Fina egenskaper du beskriver men tycker att man barde vara i balans om man ska hjälpa sjuka människor. Man kan vara hur djup, klok, etc. Men är man trasig och har inte sitt eget mående under kontroll och dessutom har missbruksproblem känns inte sjuksköterskayrket ok.

Sant, och vi är många som önskat att hon både fått och tagit hjälp tidigare.
Citera
2018-09-21, 15:58
Medlem
Citat:
Lite funderingar bara
Hur är det möjligt att ha problem med alkohol/droger samt ha psykiska problem/diagnoser och samtidigt läsa till sjuksköterska ? Och även vara troende/gå till kyrkan och ha änglavänner men samtidigt umgås med kriminella/missbrukare ?

Ven dömer? Det är väl ändå vad människor gör mot varandra som ska dömas? Inte vem eller vilka man umgås med eller vilket yrke man väljer att läsa till?
Citera
2018-09-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Hur är det möjligt att du ens har tid och ork att fundera..Du borde rannsaka dig själv och skaffa ett liv.
Tess är en av de smartaste jag jag känner och hennes mående angår enbart hennes närmaste och henne själv.

Tack håller med dig Maarit71
Citera
2018-09-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ja, såklart är det så, men hon har alltid gjort de försöken hemma tidigare. Hon hade inte riskerat katternas liv, de var i princip den enda familj hon hade.

Så , syrran o hon var inte så nära som man har fått tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in