2018-09-13, 08:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Jag undrar det. Partiet ska ju satsa vidare enligt GK och frågan är om det inte är med dem som med SD, att när man väl gått över går man ogärna tillbaka igen. Stämmer den teorin så finns det en liten men trygg bas av väljare att utgå ifrån inför framtiden.

Edit: Sedan kan det ju med ditt resonemang rentav vara till deras fördel att de inte längre är ute på gator och torg, utan att potentiella väljare istället kanske först stöter på dem via deras hemsida och kan sätta sig in i deras förslag utan torgretoriken.
Folk i allmänhet blandar ihop Afs med SD vilket skadar SD. Afs kommer aldrig bli något och kommer aldrig nå ut. SD kunde kriga sig upp pga det var tomt på nationalistiska partier i riksdagen. Det är det inte längre, Afs kanpanj var ren skit, torgmötena rena cirkusen.
Det kan säkert gapas och skrikas i 4 år till och landa i 0,5 % nästa gång.
Citera
2018-09-13, 08:05
Medlem
baggebo1s avatar
Nu räknas även uppsamlingsdistrikten och vi kan se de helt färdiga resultaten. Följande kommuner är färdigräknade:
Kod:
Kommun		Procent	Antal	

Överkalix	0,40	9
Olofström	0,34	28
Älvkarleby	0,33	20
Karlshamn	0,31	66
Arjeplog	0,27	5
Kalix		0,25	27
Sölvesborg	0,20	24
Askersund	0,20	16
Gotland		0,16	64
Att Överkalix dundrar in på 0,40, en bra bit över rikssnittet kanske överraskar en del, men tro mig, vi har ännu större överraskningar från Norrbotten på gång.

Sen noterar vi en dålig siffra i Jimmies hemkommun.
Senast redigerad av baggebo1 2018-09-13 kl. 09:03.
Citera
2018-09-13, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
AfS är det nyaste partiet och har flest röster av alla "övriga" efter Fi som fortfarande särredovisas.
Det är en mycket stor framgång. Det kommer att fortsätta att öka.

Många "hype-partier" kämpar på som PP, Fi, trots att de gått tillbaks. Ett 20 tal andra ligger i bakvattnet och skvalpar efter flera år.
Skillnaden är att både F! och PP har haft framgångar tidigare. AFS har bara en flopp.
Citera
2018-09-13, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Folk i allmänhet blandar ihop Afs med SD vilket skadar SD. Afs kommer aldrig bli något och kommer aldrig nå ut. SD kunde kriga sig upp pga det var tomt på nationalistiska partier i riksdagen. Det är det inte längre, Afs kanpanj var ren skit, torgmötena rena cirkusen.
Det kan säkert gapas och skrikas i 4 år till och landa i 0,5 % nästa gång.

Det av hans helighet Dalai Lama förordade hemvändandet är den centrala frågan. Utan den intet. AfS stora uppgift är att föra upp hemvändandet i debatten och att hålla den levande som alternativ för svensken.

Men jag tror att framtiden ligger lika mycket i hemvändandets ekonomiska fördelar för svensken. Allt är numera ekonomi och allt ska motiveras av ekonomiska skäl. Så har det varit i Sverige i vart fall sedan 1980-talet.

Det finns ju stängt taget ingen rim och reson i att en somalier lever i sin diaspora i Sverige på skattebetalarens bekostnad när han kan leva för mindre än en tiondel av kostnaden hemma hos nära och kära med klanen. De höll ju allmänna val i Somalia förra året.

När våra gäster som fått skydd när de behövde det vänder hem så kommer bostadsbristen för hyresrätter mm att upphöra. Villapriserna påverkas inte eftersom det bara är de bidragsberoende i SSU-områdena som påverkas. Sånt appellerar till ungdomar.

Vårdkrisen löser sig av sig själv etc. Sverige kan uppfylla klimatmålen.

Plånboksfrågor har en stor betydelse för människor. Att folk som inte behöver skydd och inte bidrar till samhället genom arbete med kollektivavtalsenlig lön är ju om man tänker efter bara sunt förnuft.

