Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag hade egentligen inte tänkt att svara på detta. Hela texten är ett ovärdigt utbrott med anklagelser och insinuationer som Merapi givetvis vet är felaktiga. Men, om det nu finns ett allmänt önskemål hos publiken, så välan.
Tänka sig att spädbarn ens överlevde innan Socialdemokraterna införde det heliga barnbidraget. Barnbidraget instiftades för att stimulera till ökat barnafödande, enligt den analys som makarna Myrdal gjort i boken Kris i befolkningsfrågan och initialt hade det inte obetydlig verkan. Denna verkan gick sedermera ner och är idag helt borta, vilket en myckenhet av preventivmedel och massaborter bidragit till. Staten är härvid tämligen inkonsekvent genom att både lägga ut stora summor skattepengar i barnbidrag för att stimulera barnafödandet och inte obetydliga summor skattepengar på massaborter. Barnbidraget har aldrig varit till för att sörja för de nyföddas överlevnad; till det har vi sedan gammalt fattigvård om föräldrarna inte klarar av uppgiften på egen hand. Ett avskaffat barnbidrag kommer alltså att leda till exakt noll (0) ihjälsvultna barn.
Historiskt vet vi tämligen väl vad som konstituerar en god miljö för små barn; inte för unga föräldrar, gifta föräldrar där minst en har en stabil inkomst, en hjälpligt god boendestandard, tillgång till hjälpligt god kost för föräldrar och barn. Allt detta åstadkoms i Sverige idag utan barnbidrag, men den stabila parbildningen behöver uppvärderas drastiskt, varför uppmuntran till giftermål och kvarstannande i relationen är primärt. Detta är både en fråga om ekonomi och samhällsnormer. Ensamstående mammor kommer det nog alltid att finnas, av litet olika skäl, men det får inte vara en norm och inte som framlyfts som önskvärt.
Allt detta handlar om omsorg om barnen. Barnen behöver två föräldrar, och föräldrarna behöver varandra, särskilt när barnen är små. Bevare oss väl, jag vet!
Att ta livet av ofödda barn, särskilt i de kvantiteter som sker i Sverige, leder bara till ännu mer ansvarslöshet. Sverige behöver mer ansvar och mindre ansvarslöshet.
Ja, ibland hemfaller Du åt hysteriska utbrott, när jag är ofin nog att påpeka att socialstatens normer inte är de enda tänkbara och framför allt inte de bästa för barnen.
Du vägrar dessvärre att inse att bl a sexuella relationer är allvarliga saker och kräver ansvarsfullhet. Det är numera en utbredd vanföreställning som naturligtvis påhejats av abortförespråkarna. Den samlade svenska vänstern har som idé att ingen skall behöva bära ansvar för sina handlingar.
Vi konservativa opponerar oss och kan luta oss mot tidlösa erfarenheter därvid.
Spädbarn överlevde just mindre bra innan våra trygghetssystem kom. Det är ju just detta "mindre bra" du är ute efter att använda som en slags elfösare för att tvinga folk gifta sig/ inte skilja sig ex.
Detta trots att vi idag förmodligen har ett av de tryggaste och bästa samhällena vi någonsin haft för bra uppväxt för barn och vettiga villkor för båda könen.
Detta ä du missnöjd med och vill återinföra lite taskigt liv för spädbarn, barn och kvinnor, så deras föräldrar och kvinnor minsann! ska tvingas in i något som just DU tycker är bra.
Barnbidrag ges idag inte för att stimulera barnafödande utan för att ge ekonomisk trygghet till små kottar.
Det är
födda små kottar som är värda något här uven och ska belönas därefter. Inte äktenskap/ kärnfamiljer eller cellansamlingar med mänskligt DNA som it ens hunnit utveckla en enda synaps.
Statens ska fokusera på födda människor och deras trygghet och väl och ve. Inte på exakt vilken konstellation de är födda i, hur deras föräldrar beter sig sexuellt etc. etc. Barn ska inte användas som nån slags knölpåk för att mota in deras föräldrar i nån förutbestämd ordning de inte vill leva i. Vi lever 2018! uven, världen har rullat flera varv sen 1930.
ban ska födas
1) välkomna och älskade, detta garanterar vi via fri aboträtt ex.
2) det ska finnas tid för dem och deras föräldrar för anknytning och allt det som små hjärnor nu behöver. Det garanterar vi via föräldraledighet.
3) det ska finnas utymme för dem i samhället, barn måste ta plats. detta garaterar vi via barvänlig politik samt ex. nu barnbidrag.
4) de ska växa upp med en känsla från början av lika värde med andra , detta garanteras via att vi behandlar alla lika, inte har segregation varken mellan etnicitet eller ekonomi etc.
Nej, jag raljerar ofta och då och då med ilska, det kan jag gå med på.
Hysterisk är ett trams epitet man gärna sätter på kvinnor när dessa käftar emot.
Sluta använd det ordet annat än när det verkligen är aktuellt och det är när någon typ har ett ångestanfall. Jag lider inte av ångest, jag blir förbannad när du inte kan ta in sakliga argument och uppvisa denna totala brist på empati med spädbarn.
Folk som gilla tanken att plåga/ straffa spädbarn gör mig helt enkelt fly förbannad.