Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Är det ok med dig, om vi tillfälligt stannar vid det epistemiska perspektivet?
Jag har inte ens lämnat det! Now you.. lost me.
Jag håller mig till guds-hypotesen.. och har inte tänkt avvika från att vi i forumet förhålelr oss till en fortsatt hypo-tes. Således, oförankrad.
Därav... att det kan te sig möjligt att framlägga redskapen för guds existens, själv tvivlar jag på detta.. och unnar mig att framhålla, som jag gjort.. "ämnet gud" som en fortsatt illusion.
Tills dem dagen, ett inlägg kommer, vilket jag och samtliga kan känna igen att ha en helt ny infallsvinkel som fr mig att behöva omvärdera nuläget.
Som varat i ca... x antal sekler, ja om inte sedan dagen människan lärde sig reflektera.
Med tanke på det, är jag djupt förbryllad hur man inte ens inom akademi, kommit fram till sökmetod att få gud att t.ex presentera sig : tycker man efter så stora hävdelser borde ha fått unisom kontakt med storheten.
Apropå storhet,... så är storhet.. något mycket tungt inom vetenskap.. hur kommer det sig att storheten gud.. är så liten/O-befintlig.. när det kommer till redovisning från de vettiga?
Vettiga är dem som äger förmågan att orda snyggt och systematiskt tilltalande strukturellt, jag menar att det är inövat.
Efter ett par terminer på högskola, vet man hur man arrangerar sig smakfullt.
Jag ser faktiskt ingen som hålelr epistemologiskt god ton, på detta forum.
Religionshistoriker och dem sompluggar lite sådant, är inte samma som att ha fått fatti epistemologisk duglig nyckel att kunna fungera som en öppnare..
Men det kan komma! Jag säger inte att det är kört! Det är enbart en
ovanligt långvarig stiltje.
(kanske.. permanent.. ), men om det vet man inget.. vad gäller tidsutsträckningen, det kan vända imorgon dag. men imorgon dag kan också DFSM komma ner och sätta fyr på allt.. "man vet inte"
man-kan-aldrig-veta... (usch, en klyscha jag inte gillar så mycket)
..men den klyschan är å andra sidan teismens, liksom allra finaste... so far... teister med doktorshattar, har ju inte kommit längre än så de heller.
Man blickar bakåt, och gnider kristallkulan i hopp om att gud .. please. please God... arrive please.
Det enda teister behöver, att gud börjar existera, så de får något att kunna lägga upp.
Men den dagen, kommer vetenskapen att också då, hinna före. Eftersom det är naturvetenskapligt ställda frågor, som alltid fått fatt i de rätta frågorna, av NARUTLIGA skäl, och eftersom det handlar om skaparen livgivaren, falelr det sig om igen naturligt att redan bevandrade i detta, givetvis får fram frågorna som gäller, den presumtiva dagen.
Då är jag ändå lite hoppfull och snäll och vänlig nu. Haha.
Nej trams åsido, ska något bevisa gud, så är det gud.
Ska Anna bevisa att hon finns..och gör bra saker.. för andra, ska Anna fram och säga hej hej.
Annat duger inte, men gud har ingen död kropp.. att kunna visa upp sig i .... det säger mig fortfarande!! att det är människans som leker tittut-leken.. närhelst människan säger tänker eller vill, gud.