Sedan behövs även någon central mjuk fråga som visar att partiet inte är hårdföra rasister. Gärna något med ekologi etc.
Senast redigerad av Ottokar 2018-09-13 kl. 08:25.
Citera
2018-09-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Huvudorsaken till misslyckandet är att de flesta inte känner till AfS.

Vår tid kommer.

Så är det utan tvekan.

Det hade inte räckt in i riksdagen men jag föreslog ju innan sommaren att det borde dras igång en "trollfabrik" med aktivister som skulle uppmärksamma AfS på alla forum där mycket potentiella väljare finns. Detta eftersom jag förutsåg att MSM skulle tiga ihjäl partiet. Du var moståndare till detta vill jag minnas. Det förekom såvitt jag känner till ingen verksamhet alls av det slag jag föreslog. Det är omöjligt att veta hur stor effekt det hade haft men om man hade börjat när jag tog upp det hela så hade man åtminstone kanske dubblat det nuvarande röstantalet, vem vet.

"Memkriget" såg man ju knappt röken av heller. Den nätativism som förekom skedde främst på facebook och inte på det organiserade och systematiska sätt som jag förespråkade. Jag vet detta eftersom jag själv var inblandad en del i den nätaktivism som trots allt förekom.

Jag hoppas att vi, alla, någon, kan dra igång nåt som liknar det jag föreslog inför nästa val.
Citera
2018-09-13, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Det finns ju stängt taget ingen rim och reson i att en somalier lever i sin diaspora i Sverige på skattebetalarens bekostnad när han kan leva för mindre än en tiondel av kostnaden hemma hos nära och kära med klanen. De höll ju allmänna val i Somalia förra året.

Frågan är ju varför svenne ska betala för somaliern, vare sig den är i Sverige eller i det billigare Somalia.

Citat:
Plånboksfrågor har en stor betydelse för människor. Att folk som inte behöver skydd och inte bidrar till samhället genom arbete med kollektivavtalsenlig lön är ju om man tänker efter bara sunt förnuft.

De flesta är inte ens rationella på den nivån. De röstar på partier efter vad deras känsloimpulser säger. Annie Lööf "känns redig", Stefan Löfven "tar ansvar" och M röstar du på om du bor i villa i ett fint område, för det gör alla grannarna. Mer komplicerat än så är det inte för de allra flesta. Allmän rösträtt är helt enkelt tragikomiskt vansinne.

Citat:
Sedan behövs även någon central mjuk fråga som visar att partiet inte är hårdföra rasister. Gärna något med ekologi etc.

AfS kan bli det nya och riktiga miljöpartiet. Inga andra partier driver riktiga miljöfrågor längre. Frågan är om det vinner val, när media inte pratar om alla högst verkliga och allvarliga miljöproblem med förstörelse av natur och människors hälsa.
Citera
2018-09-13, 08:51
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Folk i allmänhet blandar ihop Afs med SD vilket skadar SD. Afs kommer aldrig bli något och kommer aldrig nå ut. SD kunde kriga sig upp pga det var tomt på nationalistiska partier i riksdagen. [b]Det är det inte längre, Afs kanpanj var ren skit, torgmötena rena cirkusen.
Det kan säkert gapas och skrikas i 4 år till och landa i 0,5 % nästa gång.[b]

Nu tycker jag inte personligen valrörelsen och torgmötena var usla då de tilltalade mig och reflekterade hur jag känner. Men uppenbarligen är det väldigt få som är lika arga som jag eftersom man inte lyckades överhuvudtaget.

Man får byta approach helt enkelt och några konkreta saker jag vill se inför EU-valet är dessa:

- Jessica Ohlson måste avsäga sig sina asylärenden och aldrig närma sig något sådant igen eller försvinna från partiet

- Tona ned all hets i talen på möten

- Gör inte invandrings-/återvandringsfrågan till fokus i valrörelsen

- Hetsa inte upp stämningen i onödan

Varför jag tycker man kan tona ned på hets överlag är inte för jag tycker det är fel utan för uppenbarligen skrämmer det iväg väljare. Jag tror inte på det som sägs att man gjorde magplask för man var okända. Jag tror man missmyckades för man lyckades helt enkelt inte fånga in folket.

