2018-09-20, 09:09
  #1093
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Allvarligt, hur tänker man när man som gift tvåbarnsmamma lägger ut dylikt...?
https://joypassiondesire.files.wordpress.com/2018/05/20180513_144718.jpg?w=535
Citera
2018-09-20, 09:10
  #1094
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ditt Sverige är dött. Det måste vi inse och anpassa oss efter, vi har mångkultur nu.
Ingen verklighet jag vill ha, men den går inte att blunda för.

Nej det är inte dött. Jag kommer heller inte anpassa mig till muslimsk kultur som du gör och dina gelikar som några jävla stjärtöppnare. Jag står fast vid mitt citat. Antingen så böjer man sig framåt tar muslimsk kuk i röven och tycker att kvinnor inte ska få klä sig utmanande eller så behllåer vi vår egen kultur.

Ursprungligen postat av Kung-Caligula
En svensk kvinna ska kunna gå naken på en gata i Sverige utan att bli antastad eller våldtagen. Det är mitt Sverige. Alla utlänningar som inte kan respektera det bör dö eller avlägsnas från landet. Röstar kvinnan däremot på MP, Fi eller V eller är utnämnd feminist och flyktingkramare så får hon skylla sig själv. Good riddance.
Citera
2018-09-20, 09:10
  #1095
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Har inte sett alla bilder så satt inte på den informationen innan mitt inlägg.

Men fortfarande. Hela denna tråd har förvandlats till en ”skyll dig själv” tråd. Folk verkar försvarar den MGM och skyller hela den misstänkta våldtäkten på BO pga hennes blogg, bilder och klädval.

Tankesättet i denna tråd hos många skribenter är inte långt ifrån samma tankesätt dessa personer från Afghanistan har. Förstår du dubbelmoralen?

Först hatar man personer från Mellanöstern för att i nästa sekunden ha förståelse över att personen våldtog någon pga klädval.

Får inte ihop det.

Håller med och jag tycker absolut inte att hon förtjänade det som hände. Häpnar dock över naiviteten.
Citera
2018-09-20, 09:11
  #1096
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det är ett löjeväckande påstående och helt infantilt: "jag skall väl få göra vad jag vill". Du lever i mångkulturen nu och det är dags att du börjar leva därefter också - eller tar konsekvenserna.

Läs tråden.
Pga tjejens klädstil, livstil med mera så får hon skylla sig själv. Det är slutsatsen efter att ha läst tråden.
Precis samma kvinnosyn som invandrarmän.

Jag kommer aldrig acceptera ett sådant tankesätt.

Men du kanske längtar till den dagen då burka är der mest sålda plagget i Sverige. Så du kan koncentrera dig på att andas och inte behöva våldta kvinnor som visar hud.
Citera
2018-09-20, 09:14
  #1097
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vet ni att det ligger till så och att det inte var helt oprovocerat? Tror absolut inte att ni vet, ni vill svärta ner kvinnan och bagatellisera brottet bara.

Ingen försvarar flyktingen eller gärningen. Det enda vi ifrågasätter är varför en lärare har intensiv sms-kontakt med en kriminell elev. Visst behöver det inte ha några intima eller sexuella förtecken men det är högst olämpligt att man öht har det. Såvida det inte är så att flyktingen själv tagit kontakt med henne och bombarderat henne med sms, men om man ska tro massmedia så verkar det ju ömsesidigt.

Och sedan är det så att kvinnor idag måste lära sig att man inte kan umgås med flyktingar för det slutar alltid så här. De har bara "Knulla knulla, hora hora" i huvudet. Wake the f*ck up!

Citat:
Man kan fråga sig varför. Avundsjuka på killen? Vill göra samma sak själva men vågar inte? Svårt att få upp den?

Det är väl snarare du som skönmålar våldtäktsmannen med ovanstående trams?
Citera
2018-09-20, 09:15
  #1098
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Allvarligt, hur tänker man när man som gift tvåbarnsmamma lägger ut dylikt...?
https://joypassiondesire.files.wordpress.com/2018/05/20180513_144718.jpg?w=535

Fan har du med vilken typ av bild hon lägger ut på sin blogg? Är du muslim? Otroligt många idioter som klankar ner på muslimer och den kvinnosyn som existerar inom islam men har själv en vidrig kvinnosyn.
Citera
2018-09-20, 09:15
  #1099
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Läs tråden.
Pga tjejens klädstil, livstil med mera så får hon skylla sig själv. Det är slutsatsen efter att ha läst tråden.
Precis samma kvinnosyn som invandrarmän.

