2018-07-11, 10:17
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att det var en anspelning på att
"koka kanin".

Han driver med oss!

Och han älskar förmodligen all uppmärksamhet
han får för jag tror att han är en narcissist.

Aha, menade han så kanske? Jo, visst osar det narcissism när hans texter gör entré! Det tycker jag.
Citera
2018-07-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, har han bara setts vid sin egen bostad är det nog inte så besvärande. Vad menar du förresten med "den aktuella tidpunkten"? Vet du vilken tid han skall ha setts, och vet du vilken tid LW dog?

Såklart är det besvärande att han setts. Det skulle väl kunna vara en del i en indiciekedja.
Adresserna är så nära att det bara tar några minuter att gå emellan.
Nu får han svårt att säga att "jag sov, var på annan ort eller dyl alibi, vid just den tidpunkten som han setts iallafall..
Citera
2018-07-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag har fått uppfattningen att den äldste sonen (16 år) har valt att bo med pappan medan de bägge yngre barnen bodde med LW. Sen var det ju ändå väldigt nära geografiskt mellan alla familjemedlemmarna, så barnen kunde väl röra sig ganska fritt emellan de bägge hemmen. Vi vet inte varför den stora killen valde att bo med pappa och hans nya partner, men det fungerade kanske bäst så för alla parter. Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem. Och det här med hobbyn geocaching är väl ett nytt och trevligt sätt att umgås på ett kreativt vis med sina tonåringar? Alla ungar är inte lagda för att spela fotboll och ishocky utan mer åt scouting och samla olika saker. Som förälder får man lära sig mycket av sin barn och barnbarn. (Jag fick ett roligt inlägg från en lite äldre dator- och internetvan kvinna, som inte visste vad hon skulle svara sin högt skolade och uppsatte make som på SMS frågade om han kunde swischa ett fotografi till henne. Hans yngre kollegor hade nog drivit lite med "gubben").

Det har sannolikt fungerat så bra som det kan, men minsta lilla funktionshandikapp plus en extra belastning kan ställa allt upp och ned. Det är då detaljer som ligger utanför polisutredningen och snarare hör hemma i medicinska journalhandlingar och då är det verkligen tvärtyst. Och ska så vara.

Däremot så bör rättsläkarens protokoll och intyg var klart för den rättsmedicinska undersökningen av LW, så att allmänheten (och media) får klart för sig om LW förolyckats eller mördats.

Jag tror att de flesta människor är beredda att lägga många spekulationer åt sidan om de får svar på just den frågan. För mig kan det sen räcka med att polisen eller åklagare förklarar om en anhörig är förd till rättspsykiatrisk undersökning.

Bardotrutanett: Ja, det är lättare att bli tårögd inför sådan här komplicerade fall jämfört med när skurkar skjuter ihjäl varandra för en femma. Men är det som jag "spekulerat" så tror jag bästa sättet att sansa spekulationerna att polisen snarast går ut med information som hugger huvudena av dessa hydror.

Var kommer uppgiften ifrån att UW va i ett annat län?
Citera
2018-07-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ojdå, ”aktörerna” i detta drama byter ibland både tid, plats och ev. yrke, verkar det. UW:s ev. alibi ”arbetsgivaren” är av ett väldigt anonymt slag, känner jag. Är UW:s ev. ”okända ort” det egna hemmet nu? NW:s ev. kvinnliga alibi kan numera ha ersatts av UW, om jag förstått det rätt? Sov EW hos UW, inte hos LW, den hemska kvällen/natten? Det här blev lite rörigt...

Det är en jävla soppa faktiskt med trådsanningar hit och dit blandat med
kanske en och annan sanning, man bör nog ta det mesta med en skopa salt.

