2018-09-20, 07:29
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och några sådana har jag inte lagt märke till här, så jag tror de ”existerar” i din hjärna bara.
Du vet att du inte har mycket att komma med, och istället för att försöka ta din egna bevisbörda, så hittar du på ännu svagare argument åt de du diskuterar med.

Ni har inte ens argument eller nånting att säga tbx när jag förklarar om eran hjärntvättade verklighetsuppfattning.

Ni kan inte ens skapa ett sämre argument för er själv än när ni låtsas som att designade biologiska system.. inte bevisar en medveten skapare.. trots att det enda som vi människor vet om system.. så är det att dom måste designas.

Är det verkligen era argument att universums system inte rimligtvis bevisar en medveten skapare.. utan att den istället möjligtvis kan vara beviset för en stor smäll av skapelse som heter big bang?
Citera
2018-09-20, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ni har inte ens argument eller nånting att säga tbx när jag förklarar om eran hjärntvättade verklighetsuppfattning.

Ni kan inte ens skapa ett sämre argument för er själv än när ni låtsas som att designade biologiska system.. inte bevisar en medveten skapare.. trots att det enda som vi människor vet om system.. så är det att dom måste designas.

Är det verkligen era argument att universums system inte rimligtvis bevisar en medveten skapare.. utan att den istället möjligtvis kan vara beviset för en stor smäll av skapelse som heter big bang?
Big Bang har många och starka belägg.
På vissa andra frågor är ”vi andra” ärliga och säger ”jag vet inte”.
Du kan väl först förklara vilket medvetande som skapade de gudar du tror på? (antagligen ditt ....)
Citera
2018-09-20, 07:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Big Bang har många och starka belägg.
På vissa andra frågor är ”vi andra” ärliga och säger ”jag vet inte”.
Du kan väl först förklara vilket medvetande som skapade de gudar du tror på? (antagligen ditt ....)

Fast det blir ju roligare om du berättar hur partiklarna innan big bang skapades..
för enligt CERn maskinen så ska dom krasha partiklar in i varandra för att skapa en liten big bang och bevisa hur universum startade en gång för länge sen när partiklar flög runt utan ett universum att flyga runt i.. och sen krashade partiklarna in i varandra och skapade en stor smäll av skapelse.

Undrar du aldrig vart partiklarna innan big bang kom ifrån?

Tyvär så är det inte starka belägg för en stor smäll av skapelse.. om du påstår att universum expanderar.. för det kan ju knappast bevisa att en explosion har skapat allt i universum.

Om du ser resultat för en explosion när du ser universums system.. så tycker jag att du ska sluta studera systemen och dess ouppskattade konstnärer, även kallad gudarna.
Citera
2018-09-20, 07:45
Medlem
Citat:
Fast det blir ju roligare om du berättar hur partiklarna innan big bang skapades..
för enligt CERn maskinen så ska dom krasha partiklar in i varandra för att skapa en liten big bang och bevisa hur universum startade en gång för länge sen när partiklar flög runt utan ett universum att flyga runt i.. och sen krashade partiklarna in i varandra och skapade en stor smäll av skapelse.

Undrar du aldrig vart partiklarna innan big bang kom ifrån?

Tyvär så är det inte starka belägg för en stor smäll av skapelse.. om du påstår att universum expanderar.. för det kan ju knappast bevisa att en explosion har skapat allt i universum.

Om du ser resultat för en explosion när du ser universums system.. så tycker jag att du ska sluta studera systemen och dess ouppskattade konstnärer, även kallad gudarna.
Jag har aldrig studerat universum, så det är inte jag som ser att det expanderar.
Nej, jag har inte funderat så mycket på var ”partiklarna innan Big Bang” kom ifrån.
Men det är annorlunda för dig, du måste ju förklara var gudarna kommer ifrån, då de måste skapats (om jag förstår ditt argument rätt).
Och har du funderat på var gudarna fick materialet ifrån?
Citera
2018-09-20, 08:14
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Jag har aldrig studerat universum, så det är inte jag som ser att det expanderar.
Nej, jag har inte funderat så mycket på var ”partiklarna innan Big Bang” kom ifrån.
Men det är annorlunda för dig, du måste ju förklara var gudarna kommer ifrån, då de måste skapats (om jag förstår ditt argument rätt).
Och har du funderat på var gudarna fick materialet ifrån?
Gud/Medvetande/Verkligheten/Alltet/Existens/Void/Absolute har alltid funnits.
Citera
2018-09-20, 08:43
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Systemens natur bevisar en medveten designer eftersom endast ett medvetande kan designa.. iaf tills ateister har hittat bevis för att en stor smäll kan skapa ett system.

