2018-09-20, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Antalet män här som hatar invandrande våldtäksmän men innerst inne har exakt samma kvinnosyn som dessa och tycker att vissa kvinnor förtjänar att våldtas är hög.

Många som skriver i tråden är så klart själva importer. Men, absolut - kulturella normer och värderingar sprider sig, så antalet män som hatar kvinnor ökar för var dag i Sverige. Det är bara att inse att det gamla Sverige är borta. Själv får man tacka för sin statligt betalda utbildning och smidigt göra sin exit från det sjunkande skeppet.
Citera
2018-09-20, 08:46
Medlem
GM är identifierad, BO är det inte. Dock finns det starka indikationer på att det är kvinnan som hängs ut i tråden.

Oavsett så är kvinnan som hängs ut lärarinna på en gymnasieskola så hennes klädval uppskattas troligtvis av eleverna.

Sedan bör man klä sig efter situationen i fråga. På mitt jobb som CAD designer hemifrån har jag jeans och t-shirt, ska jag på kundbesök hänger jag på mig en vettig skjorta och väljer andra byxor än jeans, ska jag vara tomte på julafton tar jag på mig röd dräkt och vitt skägg.

Är man SFI lärarinna åt afghanska "tonåringar" har man inte på sig kläderna som hon visat upp på sina bilder det handlar om självbevarelsedrift. Detta betyder naturligtvis inte att hon förtjänar en våldtäkt.

Snack om regler och dyl. för hur personal ska klä sig på en skola är bara dumt, en normal människa klär sig lämpligt oavsett jobb. Svenskar är öppna när det gäller klädval, engelsmän är extremt strikta, amerikaner ligger lite mitt i mellan, det handlar om vilken nationalitet kunden har och har du opassande klädval kommer det få reaktioner.

"Kund" i det här fallet är afghansk tonåring och då är det inte lämpligt med kort klänning, sedan vet vi överhuvudtaget inte vilken klädsel som BO hade på sig vid tillfället.
Citera
2018-09-20, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Ett nej är ett nej oavsett hur man klär sig eller vad som hänt tidigare. Med detta sagt, är BO fullständigt bakom flötet? Hennes beteende skulle kunna jämföras med att knalla in i ett varghägn i en onepiece gjord av lövbiff och efteråt blogga om hur hemskt det är att hon fick benen avbitna. Hur kan hon arbeta dagligdags med jordens mest våldtäktsbenägna folk utan att ens ana faran i att klä sig sexuellt utmanande? Andra yrkesgrupper förstår nyttan i att bära skyddskläder när så behövs men speciallärare saknar tydligen den insikten.

Jösses vilken soppa....

By the way, jag kan ha missat det men invandrarsnubben som gullar med hennes barn på bilderna, är det MGM eller håller hon sig med fler asyl-lovers?

Långsamt internet här men är ni säkra på att det är rätt tjej?
Hennes blogg på engelska har en bra engelska och jag har bara titta på några inlägg och ionte set några svenska kommentarer.
Citera
2018-09-20, 08:49
Medlem
Mailmanss avatar
Är det GM på bilderna i bloggen?
Citera
2018-09-20, 08:50
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Antalet män här som hatar invandrande våldtäksmän men innerst inne har exakt samma kvinnosyn som dessa och tycker att vissa kvinnor förtjänar att våldtas är hög.
Funderar på om det ibland är en mix av den gamla vanliga avundsjukan/otillräckligheten och obegåvade försök att smälta vansinniga brott.

Vore säkert nyttigt att filosofera lite över hönan och fjädern där på utedasset.
Citera
2018-09-20, 08:53
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Håller med... några av bilderna är dock tagna i skolan.

Har inte sett alla bilder så satt inte på den informationen innan mitt inlägg.

Men fortfarande. Hela denna tråd har förvandlats till en ”skyll dig själv” tråd. Folk verkar försvarar den MGM och skyller hela den misstänkta våldtäkten på BO pga hennes blogg, bilder och klädval.

