2018-09-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vittnen? Som inte hörts efter så här många veckor?

Ja, det är riktigt dåligt att man inte haft inledande förhör med dessa redan. Nu söker man efter vittnen som man vet befunnit sig i området. Samtidigt som polis i yttre tjänst försökt förmedla in uppgifter från vittnen som inte blivit förhörda. Vi ska inte vara allt för nöjda med hur polisen jobbar.
Citera
2018-09-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och detta ”beteende” leder till mord? Där vissa håller SD som högst trolig i denna tråd?

Många kvinnor har dött pga män sett dem som sina ägodelar som ingen annan ska få, en form av mycket sjuk svartsjuka.
Citera
2018-09-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ok, så hon låter en potentiell mördare gå lös i väntan på att hennes pussel ska bli klart?

Låter ju helt sanslöst om de uppgifter du har lämnat ikväll stämmer, "sannolika skäl" har ju passerats för länge sedan, finns ju ett flertal som suttit häktade på mindre grunder än vad som presenterats här i tråden.

Det är inte så förbannat svårt att få någon häktad i Sverige så något känns allvarligt fel fortfarande.

Det finns samtidigt en poäng med att låta en misstänkt vara ute i friheten. Man har självklart span på han kommer inte kunna mörda ytterligare någon person. Men han kan avslöja sig själv genom att kontakta vissa personer eller röra sig i ett visst område.
Citera
2018-09-13, 20:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag spekulerar inte i några uppgifter utan lämnar i första hand uppgifter som jag fått direkt från uppgiftslämnaren och inte uppgifter i andra och tredje hand. Så du kan utgå från att det jag skriver är korrekta uppgifter och ingenting jag spekulerar fram. Då avstår jag hellre från att skriva.
Gör inte det du är mer än välkommen tillbaka ty fakta behövs verkligen. (strunta i knäppgökarna som dras till såna här fall som flugor till skit)

Har du kanske några tankar om efterlysningen av midnatts- tantvittnet som setts på trägårdsmässan?
Har lagt fram en tes om att efterlysningen är avsedd att minska trovärdigheten i ett från MGM uppgivet vittne vilket väl inte är ovanligt? Vi har haft huvudbry över att hon trots bra signalement och stora ansträngningar är förvunnen.
Citera
2018-09-13, 20:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det finns samtidigt en poäng med att låta en misstänkt vara ute i friheten. Man har självklart span på han kommer inte kunna mörda ytterligare någon person. Men han kan avslöja sig själv genom att kontakta vissa personer eller röra sig i ett visst område.

Mja, jag vill nog ha MGM sittandes åtminstone på "sannolika skäl" innan jag tror att den här utredningen rullar på som den ska, det du har skrivit ikväll gör ju att det verkar helt sanslöst att de inte har plockat in MGM igen, de har "sannolika skäl redan, finns ingen vinst med att vänta.

Åtalet behöver ju inte komma direkt, MGM får väl vänta den sedvanliga tiden i sitt häkte, det är ju den normala gången.
Citera
2018-09-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Det slog mig att LW på eventet, på Våghustorget som SD arrangerade under våren, kommenterade ett inägg på någon social media i stil med; "roligt att träffa så många vänner och ovänner, men mest vänner"..
Någon som var där som har någon idé om vad det kunde handla om?
SD hade vidare reducerat bort LW på den bild som han publicerade på någon social media.. Den bilden var i grund och botten samma bild som LW publicerade..och på den var även hon med ..
Vem syftade hon på var hennes ovän där? Och om SD var en av ovännerna, varför satt de då och skrev med varandra denna kväll i maj? (Bara någon/några månader efter tiden för eventet?)

Jag tolkar det som att SD var ovännen och hans övertydliga bortklippning var en hämnd. Det var nog heller ingen konversation på mordkvällen. Det var nog SD som korsförhörde LW om Beholder X och Norge resan och: SVARA! SVARA! SVARA!
Citera
2018-09-13, 21:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Man har en teori om varför han skulle träffa henne och det har med en resa han inte var förtjust över och det har väl nämnts tidigare i tråden. Det har framgått i sms och chattar att han helst såg att hon inte reste.

Har man via mastuppkopplingar kunnat se hans rörelser under natten? Bostadsområdet är ju ganska tättbebyggt.

Och hur går det med de tekniska analyserna? Har man kunnat få fram något mer som kan kopplas till mgm?

Förstår att detta kan vara frågor som du av utredningsskäl inte kan svara på.
Senast redigerad av notknapparen 2018-09-13 kl. 21:21.
Citera
2018-09-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ja, det stämmer och där om man viker av kan man ta sig till MGM bostad utan större risk att möta någon.

Kanske vägen har använts förr när han behövde sin närhetsdonator utan att grannarna skulle ana något....
Citera
2018-09-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ja, det är riktigt dåligt att man inte haft inledande förhör med dessa redan. Nu söker man efter vittnen som man vet befunnit sig i området. Samtidigt som polis i yttre tjänst försökt förmedla in uppgifter från vittnen som inte blivit förhörda. Vi ska inte vara allt för nöjda med hur polisen jobbar.

Om detta stämmer blir jag mållös. Man har inte ens haft inledande förhör med vittnen?!
Ändå har man två gånger försökt med sannolika skäl gällande SD.
Förlåt, men jag har så svårt att ta in detta farsliknande scenario.
Citera
2018-09-13, 21:32
Medlem
Citat:
Driver du med oss? Skulle polisen ha resurser att spana på SD under en så här lång tid? Det kräver 12-15 poliser per vecka att spana på en person. Det skulle ju i sig förklara varför dom inte hunnit förhöra alla vittnen, inte ens hittat en gumma med perfekt signalement på 50m radie...
Citera
2018-09-13, 21:34
Medlem
stryker

Citat:

Tror man på att brottet var planerat? Att ha honom på fri fot, med span, tror jag är nåt som kan vara framgångsrikt.
Senast redigerad av Remark 2018-09-13 kl. 21:56. Anledning: stryker en mening
Citera
2018-09-13, 21:42
Medlem
Citat:
Man har kunnat avfärda flera från utredningen då dom har alibi.
Är dom nämnda i tråden avförda eller förhörda? ML / JH x 2 / JS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in