Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Finns det synvittnen med tidpunkter så skulle SD sitta inne, det gör han inte, så jag utgår från att det är nått annat.
Jag tror att MV hört att dom kollar tidpunkter. Sedan sätter han in det mot SD, utan bekräftelse, likt blodspåren i LW:s hem.
Jag tror dom kollat ML:s tider från Västerås ToR.
Som jag skrev, skulle det vara SD så är dom nere på att förklara sekunder på den sträckan.
Är det SD dom kollar, så skulle väl han åberopat alibi på sin dator eller vad det nu är, vilket han inte gjort.
Självklart har de kollat tidpunkter noga för inte bara alibi utan för att det ska stämma "hela vägen" i ett händelseförlopp med vittnen och aktiviteter som har hänt.
Och självklart har de kollat upp eventuella andra personer som skulle kunna ha haft motiv och kontrollerat deras alibi.
Och som du själv tar upp
kanske det finns en springande punkt; en tid då SD befunnits vara hemma vid sin dator.
Denna tidpunkt är möjligen så slimmad att det med tidpunkten för skriken är "nästan" omöjligt att hinna hem.
Men hur vet du att han inte har har "åberopat alibi" för detta?
Vilket vilken oskyldig människa som helst skulle göra dessutom.
Eller sitter han bara och ler i mjugg när de presenterar tidpunkterna?
Tyvärr misstänker jag att varken LWs eller SDs mobil varit påslagna under den mycket snabba sprintlöpningen som skett efter mordet. Jag visade tidigare att avståndet var bara lite drygt en kilometer. Skulle tro att SD skulle kunna vara hemma igen inom 5-6 minuter.
Isf borde man väl kunnat följa mastuppkopplingarna på ett ungefär?
Kanske han t.om räknade ut det på vägen hem, att om han satte sig vid datorn direkt skulle detta kunna vara ett alibi?