Tankesättet i denna tråd hos många skribenter är inte långt ifrån samma tankesätt dessa personer från Afghanistan har. Förstår du dubbelmoralen?

Först hatar man personer från Mellanöstern för att i nästa sekunden ha förståelse över att personen våldtog någon pga klädval.

Får inte ihop det.
Citera
2018-09-20, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Oavsett om det stämmer eller inte. Ni som klagar på hur denna lärare ser ut, ni är inte bättre än islamister! Moralisera över hur en kvinna ser ut. Svenska kvinnor badade topless på 80-talet utan minsta problem. Nu får de inte ens ha klänning. Vart är Sverige på väg???
Det får de givetvis ha. Det är inte det som är poängen.

Poängen är att du inte kan bete dig som om vore det ett svenskt Sverige.

Du kan det givetvis men då får du vara beredd att ta konsekvenserna.

Det lönar sig inte att bete sig som ett barn och gnälla på de som är medvetna om detta.
Citera
2018-09-20, 08:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Har inte sett alla bilder så satt inte på den informationen innan mitt inlägg.

Men fortfarande. Hela denna tråd har förvandlats till en ”skyll dig själv” tråd. Folk verkar försvarar den MGM och skyller hela den misstänkta våldtäkten på BO pga hennes blogg, bilder och klädval.

Tankesättet i denna tråd hos många skribenter är inte långt ifrån samma tankesätt dessa personer från Afghanistan har. Förstår du dubbelmoralen?

Först hatar man personer från Mellanöstern för att i nästa sekunden ha förståelse över att personen våldtog någon pga klädval.

Får inte ihop det.
Det är ett löjeväckande påstående och helt infantilt: "jag skall väl få göra vad jag vill". Du lever i mångkulturen nu och det är dags att du börjar leva därefter också - eller tar konsekvenserna.
Citera
2018-09-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Funderar på om det ibland är en mix av den gamla vanliga avundsjukan/otillräckligheten och obegåvade försök att smälta vansinniga brott.

Vore säkert nyttigt att filosofera lite över hönan och fjädern där på utedasset.

Sverige har varit vida känt för att vara ett fritt, tillåtande och jämställt land. Men det har ju också så klart gjort att landet stått väldigt oförberett (och i det närmsta skyddslöst) när starkare kulturer kommit in i stora antal. Självfallet blir resultatet att svenskarna mer och mer anpassar sig och anammar dessa andra kulturer och synsätt.

Riktigt obehaglig utveckling.
Senast redigerad av lifeinplastic 2018-09-20 kl. 09:02.
Citera
2018-09-20, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Om det som sagts stämmer angående hur läraren hade ett förhållande med eleven så hoppas jag att eleven gör en motanmälan för sexuellt utnyttjande.

GM är myndig. Om han och BO haft någon form av relation innan våldtäkten, så innebär det inte att BO gjort sig skyldig till sexuellt utnyttjande. Det anses naturligtvis i högsta grad olämpligt för en lärare att ha en relation med en elev. Men det kan knappast vara olagligt om eleven i fråga är myndig.
Citera
2018-09-20, 09:04
Medlem
Jarvsofakss avatar
Jag borde kunna vingla hem själv genom stan på småtimmarna istället för att betala 2-300 för en taxi, men med risk för att både bli rånad och misshandlad väljer jag att inte göra det.

Jag borde kunna dyka upp på kundmötet i linne, shorts och sandaler eftersom det är jag, men med risk för att uppfattas som oprofessionell väljer jag att inte göra det.

Etc, etc, etc.

Det är naivt att tro att det inte finns en verklighet bortom nästkommande 60 minuter.
Citera
2018-09-20, 09:07
Medlem
Ni är inte kloka, sedan när blev en blommig omlott/v-ringad klänning slampig?

Resterande bilder I bloggen är nog ifrån fritiden, då klär man sig annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in