Citat:
Spädbarn överlevde just mindre bra innan våra trygghetssystem kom. Det är ju just detta "mindre bra" du är ute efter att använda som en slags elfösare för att tvinga folk gifta sig/ inte skilja sig ex.
Detta trots att vi idag förmodligen har ett av de tryggaste och bästa samhällena vi någonsin haft för bra uppväxt för barn och vettiga villkor för båda könen.
Detta ä du missnöjd med och vill återinföra lite taskigt liv för spädbarn, barn och kvinnor, så deras föräldrar och kvinnor minsann! ska tvingas in i något som just DU tycker är bra.
Detta trots att vi idag förmodligen har ett av de tryggaste och bästa samhällena vi någonsin haft för bra uppväxt för barn och vettiga villkor för båda könen.
Detta ä du missnöjd med och vill återinföra lite taskigt liv för spädbarn, barn och kvinnor, så deras föräldrar och kvinnor minsann! ska tvingas in i något som just DU tycker är bra.
Det är inte trygghetssystemen främst som gör att spädbarn överlever - det är den medicinska utvecklingen, inte minst den medicintekniska. Trygghetssystemen har dessvärre tendensen att dels skämma bort människor, dels göra dem oansvariga. Mycket beroende på att man så klart inte får skuldbelägga de som gör fel.
Om Du på allvar tror att jag vill göra livet sämre för någon av dessa kategorier så är Du litet långsam. Det är för deras skull jag vill uppvärdera kärnfamiljen. Hur bra är det att vara ensamstående mamma till tre barn med fyra olika fäder? Hur bra är det för barnen? Hur bra är det för samhället? Det är dåligt för alla inblandade. Hur få man män att ta större ansvar för de ofödda såväl som för de födda barnen? Jo, genom att hålla dem fast i kärnfamiljen! Jag är gift man med barn och det har allt annat än enbart positiva sidor med sig. En mindre ansvarskännande far och make hade kanske smitit, men kärnfamiljskonstruktionen bidrar till jag härdar ut. Du kan vara säker på att det gäller rätt många män. På detta sätt ökar tryggheten för både kvinnor och barn.
Citat:
Barnbidrag ges idag inte för att stimulera barnafödande utan för att ge ekonomisk trygghet till små kottar.
Det är födda små kottar som är värda något här uven och ska belönas därefter. Inte äktenskap/ kärnfamiljer eller cellansamlingar med mänskligt DNA som it ens hunnit utveckla en enda synaps.
Det är födda små kottar som är värda något här uven och ska belönas därefter. Inte äktenskap/ kärnfamiljer eller cellansamlingar med mänskligt DNA som it ens hunnit utveckla en enda synaps.
Barnbidrag ges idag främst för att det är så politiskt farligt att ta bort det. Inget parti skulle våga ens knysta om saken av rädsla för alla barnfamiljer. Någon större ekonomisk trygghet ger det inte, utan det har vi socialbidrag (eller vad det heter denna vecka) och bostadsbidrag. I min familj hade vi klarat oss utan och jag försökte få Försäkringskassan att avstå från att betala ut - det gick inte att avstå. Jag önskar jag hade kunnat skriva att jag har köpt sprit för alla barnbidrag, men dessvärre är jag nykterist också, förutom alla mina andra dåliga egenskaper.
Citat:
Statens ska fokusera på födda människor och deras trygghet och väl och ve. Inte på exakt vilken konstellation de är födda i, hur deras föräldrar beter sig sexuellt etc. etc. Barn ska inte användas som nån slags knölpåk för att mota in deras föräldrar i nån förutbestämd ordning de inte vill leva i. Vi lever 2018! uven, världen har rullat flera varv sen 1930.
ban ska födas
1) välkomna och älskade, detta garanterar vi via fri aboträtt ex.
2) det ska finnas tid för dem och deras föräldrar för anknytning och allt det som små hjärnor nu behöver. Det garanterar vi via föräldraledighet.
3) det ska finnas utymme för dem i samhället, barn måste ta plats. detta garaterar vi via barvänlig politik samt ex. nu barnbidrag.
4) de ska växa upp med en känsla från början av lika värde med andra , detta garanteras via att vi behandlar alla lika, inte har segregation varken mellan etnicitet eller ekonomi etc.
ban ska födas
1) välkomna och älskade, detta garanterar vi via fri aboträtt ex.
2) det ska finnas tid för dem och deras föräldrar för anknytning och allt det som små hjärnor nu behöver. Det garanterar vi via föräldraledighet.
3) det ska finnas utymme för dem i samhället, barn måste ta plats. detta garaterar vi via barvänlig politik samt ex. nu barnbidrag.
4) de ska växa upp med en känsla från början av lika värde med andra , detta garanteras via att vi behandlar alla lika, inte har segregation varken mellan etnicitet eller ekonomi etc.
Om staten vill fokusera på väl och ve, så borde man uppmuntra kärnfamiljen och ansvarstagande. Då borde staten befordra nykterhet och gammaldags kristendomsundervisning. Då borde staten beivra brott och straffa missdådare. Hårt.
Vid sidan av denna diskussion rekommenderar jag följande artikel:
https://kvartal.se/artiklar/ran-mot-barn/
Citat:
Nej, jag raljerar ofta och då och då med ilska, det kan jag gå med på.
Hysterisk är ett trams epitet man gärna sätter på kvinnor när dessa käftar emot.
Sluta använd det ordet annat än när det verkligen är aktuellt och det är när någon typ har ett ångestanfall. Jag lider inte av ångest, jag blir förbannad när du inte kan ta in sakliga argument och uppvisa denna totala brist på empati med spädbarn.
Folk som gilla tanken att plåga/ straffa spädbarn gör mig helt enkelt fly förbannad.
Hysterisk är ett trams epitet man gärna sätter på kvinnor när dessa käftar emot.
Sluta använd det ordet annat än när det verkligen är aktuellt och det är när någon typ har ett ångestanfall. Jag lider inte av ångest, jag blir förbannad när du inte kan ta in sakliga argument och uppvisa denna totala brist på empati med spädbarn.
Folk som gilla tanken att plåga/ straffa spädbarn gör mig helt enkelt fly förbannad.
Att fara ut i saklösa beskyllningar och ounderbyggda anklagelser är inte att raljera. Möjligen bristande impulskontroll.