Jag kommer aldrig acceptera ett sådant tankesätt.

Men du kanske längtar till den dagen då burka är der mest sålda plagget i Sverige. Så du kan koncentrera dig på att andas och inte behöva våldta kvinnor som visar hud.
Om man klär sig på det viset bland mångkulturella unga män så, ja. Då får man fanimej skylla sig själv. Precis som jag får skylla mig själv om jag börjar hoppa från höga höjder.

Vad är det som inte begrips?

Det har inget med kvinnosynen att göra, så försök inte.
Citera
2018-09-20, 09:15
  #1100
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det är nog ingen slump att det blev som det blev. En kvinna som klär sig på det viset mitt i mångkulturen, på arbetsplatsen (en skola!), en kvinna som skaffar barn med en utlänning (?) råkar uppenbarligen illa ut i högre grad. Nu sprids mångkulturen i rasande fart så även oskyldiga drabbas men den här sortens kvinnor (barn i vuxen ålder) lever fortfarande farligare.
Om det nu är bloggkvinnan som är BO så är hon måhända ovanligt bekräftelsesökande, men det innebär inte att hon för den delen vill att män ska kasta sig över henne och förgripa sig på henne. Ibland är kommentarerna här så moralistiska och andas 1950-tal.

Möjligen/troligen borde hon klätt sig på ett annorlunda sätt när hon undervisar nästintill jämnåriga elever från mellanöstern som har ett ålderdomligt synsätt på kvinnor, möjligen/troligen borde någon kollega eller rektor påpekat dessa kulturskillnader för henne, men det innebär ju inte att det är hennes fel eller skolledningens fel.

Även om hon burit ”vanliga” kläder och inte tajta, sexiga, klänningar så skulle den här kriminella mannen mycket väl kunnat göra samma sak ändå.

Sedan så kan det vara lite överdrivet det här med hennes sexiga kläder, har sett en outfit bloggen som burits i skolan: https://joypassiondesire.com/2018/08/20/back-to-school-again/

Ja, den är sexig på henne, men om hon inte hade haft den figur hon har så hade saken varit annorlunda. Vilka kläder skulle vara okej för henne att ha, vad skulle hon sett oattraktiv ut i? Den man som häktas är välkänd av polisen med redan diger lista av brott, vad säger att han skulle ha agerat annorlunda om hon varit klädd sedvanlig byxor/blus-lärar-outfit? Eller ens om hon haft tjock kofta på sig.
Citera
2018-09-20, 09:15
  #1101
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Allvarligt, hur tänker man när man som gift tvåbarnsmamma lägger ut dylikt...?
https://joypassiondesire.files.wordpress.com/2018/05/20180513_144718.jpg?w=535
Som många andra unga kvinnor i dagens samhälle som är uppväxta med sociala medier. Sluta skifta fokus till offret ditt jävla äckel.
Citera
2018-09-20, 09:16
  #1102
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjtgkjf
Och på en av de senaste bilderna så porr-poserar hon tillsammans med sin son på bild. Smakfullt!

När blev det fel kräva anständig klädsel på en arbetsplats? Har alla vita riddare här i tråden aldrig hört talas om klädkod?


Men hallå, i dagens Sverige är du en dödknarkande nazizt razizt som bill ta ifrån kvinnorna sina rättigheter och kedja fadt dem i köket om du som vit man påpekar att de ska klä sig mer passande/vettigare. Detta häller även nör man påpekar att man är emot hijab niqab whatever
Citera
2018-09-20, 09:18
  #1103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Har inte sett alla bilder så satt inte på den informationen innan mitt inlägg.

Men fortfarande. Hela denna tråd har förvandlats till en ”skyll dig själv” tråd. Folk verkar försvarar den MGM och skyller hela den misstänkta våldtäkten på BO pga hennes blogg, bilder och klädval.

