Citat:
Ursprungligen postat av
Zigzagzagazoo
Har inte sett alla bilder så satt inte på den informationen innan mitt inlägg.
Men fortfarande. Hela denna tråd har förvandlats till en ”skyll dig själv” tråd. Folk verkar försvarar den MGM och skyller hela den misstänkta våldtäkten på BO pga hennes blogg, bilder och klädval.
Tankesättet i denna tråd hos många skribenter är inte långt ifrån samma tankesätt dessa personer från Afghanistan har. Förstår du dubbelmoralen?
Först hatar man personer från Mellanöstern för att i nästa sekunden ha förståelse över att personen våldtog någon pga klädval.
Får inte ihop det.
Folk är ofta snabba till att hugga.
Vi vet ju inte om det är kvinnan i bloggen.
Jag tycker hon skriver för bra engelska för att vara svensk samt att kommentarerna är på engelska.
Barnen i den bloggen ser ut att vara lite som kvinna och med kanske mannen på bilden som pappa?
Vi vet ju inte om det är hon som poserar i skolbänk med djupt urringat.
Men det ska ju inte var tillåtet att antasta/våldta någon efter deras klädval.
Men jag skulle inte gå klädd så om jag var lärare i en skola med "invandrarpojkar".
Jag skulle inte ha den klänningen ens på ett kontor utan enbart som soliga dag klädsel privat.
Bilderna i bloggen är ju numera et vanligt sätt för unga kvinnor att "fotomodella".
Tycker dock det är lite udda att ha bilder på barnen tagna ur se på mina tuttar vinkel.
Fast det är ju jag med min gammaldags tant-moral
Men flashbackare är ju kända för att hugga i anonymiteten, men vi vet ju inte allt i detta ännu.
Dock så får man inte antasta/våldta folk pga deras klädsel och även om det så är kvinna i bloggen och hon gått klädd så här bland "barnen" så ska hon inte dömas för det utan snarare skolans rektor i såfall ifall de haft lärare klädda så här bland "barnen".
Själv vet jag om en svensk kvinna som var gift och hade en affär med sitt vuxna fosterbarn(stödfamilj till myndig person på glid) Hon fick barn med sitt fosterbarn och skiljde sig och gifte sig med denne. Sen arbetade hon med ensamkommande barn och skiljde sig igen. Hon poserar i sin facebook med sitt egna lilla barn och ensamkommande "barn".
Smaklösa krockar i kulturen som kan straffa sig rejält då dennes barn kanske utsätts.
Vi tillåter andra kulturer men de tillåter inte oss.