2018-09-11, 21:23
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Att sitta och säga en massa glåpord om människor som är försvunna är inte relevant alls.
Det jag vill är att ni ska höra av er till polisen om ni vet något.
Anhöriga, släkt och vänner ska inte behöva läsa en massa elaka ord om Tess.
Respekt och hänsyn är väl inte för mycket begärt.
Vill ni på ett seriöst vis hjälpa till, så gör det då.
Vet ni något, så fram med det.

Det är snällt av dig, att försöka uppfostra och tillrättavisa oss. Det kan förvisso behövas, åtminstone i mitt fall.
Du får inte bli besviken bara, om det inte skulle ge något resultat. Detta är Flashback nämligen.

Ett sätt att slippa se sådant man inte vill, är att inte läsa här. Kloka anhöriga brukar inte göra det.

Å andra sidan, i och med att du är här och skriver, finns chansen, att du råkar undslippa dig något som kan vara av intresse för oss andra. T ex antyder du, att det finns en del att säga om Tess, som inte bara är positivt. Det kan vara av betydelse för fallet och den upplysningen får vi vara tacksamma för.
Citera
2018-09-11, 21:44
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Att sitta och säga en massa glåpord om människor som är försvunna är inte relevant alls.
Det jag vill är att ni ska höra av er till polisen om ni vet något.
Anhöriga, släkt och vänner ska inte behöva läsa en massa elaka ord om Tess.
Respekt och hänsyn är väl inte för mycket begärt.
Vill ni på ett seriöst vis hjälpa till, så gör det då.
Vet ni något, så fram med det.
Du påminner om ett klipp jag såg på film en gång i tiden.Det var från en inhägnad brottsplats där polisen
skrek i en megafon "Lämna platsen,det finns inget att se här" till allmänheten.Det var bara det att det
fanns inget runtomkring platsen!
Detsamma gör du som gapar om att folk inte ska skriva om Therese när ingen har sagt ett ord ännu och
inte lär det blir mera intresse i framtiden heller.Däremot kommer det att skrivas om dig ist som sitter på
fb istället för att vara därute och leta efter Therese!!Viktigare och sitta här?

Fan,undrar vad filmen hette?
Citera
2018-09-11, 21:57
Medlem
Är det någon annan som undrar, hur en person som verkar ha så många fina vänner ( enl fb ) och anhöriga först efter 2 veckor (!!!!) saknar sin kära vän ? Och visste att hon mådde dåligt !!!
Kanske skönt att slippa lyssna på henne och tjatet om hennes dåliga mående ? Fint att bry sig nu !
Citera
2018-09-12, 00:07
Medlem
Citat:
Vad då säkert död, har du bevis för det? Ja men ring polisen då.
Anhöriga, släkt och vänner vet det mesta om Tess men varför är hon försvunnen, det är relevant just nu.
Kan inte hennes häxvänner /klärvoajanta få fram vart hon kan finnas
Citera
2018-09-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Det är snällt av dig, att försöka uppfostra och tillrättavisa oss. Det kan förvisso behövas, åtminstone i mitt fall.
Du får inte bli besviken bara, om det inte skulle ge något resultat. Detta är Flashback nämligen.

Ett sätt att slippa se sådant man inte vill, är att inte läsa här. Kloka anhöriga brukar inte göra det.

Å andra sidan, i och med att du är här och skriver, finns chansen, att du råkar undslippa dig något som kan vara av intresse för oss andra. T ex antyder du, att det finns en del att säga om Tess, som inte bara är positivt. Det kan vara av betydelse för fallet och den upplysningen får vi vara tacksamma för.

Vad då fostra er, nej det går inte men ni bör kunna ha lite mer anständighet, jo anhöriga läser här, eller anser du att dem inte får det?

Nej Flashback är inget undantag i brott som skrivs. Det går att polisanmäla er som skriver skit också.
Du ansvarar nämligen för vad du skriver och moderatorerna ansvarar för att det tas bort om jag eller andra anmäler.

Vad är relevant när en person försvinner?
Jo att polisen kartlägger personens liv, men ni på detta forum är inga poliser eller hur?

Har ni något vettigt och skriva så gör det, för jag kommer hålla stenkoll på vad ni skriver och jag kommer också skriva vad jag tycker, vi har nämligen åsiktsfrihet och yttrandefrihet.

Nå, ska du försöka fostra mig?

Det handlar om Tess som är försvunnen.
Citera
2018-09-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marguelis
Kan inte hennes häxvänner /klärvoajanta få fram vart hon kan finnas

Nej de mediala måste hålla sig borta, dem ser vart hon är överallt, då blir det bara bråk.
Citera
2018-09-12, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marguelis
Är det någon annan som undrar, hur en person som verkar ha så många fina vänner ( enl fb ) och anhöriga först efter 2 veckor (!!!!) saknar sin kära vän ? Och visste att hon mådde dåligt !!!
Kanske skönt att slippa lyssna på henne och tjatet om hennes dåliga mående ? Fint att bry sig nu !

Vet du, många började känna en oro långt innan det, men så är det, du vet inte allt eller hur?
Lägg ned detta på en gång, ja att försöka ge andra skuld och skam. Du vet ingenting om det.
Citera
2018-09-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Du påminner om ett klipp jag såg på film en gång i tiden.Det var från en inhägnad brottsplats där polisen
skrek i en megafon "Lämna platsen,det finns inget att se här" till allmänheten.Det var bara det att det
fanns inget runtomkring platsen!
Detsamma gör du som gapar om att folk inte ska skriva om Therese när ingen har sagt ett ord ännu och
inte lär det blir mera intresse i framtiden heller.Däremot kommer det att skrivas om dig ist som sitter på
fb istället för att vara därute och leta efter Therese!!Viktigare och sitta här?

Fan,undrar vad filmen hette?

Jag kan och ska inte vara med och leta efter Tess, det pallar inte jag, förstår du?
Så lägg ned din skuld och skam retorik.
Jag håller koll på er härinne, det är vad jag gör.
Citera
2018-09-12, 09:19
Medlem
Vet ni något så ring 114 14 och tala om det.
Citera
2018-09-12, 17:26
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Jag kan och ska inte vara med och leta efter Tess, det pallar inte jag, förstår du?
Så lägg ned din skuld och skam retorik.
Jag håller koll på er härinne, det är vad jag gör.
Nej jag förstår inte och vill inte förstå heller.Jag antar att du talar om för Tess att du inte behaga att leta
efter henne men att du minsann hade koll på datorn ist?
Ja håll koll härinne sålänge och det blir nog enkelt då du sitter nog själv här o pillar dig i...naveln.
Men jag tror Tess förstår dig och nu lämnar jag tråden så att det blir lite enklare för dig att hålla ordning
i tråden.
Hoppas på det bästa för dig Tess
Citera
2018-09-12, 17:26
Medlem
Citat:
Nej de mediala måste hålla sig borta, dem ser vart hon är överallt, då blir det bara bråk.
Så de vet, men de ska inte avslöja var? För då blir det bråk. Med vem/vilka?

Hon försökte sälja på mig någon Reading. Inte billigt precis. Någon kanske känt sig blåst?
Citera
2018-09-12, 17:42
Medlem
Kan det vara något rättsligt på g som påverkar... Någon som kan kolla?
Om man inte kan uppföra sig med alkohol i kroppen så kanske man hamnat i trubbel...
gammalt ex?
Bara en tanke...
Psykisk ohälsa? Tror inte man lämnar sitt husdjur utan att se till att det får någon som tar hand om det...
Hoppas givetvis att hon kommer hem helskinnad <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in