Tankesättet i denna tråd hos många skribenter är inte långt ifrån samma tankesätt dessa personer från Afghanistan har. Förstår du dubbelmoralen?

Först hatar man personer från Mellanöstern för att i nästa sekunden ha förståelse över att personen våldtog någon pga klädval.

Får inte ihop det.


Folk är ofta snabba till att hugga.
Vi vet ju inte om det är kvinnan i bloggen.
Jag tycker hon skriver för bra engelska för att vara svensk samt att kommentarerna är på engelska.
Barnen i den bloggen ser ut att vara lite som kvinna och med kanske mannen på bilden som pappa?

Vi vet ju inte om det är hon som poserar i skolbänk med djupt urringat.
Men det ska ju inte var tillåtet att antasta/våldta någon efter deras klädval.
Men jag skulle inte gå klädd så om jag var lärare i en skola med "invandrarpojkar".
Jag skulle inte ha den klänningen ens på ett kontor utan enbart som soliga dag klädsel privat.
Bilderna i bloggen är ju numera et vanligt sätt för unga kvinnor att "fotomodella".
Tycker dock det är lite udda att ha bilder på barnen tagna ur se på mina tuttar vinkel.
Fast det är ju jag med min gammaldags tant-moral

Men flashbackare är ju kända för att hugga i anonymiteten, men vi vet ju inte allt i detta ännu.
Dock så får man inte antasta/våldta folk pga deras klädsel och även om det så är kvinna i bloggen och hon gått klädd så här bland "barnen" så ska hon inte dömas för det utan snarare skolans rektor i såfall ifall de haft lärare klädda så här bland "barnen".

Själv vet jag om en svensk kvinna som var gift och hade en affär med sitt vuxna fosterbarn(stödfamilj till myndig person på glid) Hon fick barn med sitt fosterbarn och skiljde sig och gifte sig med denne. Sen arbetade hon med ensamkommande barn och skiljde sig igen. Hon poserar i sin facebook med sitt egna lilla barn och ensamkommande "barn".
Smaklösa krockar i kulturen som kan straffa sig rejält då dennes barn kanske utsätts.

Vi tillåter andra kulturer men de tillåter inte oss.
Citera
2018-09-20, 09:18
  #1104
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Knappast, varför skulle hon då ha anmält saken? Eller för den delen skrivit som hon gjorde på sin blogg i samband med händelsen.

Om det nu är bloggkvinnan som är BO så är hon måhända ovanligt bekräftelsesökande, men det innebär inte att hon för den delen vill att män ska kasta sig över henne och förgripa sig på henne. Ibland är kommentarerna här så moralistiska och andas 1950-tal.

Möjligen/troligen borde hon klätt sig på ett annorlunda sätt när hon undervisar nästintill jämnåriga elever från mellanöstern som har ett ålderdomligt synsätt på kvinnor, möjligen/troligen borde någon kollega eller rektor påpekat dessa kulturskillnader för henne, men det innebär ju inte att det är hennes fel eller skolledningens fel.

Även om hon burit ”vanliga” kläder och inte tajta, sexiga, klänningar så skulle den här kriminella mannen mycket väl kunnat göra samma sak ändå.

Sedan så kan det vara lite överdrivet det här med hennes sexiga kläder, har sett en outfit bloggen som burits i skolan: https://joypassiondesire.com/2018/08/20/back-to-school-again/

Ja, den är sexig på henne, men om hon inte hade haft den figur hon har så hade saken varit annorlunda. Vilka kläder skulle vara okej för henne att ha, vad skulle hon sett oattraktiv ut i? Den man som häktas är välkänd av polisen med redan diger lista av brott, vad säger att han skulle ha agerat annorlunda om hon varit klädd sedvanlig byxor/blus-lärar-outfit? Eller ens om hon haft tjock kofta på sig.
Det spelar ingen roll vad hon vill, vad är det som inte begrips?

Jag vill inte dö om jag hoppar från höga höjder, men risken finns där om jag väl gör det.

Om jag ändå beslutar mig för det så får jag fanimej skylla mig själv.

Att gå omkring som om det vore ett svenskt Sverige fast så inte är fallet och sedan gråta över konsekvenserna. Det är bara barnsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in