2018-09-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag spekulerar inte i några uppgifter utan lämnar i första hand uppgifter som jag fått direkt från uppgiftslämnaren och inte uppgifter i andra och tredje hand. Så du kan utgå från att det jag skriver är korrekta uppgifter och ingenting jag spekulerar fram. Då avstår jag hellre från att skriva.
Det är inte du som ska sluta skriva ☺.. Vi är så många här i tråden som har väntat på att du ska visa dig här igen. 😊😊😊
Citera
2018-09-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Undertill inläggetdu referar till.

Avaldamon hintade att uppgiften om någon som väntat utanför var av spaningsledningen (?) planterad uppgift för att avslöja läckan MV som påpassligt försvann från tråden just då. Något säger mitt osvikliga sinne att Avaldamons inägg är av relevans vad gäller MVs sorti.
F.ö. har jag det förutan hyst största tilltro till MVs säkert till spaningsledningens förtret läckta uppgifter.

Jag har inte försvunnit av någon mera anledning än att det varit väldigt svårt med nya uppgifter som jag kunnat tillföra tråden.
Man jobbar på men det tar tid att lägga detta pussel.
Citera
2018-09-13, 20:37
Medlem
Citat:
Självklart har man ögonen öppna för om det framkommer uppgifter som bör följas upp. Men hittills har ingenting av större betydelse framkommit som skulle avfärda alla misstankar mot SD.
Finns det något som talar emot SD som GM? Vet man varför han ville träffa LW denna kväll hon blev mördad?
Citera
2018-09-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Hur tycks utredningen gå? Och vet du om det finns fler misstänkta

Den går framåt men sakta enligt min uppfattning. Och idagsläget finns bara MGM. Man har ännu inte hittat någonting som pekar åt ett annat håll.
Citera
2018-09-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vet du något om hur man ser på chanserna att detta mord blir löst?

Det har på inga sätt kört fast utan man har fortfarande vittnen som ännu inte blivit förhörda. Så jag tror att det kommer klaras upp.
Citera
2018-09-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Är andra potentiella gärningsmän i LWs närhet kontrollerade och avfärdade?

Detta tycker jag är en mycket intressant fråga.
Citera
2018-09-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och allt det här skulle alltså inte räcka till "sannolika skäl"?

Ursäkta om jag skriver det men jag vet fall där MGM har suttit häktad för mindre.

Nu väntar åklagaren på att lägga pusslet klart innan något nytt anhållande. Men det är ju alltid en bedömning av dom bevisen man presenterar för tingsrätten som ligger till grund.
Citera
2018-09-13, 20:43
Medlem
Citat:
Det har på inga sätt kört fast utan man har fortfarande vittnen som ännu inte blivit förhörda. Så jag tror att det kommer klaras upp.

Vittnen? Som inte hörts efter så här många veckor?
Citera
2018-09-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Är andra potentiella gärningsmän i LWs närhet kontrollerade och avfärdade?

Man har kunnat avfärda flera från utredningen då dom har alibi.
Citera
2018-09-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tror utredarna i nuläget att GM har utfört dådet själv eller har hen eventuellt haft någon medhjälpare?

Han har utfört dådet ensamt och den inriktning har utredningen. Sen skulle han kunna berätta för någon anhörig i efterhand vad som inträffat. Men han är helt avvisande att han har någonting med mordet att göra.
Citera
2018-09-13, 20:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nu väntar åklagaren på att lägga pusslet klart innan något nytt anhållande. Men det är ju alltid en bedömning av dom bevisen man presenterar för tingsrätten som ligger till grund.

Ok, så hon låter en potentiell mördare gå lös i väntan på att hennes pussel ska bli klart?

Låter ju helt sanslöst om de uppgifter du har lämnat ikväll stämmer, "sannolika skäl" har ju passerats för länge sedan, finns ju ett flertal som suttit häktade på mindre grunder än vad som presenterats här i tråden.

Det är inte så förbannat svårt att få någon häktad i Sverige så något känns allvarligt fel fortfarande.
Citera
2018-09-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Finns det något som talar emot SD som GM? Vet man varför han ville träffa LW denna kväll hon blev mördad?

Man har en teori om varför han skulle träffa henne och det har med en resa han inte var förtjust över och det har väl nämnts tidigare i tråden. Det har framgått i sms och chattar att han helst såg att hon inte reste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in