Vet du var det här med "annat län kommer ifrån?
Har för mig att det har stått i media men hittar det inte, det här hittade
jag i tråden som det äldsta jag kunde hitta.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen. Hans "nya" fru har varit väl insatt i sina tre styvbarns liv och har haft det äldsta boende i sitt hem.
Citera
2018-07-11, 11:14
Medlem
Oavsett vem som är GM... kan inte låta bli att tänka på barnen

16:åringen som ska bo hos pappan för han kommer inte överens med mamman, är det så att UW är ute och åker pga jobbet/ej sover hemma... ofta? Hur övergiven känner sig en vilsen tonåring då och får han sköta sig själv eller är det någon "ny" som bor där?

De två yngre som LW verkar släppa mitt i nätterna för att ut och leta något skojigt...?

Hade min dotter/svärson lämnat barnen på detta vis hade jag haft en del invändningar!
Citera
2018-07-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är en jävla soppa faktiskt med trådsanningar hit och dit blandat med
kanske en och annan sanning, man bör nog ta det mesta med en skopa salt.

Vet du var det här med "annat län kommer ifrån?
Har för mig att det har stått i media men hittar det inte, det här hittade
jag i tråden som det äldsta jag kunde hitta.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Ja, vi får väl ta dessa uppgifter med stora skopor berg-och havssalt! Jag blir inte heller klok på när informationen om ”annat-län-vistelsen” föddes.
Citera
2018-07-11, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag fick också uppgift tidigt att UW skulle varit hemma på natten och kom till Lenas lägenhet på morgonen efter samtal från yngste sonen som då upptäckt att Lena var borta

Ni två verkar ha några ganska samstämmiga uppgifter.
  • Bl a blodet i och utanför LWs "lägenhet":
https://www.flashback.org/sp64375561

• Även denna uppgift om att UW vistats hemma under mordnatten verkar ni båda suttit inne med. Det har ju varit mycket frågor runt just UWs vistelse under 14-15/5.

Blir lite konfunderad.
Hur mycket kan det läcka under en och samma förundersökning? (Ni som följt med i tidigare fall, kanske har erfarenhet?)

Har ni möjligtvis samma källa?
Båda två, Flixa och Moralens Väktare, ni har ju båda två varit tidigt med i tråden:

Moralens Väktares första inlägg i tråden 19/5- 18
Flixas första inlägg här 22/5- 18

Har inte följt tråden så extremt noga, så jag vet inte om det enbart är dessa två inlägg som är samstämmiga och jag har inte kollat vidare.

Reagerar mest på dessa två informationsläckor att och ni båda två valt att inte gå in på uppgiften om UWs whereabouts under natten.

Misstror er inte, mer en stilla undran.

Sen funderar jag lite också över var LimeTime tagit vägen?
Citera
2018-07-11, 11:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ni två verkar ha några ganska samstämmiga uppgifter.
  • Bl a blodet i och utanför LWs "lägenhet":
https://www.flashback.org/sp64375561

• Även denna uppgift om att UW vistats hemma under mordnatten verkar ni båda suttit inne med. Det har ju varit mycket frågor runt just UWs vistelse under 14-15/5.

Blir lite konfunderad.
Hur mycket kan det läcka under en och samma förundersökning? (Ni som följt med i tidigare fall, kanske har erfarenhet?)

Har ni möjligtvis samma källa?
Båda två, Flixa och Moralens Väktare, ni har ju båda två varit tidigt med i tråden:

Moralens Väktares första inlägg i tråden 19/5- 18
Flixas första inlägg här 22/5- 18

Har inte följt tråden så extremt noga, så jag vet inte om det enbart är dessa två inlägg som är samstämmiga och jag har inte kollat vidare.

Reagerar mest på dessa två informationsläckor att och ni båda två valt att inte gå in på uppgiften om UWs whereabouts under natten.

Misstror er inte, mer en stilla undran.

