Citat:
Ursprungligen postat av
S0LD13R777
Jag tycker de förklarar det helt ok på sin hemsida, dock kan jag hålla med dig att man behöver förklara mer av detta för den stora massa, då massan är idioter, massan trodde t.o.m. att vanliga blatteknegare skulle skickas för massan består av idioter, lite idiotvarning på dig också som inte kunde hitta informationen
https://alternativforsverige.se/atervandring/
Visst man kan gå in mer i detalj kanske men det är tillräckligt detaljerat för att den som inte är komplett idiot ska förstå.
Jag ska erkänna att jag inte tidigare läst allt i deras partiprogram i detalj, men jag läste igenom den sidan du länkade nu och det är ju värre än jag trodde. Okej, hur återvandringen ska gå till förklaras delvis, men att detta skulle fungera i praktiken är fullständigt omöjligt. Att majoriteten av deras hemländer skulle ta emot dem kommer inte hända, och att vi skulle hitta ett land som mot en kostnad tar emot dem (likt Kambodja vad gäller Australiens invandrare) är fullständigt orealistiskt. Men om vi bortser från detta är det några andra intressanta saker jag vill lyfta fram.
Från AfS partiprogram:
Citat:
Asylsökande som fortfarande väntar på beslut kommer att få återvandra eftersom de kommit hit illegalt. Detsamma gäller de asylsökande som redan fått uppehållstillstånd eftersom Sverige inte varit deras första säkra land.
Här framgår inte någonstans någon tidsaspekt vad beträffar det tillhandahållna uppehållstillståndet. Det står längre ner på sidan att samtliga uppehållstillstånd utfärdade efter år 2000 ska omprövas, men det är inte kopplat till ovan citat. Eftersom det bara står "gäller de asylsökande som redan fått uppehållstillstånd i Sverige" tolkar jag det som att det inte finns någon tidsparameter här. Det innebär alltså att de som flydde från Balkankriget på 90-talet, blivit integrerade medborgare, jobbar, ser sig själv som svenskar, har svenska vänner, fått barn i Sverige som i sin tur vuxit upp här och därmed är svenskar ska "återvandra"?
Vidare...
Citat:
Alternativ för Sverige vill knyta välfärdsförmåner till medborgarskapet. Är man inte medborgare i Sverige ska man inte få ta del av välfärden
...och...
Citat:
En utomnordisk medborgare ska ha levt i Sverige i minst 10 år för att kunna bli medborgare.
Det innebär alltså att om någon skulle träffa t ex en tysk kvinna, de fattar tycke för varandra och vill skaffa familj i Sverige, så kan hon inte bli svensk medborgare förrän efter 10 år. Och eftersom välfärden ska vara knuten till medborgarskapet så ska alltså denna kvinna behöva vänta 10 år innan hon kan gå till läkaren utan att behöva betala flera tusen kronor för ett läkarbesök (för att inte tala om eventuell vår om hon är sjuk)? Detta trots att hon jobbar och betalar skatt, som ju bekant går till den subventionerade vården?
---
Nej, som sagt detta var värre än jag trodde. Fullständigt ogenomtänkt och totalt avsaknad av logik. Att vi har problem här som måste lösas är en självklarhet likaså att vi måste ta till krafttag. Men AfS förslag på lösningar skulle ALDRIG så många som 4% av Sveriges medborgare gå med på, och därför kommer AfS om de ens kommer fortsätta existera att förbli ett marginaliserat parti likt SvP och ND var.