Det är 4st saker jag saknar med SD:
1. Vissa användare här skrev att det finns mer om SD som LW berättat om. Att han har på ett eller annat sätt trakasserat henne. Men jag har inte sett konkreta exempel och inte när i tiden detta skedde.
2. Polisens tidslinje verkar vara viktig. Varför? Känns som det är på håret att han skulle hinna med mordet.
3. Dessa "jätte mycket bevis" och "Intressanta fynd i bilen" som åklagare och polis gick ut med. Vart tog dessa vägen. Jag tror inte att dom får jobba hur länge som helst med att bygga ett vattentätt fall, utan när det finns tillräckligt för att kunna väcka åtal, så ska han in. Detta tillsammans TR:s linje och att han inte fick ens restriktioner.
4. Motiv, som jag skrev tidigare om. Det skulle vara mer logiskt att han snäppte tidigare och inte nu. Fast han fick byxorna neddragna (jaja, även bokstavligen

) av LW med händelsen i bilen, så fortsatte dom umgås. Tror skridskoturen skedde innan han visste om anmälan. Men sen... Det många bygger sitt resonemang på är hans kontroll av LW. Jag känner som han tappat den och gått vidare känslomässigt, men fortfarande träffat/kontaktat henne i smyg.
Till punkt 1 vill jag inflika att dessa inlägg bygger på LW:s ord. "SD är överjävlig, han säger si och så...." Dessa inläggare hör bara ena sidan, LW.
Det här till sin natur att förstärka och lägga ut upplevelser för att få stöd för sitt uttalande. Jag säger inte att så är fallet, men väldigt ofta.
Exempel: När ett par träter så pratar frun om den känslomässiga storm hennes man utsätter henne för och hur odräglig han är. "Han lämnar ALLTID toasitsen uppe", men i själva verket händer det 2-3 gånger per månad", o.s.v.