2018-09-12, 19:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Nej de mediala måste hålla sig borta, dem ser vart hon är överallt, då blir det bara bråk.

Kan hon ha velat försvinna, ett tag i vart fall?
Hade hon några diagnoser, exempelvis manodepressiv eller liknande som kan ha inverkat så att hon velat dra sig undan?
Citera
2018-09-12, 19:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jermia
Kan det vara något rättsligt på g som påverkar... Någon som kan kolla?
Om man inte kan uppföra sig med alkohol i kroppen så kanske man hamnat i trubbel...
gammalt ex?
Bara en tanke...
Psykisk ohälsa? Tror inte man lämnar sitt husdjur utan att se till att det får någon som tar hand om det...
Hoppas givetvis att hon kommer hem helskinnad <3

Vet man att hon lämnat husdjuret utan att se efter att de har tillsyn då?
Citera
2018-09-12, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan hon ha velat försvinna, ett tag i vart fall?
Hade hon några diagnoser, exempelvis manodepressiv eller liknande som kan ha inverkat så att hon velat dra sig undan?

Diagnoser finns nog det kan jag saga. En hogst marklig tjej men pa ett aningen charmigt vis, Shamaner och Haxor det var grejer det. Att fa henne i sang inga problem, det kan jag med latthet saga, aven om jag inte varit dar. Fick endast inbjudan / erbjudandet men avbojde med odmjukhet.

Jag tror hon soker uppmarksamhet och haller sig borta for att mar daligt, bekanta verkar ju ta hand om hennes katter. Hon kommer tillbaks, hon ar inte bortgangen.
Citera
2018-09-12, 21:06
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Diagnoser finns nog det kan jag saga. En hogst marklig tjej men pa ett aningen charmigt vis, Shamaner och Haxor det var grejer det. Att fa henne i sang inga problem, det kan jag med latthet saga, aven om jag inte varit dar. Fick endast inbjudan / erbjudandet men avbojde med odmjukhet.

Jag tror hon soker uppmarksamhet och haller sig borta for att mar daligt, bekanta verkar ju ta hand om hennes katter. Hon kommer tillbaks, hon ar inte bortgangen.

Låter ju hoppfullt när du säger det, men efter ett tag har ändå anhöriga blivit tillräckligt oroade för att vända sig till MPS. Om hon bara söker uppmärksamhet, har hon ju fått det och kunde i så fall ge sig till känna, tycker man.

Har hon bett anhöriga ta hand om katten, eller vad det nu är för djur? I så fall skulle det ju tyda på att försvinnandet varit planerat.

Om hon försvunnit eller hållit sig undan tidigare, så vore det ju ett lite hoppfullt tecken, men det är ingen spunkanka eller motsvarande, som antytt det?
Citera
2018-09-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert

Uuupsis Det var bra att du tackade nej till erbjudandet på ett fint sätt. Annars hade du fått möjligen en eller två örfilar
Men jag håller inte riktigt med dig. Har svårt att tro att hon skulle kunna hålla sig borta så här länge...om hon nu inte har gått helt ”go bananas” ?!
Vad skulle du ge för diagnoser ? Borderline iaf , det är 150% säkert . Men fler ?
Citera
2018-09-15, 12:27
Medlem
Citat:
Nej de mediala måste hålla sig borta, dem ser vart hon är överallt, då blir det bara bråk.

Många mediala "tror" sig veta vart alla försvunna personer eller djur är, så då får vi alla leta precis överallt, förstår du?
Nej att ta hjälp av mediala är ingen idé för då blir det bråk mellan dem mediala, förstår du?
Citera
2018-09-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marguelis
Uuupsis Det var bra att du tackade nej till erbjudandet på ett fint sätt. Annars hade du fått möjligen en eller två örfilar
Men jag håller inte riktigt med dig. Har svårt att tro att hon skulle kunna hålla sig borta så här länge...om hon nu inte har gått helt ”go bananas” ?!
Vad skulle du ge för diagnoser ? Borderline iaf , det är 150% säkert . Men fler ?
Jag har läst era inlägg här på sidan och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag förmodar att de flesta är vuxna av er,även om era kommentarer är låga.
Du som anser dig veta att Tess har diagnoser,är du psykolog eller har likvärdig utbildning? Rannsaka dig själv lite noggrannare det är kanske du som har borderline eller lider av annat.
Du som hånar medialitet kanske ska läsa på lite om vad det innebär..
Tänk på hur ni uttrycker er och skriver oavsett om ni känner Tess eller ej.
Hon är försvunnen och saknad av många. Gör lite nytta och hjälp till att söka iefter henne stället för att svartmåla henne här.
Citera
2018-09-15, 14:41
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71
Jag har läst era inlägg här på sidan och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag förmodar att de flesta är vuxna av er,även om era kommentarer är låga.
Du som anser dig veta att Tess har diagnoser,är du psykolog eller har likvärdig utbildning? Rannsaka dig själv lite noggrannare det är kanske du som har borderline eller lider av annat.
Hon är försvunnen och saknad av många. Gör lite nytta och hjälp till att söka iefter henne stället för att svartmåla henne här.