Sen funderar jag lite också över var LimeTime tagit vägen?
Också förgäves sökt källa till uppgiterna om UWs påstådda frånvaro från bygden mordnatten. Verkar som uppgifterna uppstått eller planterats runt (20-24 maj kan ha fel) samtidigt med "upptäcken" UWs hemliga arbete..
Edit: ungefär vad du skrivit ser jag nu,,
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-11 kl. 12:14.
Citera
2018-07-11, 12:16
Medlem
LimeTimes avatar
Tillbaka i tråden efter några dagars beordrad övertid.
Jag har läst ikapp och ser att ytterliggare information kring SD framkommit (digital kontakt med Lena och grannen som sett honom). Jag hoppas att utredningen går framåt och att den som mördat Lena får sitt straff.
Liksom Moralensväktare är även jag av uppfattningen att FP är MP (eller i nära anslutning). När det gäller Lenas telefon så uppgav min källa att den INTE hade hittats. Varför uppgifterna går isär kan jag tyvärr inte svara på.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-11 kl. 12:21.
Citera
2018-07-11, 12:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Jag undrar en sak...

Ponera att jag skulle skaffa ett konto här på FB, två dagar efter att LW hittas död. Sen gör jag dryga 600 inlägg i enbart denna tråd, fram tills i dag.
Kommer polisen då kolla upp min IP-adress? Eller skulle det vara av totalt ointresse att veta vem jag är för detta specifika fall?

Jag tror inte att polisen behöver kolla upp
någon IP-adress för att förstå vem som skriver.

Om vederbörande inte är så smart som hen tror
utan gör många freudianska felsägningar så är det ganska
uppenbart vem som skriver.

"En freudiansk felsägning är ett begrepp inom psykologin. Felsägningen går ut på att en person avser att säga en sak, men av misstag säger något annat. Det av misstag sagda är då det som personen faktiskt menar, på ett semi-omedvetet plan."
Wikipedia

Det kan också vara anledningen till att postaren inte
vill svara på följdfrågor för att hen inser att hen
har avslöjat för mycket.
Och får jobba hårt med damage control.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-11 kl. 12:31.
Citera
2018-07-11, 12:29
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, vi får väl ta dessa uppgifter med stora skopor berg-och havssalt! Jag blir inte heller klok på när informationen om ”annat-län-vistelsen” föddes.

jobbar han i Arboga så är det ju annat län Västmanlands län och han är hemma på ca 40 min ca 45km
ang var det började så kanske här
https://www.flashback.org/sp64157347

Citat:
agoggoge
Jag har fått uppfattningen att den äldste sonen (16 år) har valt att bo med pappan medan de bägge yngre barnen bodde med LW. Sen var det ju ändå väldigt nära geografiskt mellan alla familjemedlemmarna, så barnen kunde väl röra sig ganska fritt emellan de bägge hemmen. Vi vet inte varför den stora killen valde att bo med pappa och hans nya partner, men det fungerade kanske bäst så för alla parter. Pappan var borta i annat län på arbete, så antingen var det stora killen eller styvmamman som tog emot samtalet från de bägge hemmavarande yngre barnen. Pappan UW har ett klart alibi för tidpunkten då LW försvann och upptäcktes vara försvunnen.

jag är ganska säker på att det INTE stod i media !men kan ha fel

EDIT
ser att ni hade den uppgiften sedan förut ha ha,ja ja ska få stå en gång till så kanske det inte försvinner bland allt annat .
Senast redigerad av zippzon 2018-07-11 kl. 12:34.
Citera
2018-07-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jobbar han i Arboga så är det ju annat län Västmanlands län och han är hemma på ca 40 min ca 45km
ang var det började så kanske här
https://www.flashback.org/sp64157347

jag är ganska säker på att det INTE stod i media !men kan ha fel

Jag har också en känsla av att UW-uppgifterna poppat upp lite till och från via postare i tråden. OM de kommer från media så är jag tämligen säker på vad informationslämnaren heter:
Herr eller Fru ”Enligt Uppgift”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in