Nu vet vi vart AfS står, dom är redo att gå i döden för landet (om man ska tro på stämningen dom lyckats bygga upp). Nu är det dags att visa folket att man är mer än skrik, gap och upplopp.
Alla vet vart AfS står i frågan om invandring. Jag hoppas att man kan förmedla till folket att man har en bra politik på många områden och vara lugna och sansade.

Det är helt enkelt dags att visa att man skulle kunna hålla låda och inte spåra ur i riksdagen.

Blir intressant att se vilken väg de väljer att gå och EU-valet blir ett perfekt tillfälle att testa lite nya strategier och eftersom det är så pass nära så kanske inte allt för många hinner tappa intresse.

Vi kommer iallafall inte ge upp
Citera
2018-09-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Citat:
Frågan är ju varför svenne ska betala för somaliern, vare sig den är i Sverige eller i det billigare Somalia.

Så länge svensken har råd så kan han nog gärna ge 100 000 till den som flyttar till somalia. Det är en förmögenhet där.

Citat:
De flesta är inte ens rationella på den nivån. De röstar på partier efter vad deras känsloimpulser säger. Annie Lööf "känns redig", Stefan Löfven "tar ansvar" och M röstar du på om du bor i villa i ett fint område, för det gör alla grannarna. Mer komplicerat än så är det inte för de allra flesta. Allmän rösträtt är helt enkelt tragikomiskt vansinne.

Jo intelligensen fördelas enligt normalfördelningskurvan. men de som ligger till vänster har även de en röst. Allmänna val är en förträfflig ide. Behövs för att kunna byta ut ledare med jämna mellanrum.

Citat:
AfS kan bli det nya och riktiga miljöpartiet. Inga andra partier driver riktiga miljöfrågor längre. Frågan är om det vinner val, när media inte pratar om alla högst verkliga och allvarliga miljöproblem med förstörelse av natur och människors hälsa.

En miljon MENA-iter medför minst 250 000 nya parkeringsplatser, förstörd åkermark, höga CO2 utsläpp och vi kan aldrig uppfylla klimatmålen om de stannar.
Citera
2018-09-13, 09:18
Medlem
StillaHavets avatar
Det mest förvånande är att av den miljon som läser Fria Tider är det enbart runt 18 000 som väljer AfS.
Jag menar att alternativ media i ett första skede räcker. AfS ska enbart nå 4%. Då räcker alternativ media. Här måste frågan ställas om det är så att FT inte når så många vi tror eller om det finns andra skäl att så ytterst få lockades av budskapet och i så fall varför?

AfS måste nu ägna mycket tid att ta reda på exakt varför det blev som det blev, först sedan kan man dra några slutsatser.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-09-13 kl. 09:21.
Citera
2018-09-13, 09:32
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
"Memkriget" såg man ju knappt röken av heller. Den nätativism som förekom skedde främst på facebook och inte på det organiserade och systematiska sätt som jag förespråkade. Jag vet detta eftersom jag själv var inblandad en del i den nätaktivism som trots allt förekom.

Jag hoppas att vi, alla, någon, kan dra igång nåt som liknar det jag föreslog inför nästa val.

Memekrig och liknande har det ju ändå växt fram lite, om än kanske för smått, Skurtposting, Exaakt-mannen, Kasselwave och andra wave-låtar t ex.

Det är mycket vatten som ska rinna under bron till nästa Riksdagsval, om det inte blir nyval då. Tror inte riktigt man kan fantisera ihop hur mycket skit som kommer inträffa under kommande fyra år. Jag sa det innan valet,även om Afs fick mindre stöd än jag trodde då, så tror jag framtiden är Afs till 100%. Det finns liksom ingen väg ut ur de problem Sverige försatt sig i än att man hittar radikala lösningar.

Såhär ett par dagar efter valet tycker jag faktiskt att SD inte gjorde ett så dåligt val längre. Kollar man på valmyndigheten har de mellan 20-30% i nästan alla små kommuner. Det är städerna som håller ned, men i alla städer ökar dem. Jag ser det som att de ökar i takt med att problemen blir mer uppenbara och större. På precis samma sätt tror jag Afs kommer öka när fler och fler inser att dels räcker inte SD till och dels kommer väljare från de "vanliga" partierna ge upp hoppet om dem. Det räcker egentligen med att haveriet fortsätter 2018-2022 som det gjort 2014-2018. Tyvärr tror jag perioden vi har framför oss kommer bli värre på många sätt. Det gäller bara att nå ut och få folk att känna till partiet, fortsätta nöta.