Apropå det fetade: någon som vet vilka sökinsatser som gjorts hittills. Finns någon terräng i närheten, där en kropp kan ligga dold? Hundsök?

Min gissning är ju att vattnen i närheten kunde vara intressanta, men svåra att leta i. Det strömmar väl? Rätt sorts jycke skulle väl kunna göra nytta där också, men då måste man nog ha mer att gå på.

Spretiga spekulationer om diagnoser med mera, brukar höra till på Flashback, som bekant. Det kan ju i viss mån vara relevant då man skall försöka gissa vad som har hänt.

Är hon sådan att hon kan ha iscensatt ett frivilligt försvinnande, eller kan hennes beteende och umgänge vara sådant att hon riskerar att råka illa ut genom annans handaverkan? Det är i mitt tycke högst relevant i sammanhanget.

Vem såg henne egentligen sist? Var det möjligen någon som är med här inne?
Citera
2018-09-15, 15:58
Medlem
Citat:
Vad då fostra er, nej det går inte men ni bör kunna ha lite mer anständighet, jo anhöriga läser här, eller anser du att dem inte får det?

Nej Flashback är inget undantag i brott som skrivs. Det går att polisanmäla er som skriver skit också.
Du ansvarar nämligen för vad du skriver och moderatorerna ansvarar för att det tas bort om jag eller andra anmäler.

Vad är relevant när en person försvinner?
Jo att polisen kartlägger personens liv, men ni på detta forum är inga poliser eller hur?

Har ni något vettigt och skriva så gör det, för jag kommer hålla stenkoll på vad ni skriver och jag kommer också skriva vad jag tycker, vi har nämligen åsiktsfrihet och yttrandefrihet.

Nå, ska du försöka fostra mig?

Det handlar om Tess som är försvunnen.

Vet du. Fb är ingen sida du någonsin kommer kunna härja på och skrämma folk till tystnad. Här finns idioter som skriver vad för skit som helst, du får acceptera det eftersom du aldrig kommer kunna få tyst på dom.
Men det du bör veta om Fb är att här finns gott om människor som faktiskt hjälpt till att lösa konkreta fall förut. Här finns mycket erfarenhet att dra nytta av. Jag vet att polisen hämtar mycket information från Fb eftersom många väljer att skriva anonymt här istället för att kontakta polisen med sin information.
Jag är duktig på eftersök och har stor kunskap i ämnet. Du hade hjälpt till väldigt mycket om du hade svarat på frågor folk ställt här. Istället härjar du bara och är otrevlig istället för att själv försöka bidra med något.
Jag kommer vara med och leta imorgon, om jag är frisk, och då hade det hjälpt att få så mycket information som möjligt innan.
Nu verkar ingen av oss få det av dig och det enbart för att du är en tjurskalle som skriver skit i affekt.
Skärp dig och skriv något vettigt istället för att bara klaga.
En människa är försvunnen och du sitter här och gormar.
Citera
2018-09-16, 09:05
Medlem
Alkoholproblem (?) gillar New Age, hyllar Aviici på Facebook och försvunnen en helgkväll, ja, det lutar åt självmord enligt min mening. Mycket tragiskt.
Citera
2018-09-16, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maarit71

Jag hånar inte de mediala men vet att en del inte är trovärdiga.
Så rannsaka dig själv.
De mediala säger alltid ungefär detsamma, men vart är de försvunna när man väl är där och letar?
Nej du, tyvärr vill många mediala ha betalt för något som vi andra förstår ändå.
När man letar efter försvunna personer/djur så finns det en verklighet som man måste gå efter.
Nej, de mediala ska hålla sig borta. Annars står det 500 stycken mediala och säger att den försvunne är på 500 olika ställen. Det här vet MPS och polisen också, inget nytt liksom.

Och till er som pratar skit om Tess, kolla ert egna beteende och mönster.
Citera
2018-09-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Vet du. Fb är ingen sida du någonsin kommer kunna härja på och skrämma folk till tystnad. Här finns idioter som skriver vad för skit som helst, du får acceptera det eftersom du aldrig kommer kunna få tyst på dom.
Men det du bör veta om Fb är att här finns gott om människor som faktiskt hjälpt till att lösa konkreta fall förut. Här finns mycket erfarenhet att dra nytta av. Jag vet att polisen hämtar mycket information från Fb eftersom många väljer att skriva anonymt här istället för att kontakta polisen med sin information.
Jag är duktig på eftersök och har stor kunskap i ämnet. Du hade hjälpt till väldigt mycket om du hade svarat på frågor folk ställt här. Istället härjar du bara och är otrevlig istället för att själv försöka bidra med något.
Jag kommer vara med och leta imorgon, om jag är frisk, och då hade det hjälpt att få så mycket information som möjligt innan.
Nu verkar ingen av oss få det av dig och det enbart för att du är en tjurskalle som skriver skit i affekt.
Skärp dig och skriv något vettigt istället för att bara klaga.
En människa är försvunnen och du sitter här och gormar.

Det finns många galningar på flashback, inget nytt under solen.
Vem vill tysta vem?

Ja du, jag vet hur ni är en del av er här inne på flashback och tyvärr.
Gå ut och leta istället med MPS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in