Kom ur sekten och sluta låtsas att en stor smäll har bevisats när det egentligen är en extremt galen teori som tillåmed dom som lär ut den måste TRO på utan att se några riktiga bevis innan den lärs ut till dom som vill vara troende.

Ni har inte hittat några bevis för att system kan designa sig själva. Kom tillbaka när ni hittat bevis för stor smäll istället så kan vi diskutera om systemens natur kanske inte enbart bevisar en medveten skapare.
Igen.
Nämn ett system inte designat av människan och förklara därefter vad i det systemet som är bevis för att det är designat.
Försök inte flytta på bevisbördan igen din oärliga mupp.
Citera
2018-09-20, 08:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Haha, det var inte mycket till bevis du kom med igen bara lite snöflingor till solen och stön mellan öronen till tråden. Att spela en rabiat bittermandel i Guds hage leder inte mer till bevis än att gilla ett glädjerikt liv. Gud använder inte stoppur så inga extra poäng för att du sitter fast i Guds träsk och kämpar på med ingenting i åratal.

Likt en rabiat politiker som bara vill ha rätt men inte förstår varför är du tvingad att fortsätta enligt Guds plan där även dålig reklam är bra reklam. Du påvisar tydligt att du har gudskraften som aldrig ger upp hoppet om mänskligheten. Just du är ett bra exempel på att Gud finns och tack, jag gillar Gud, men bara alltid!

Demonstrera gärna hur Bogomil är ett exempel på att Gud finns. För den delen, hur något är ett exempel på det och hur du härleder det till just Gud.
Citera
2018-09-20, 08:46
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Gud är ingen extern kraft. Gud är allt.

Gud är även själva önskan om att få ett bevis.
Om du letar efter bevis för Gud i ett mikroskop så är mikroskopet Gud, stolen är Gud, bordet är Gud, du är Gud, luften är Gud, osv.
Eller med andra ord: Medvetande. Verkligheten. Själva existensen. Alltet.

Hur vet du det? Hur härleder du något alls till Gud?
Citera
2018-09-20, 08:47
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag förklarade även att det är svårt att bevisa Gud eftersom själva beviset är Gud, och Gud är beviset.
Så andlig upplysning är enda sättet att bevisa Gud. Men då har bara Gud bevisat Gud för Gud. Det blir lite knepigt.
Undanflykter och struntprat.
"Andlig upplysning är enda sättet att bevisa Gud" betyder bara att du måste tro innan du kan börja tro.
Lite moment 22 över det hela och en väldigt bekväm undanflykt från din bevisbörda helt utan belägg, du påstår det bara.
Citera
2018-09-20, 08:48
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Läs på om andlig upplysning.
Googla, använd YouTube, läs böcker, osv.
Om du inte kan förklara det själv förstår du inte och det innebär bara att du upprepar dogma som ett mantra. Är det skönt att slippa tänka själv?
Citera
2018-09-20, 08:48
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Igen.
Nämn ett system inte designat av människan och förklara därefter vad i det systemet som är bevis för att det är designat.
Försök inte flytta på bevisbördan igen din oärliga mupp.
Citat:
Hur vet du det? Hur härleder du något alls till Gud?
https://youtu.be/UjGPHF5A6Po
"Does science argue for or against God?"
Citera
2018-09-20, 08:51
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Undanflykter och struntprat.
"Andlig upplysning är enda sättet att bevisa Gud" betyder bara att du måste tro innan du kan börja tro.
Lite moment 22 över det hela och en väldigt bekväm undanflykt från din bevisbörda helt utan belägg, du påstår det bara.
Nej man måste inte tro innan man kan börja tro.
Man kan helt enkelt undersöka innan man eventuellt kan börja tro.
Citat:
Om du inte kan förklara det själv förstår du inte och det innebär bara att du upprepar dogma som ett mantra. Är det skönt att slippa tänka själv?
Andlig upplysning innebär att man vet vem man är på riktigt, och vad verkligheten är för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in