Angående torgmöten och 'hets' etc. är jag inte alls säker att detta låg Afs i fatet. Hatet från hetsande invandrare och vänster runtomkring var mycket värre. Det var samma snack med SD i början, deras torgmöten 'hetsade' och det var så hemskt. Vad det gör när man framställer folk, som egentligen har ganska vettiga åsikter, som hetsande nazister är att när folk väl hittar till hemsidor, youtubeklipp eller t ex Den kokta grodan är att det är 100% rakt motsatt budskap. Då fattar folk ofta att det här är inte de korkade rasister media och annan opinion vill få det att framstå som och jag tror de blir rätt mottagliga för info när den aha-upplevelsen kommer. Så var det delvis för mig en gång i tiden i alla fall.

Kanske borde man haft något forum dock som balanserade upp torgmötena. Typ någon form av diskussion mellan några invalda personer i varje stad i en lugn miljö någonstans, typ fem pers som sitter och snackar i ett par soffor om politik. Jag tror inte detta hade gett drastiskt annat valresultat men kan vara något framöver kanske.
Citera
2018-09-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Kanske borde man haft något forum dock som balanserade upp torgmötena. Typ någon form av diskussion mellan några invalda personer i varje stad i en lugn miljö någonstans, typ fem pers som sitter och snackar i ett par soffor om politik. Jag tror inte detta hade gett drastiskt annat valresultat men kan vara något framöver kanske.

Det bör skapas någon typ av möjlighet för AfS-are som är spridda runt om i landet så att de kan knyta kontakt med varandra. Behöver inte vara formella föreningar utan man kan träffas och ta en öl.

Dock behövs det gemensamma aktiviter som binder människor samman så att man har konkreta mål att arbeta mot. Annars rinner saker och ting ut i sanden.

Tror man kan ha judiska organisationer som förebilder. De är väldigt effektiva i att engagera sina medlemmar.
Citera
2018-09-13, 10:04
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Intressant inlägg, jag tror du har rätt.
Självklart har jag rätt, och jag skriver bara intressanta inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Enligt denna logik så skulle ett parti av AfS snitt ha en chans först när SD inte längre upplevs "göra jobbet" för att återknyta till liknelsen med Unix? Dvs den dagen SD blir lite för liberala och inte längre upplevs av sina kärnväljare som en motkraft till invandringen?
Inte nödvändigtvis "för liberala", utan helt enkelt att SD blir ännu ett massinvandringsparti. Visserligen är massinvandring också en form av liberalism, alltså "öppna gränser", men SD kan mycket väl vara ett mycket liberalt parti i de flesta frågor och emot öppna gränser och massinvandring, och fortfarande uppfattas som "tillräckligt bra" för att hålla ute AfS, NMR, MED och liknande partier som inte vill ha massinvandring.

Saken är också den, att precis som V och resten av sjuklövern sänkte F! i år, genom att börja snacka om feminism i mycket högre utsträckning än tidigare, kommer SD att hålla ute AfS och andra anti-massinvandringspartier, genom att börja ta upp de frågor som AfS drev. Det var därför Paula Bieler började twittra om återvandring nu under sommaren, när AfS började få lite Facebooklikes. Det var en medveten strategi från Kvot-Paula, och tro det eller ej, den funkar faktiskt.

Så AfS har faktiskt ingen framtid som riksdagsparti. AfS:s roll kommer helt enkelt vara ett icke-riksdagsparti som bedriver opinionsbildning, och influerar SD att börja driva vissa invandringsrelaterade frågor, som t.ex. återvandring. Märker SD att AfS börjar bli för populära och närmar sig riksdagen, kommer SD att börja trycka på den frågan, och vips så tappar AfS valsedlar bland väljarna.

AfS är helt enkelt inget annat än en opinionsundersökning för SD, i vissa frågor som återvandring eller avskaffa hets mot folkgrupp och liknande frågor som AfS eventuellt kommer försöka vinna väljare på.

Citat:
Det är sant att inga riksdagspartier driver seriös miljöpolitik, däremot är det osannolikt att AfS kommer bli det nya och riktiga miljöpartiet, eftersom detta innebär att AfS då måste släppa på en del av den rådande nationalistdogman: AfS måste börja förespråka industrihampa (vilket i praktiken innebär cannabislegalisering ), veganism, förbud mot animaliska mejeriprodukter och kött, förbud mot petroleum osv, och detta är ju inte populärt bland AfS:s väljarbas, eftersom "weed is for niggers" och "soja ger dig bitchtits", "omanliga soyboys" och liknande mycket vanliga anti-intellektuella tankegångar som råder bland åltrajtare (det här är ju samma iDiotkategori som tror att paleodieten är "manlig" och nyttig, lol).

Så för att AfS ska bli ett riktigt miljöparti, krävs det originalitet, nytänk och vetenskapligt tänkande, och jag är osäker på om partiledning i AfS har den intelligensen och tankeförmågan som krävs för att tänka annorlunda men framförallt vetenskapligt korrekt, i miljöfrågan. Om inte ens de cannabisfientliga bondfångarna i Miljöpartiet har förstått dessa självklarheter, så kommer AfS inte heller göra det. Dessutom krävs det också ledaregenskaper för att leda deras väljarbas till att tänka annorlunda i miljöfrågan. Kasselstrand besitter inte en auktoritetspersonlighet av den graden, att han bara kan säga, "soja är bra skit", och genast börjar hans väljarbas ändra uppfattning om soja. Framförallt är hans väljarbas för korkad eller enkelspårig för att förstå sådana frågor (det blir så när man bara har massinvandring på huvudet; man orkar inte studera andra frågor). Det är lätt att förstå enkla ämnen som demografi pga våra inbyggda djuriska staminstinkter mot andra folkgrupper, det är betydligt svårare att sätta sig in i komplicerade och tidskrävande vetenskapliga ämnen som miljö och näringslära, och hur de hänger ihop.

Sedan kommer vi nog ha laglig cannabis, bära hampakläder, använda hampaplast, köra elbilar eller bilar drivna på hampabränsle osv, långt före AfS kommer in i riksdagen hur som helst, så AfS kommer helt enkelt aldrig kunna göra något för miljön, eftersom alla miljöåtgärder har ordnats tills dess. AfS:s enda möjligheter att komma in i riksdagen är att seriösa till sig, lägga ner högstadiedramat (deras torgmöten var som direkt tagna ur högstadietjafsen mellan blattar och svennar), försöka få till en kampanjbudget på några tiotals miljoner kr som de kan spendera på reklam, och helt enkelt lägga upp ett bättre och mer tilltalande partiprogram än alla riksdagspartier tillsammans i en rad olika frågor, samt, mycket viktigt, fånga folks uppmärksamhet på deras torgmöten, genom att snacka så att folk blir intresserade av vad de har att säga så att de orkar lyssna, vilket inte är möjligt när de bara står där och gapar/tjafsar med publiken. Svenskarna som närvarar på AfS:s torgmöten, står ju ofta och skriker "inga rasister på våra gator", de lyssnar ju inte ens, så det går överhuvudtaget inte att få dem intresserade av partiet.

AfS:s stora problem också, är att svennebanan är mycket skeptisk till allt som har med radikal nationalism att göra, så även om Kasselstrand säger något som är bra på riktigt, och moraliskt rätt osv, så kommer folk tänka, "du har andra intentioner", "du bara låtsas, du tycker inte så innerst inne" osv. Och detta är helt och hållet Kasselstrand's eget fel faktiskt, eftersom han brände alla möjligheter till att bli tagen på allvar inom svensk politik, när han började associera sig med nynazister (SvP folk osv). SD utesluter alltför nationalistradikala medlemmar eftersom det verkligen är deras enda möjlighet att få fler svenska väljare. Hade SD börjat med "Nej. Ut.", ja då hade SD sjunkit också bland väljarna. Man kan tycka vad man vill om den saken, men så funkar svensk politik idag.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-13 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in