2018-09-13, 09:34
Medlem
Sverige måste börja förbereda sig för en EU kollaps, även fast stödet är stort i Sverige. Andra länder kommer begära utträde före oss och då står vi där med exportstop. Gissningsvis kommer företag röra sig mot England innan dess.
Citera
2018-09-13, 09:51
Medlem
Nu måste väl ändå svensken vakna och kräva en folkomröstning kring ett Swexit? Inte för att det kommer att gå att lämna EU vid det här laget, titta bara på Brexit-fiaskot, nej denna världsordning är planerad sedan länge och kommer inte gå att hejda.

Grodfolket sitter lydigt kvar i sina kokande grytor. Snaran dras åt, precis som förutspåtts av såväl bibliska profeter såsom vanligt folk med sunt bondförnuft. Freedom of speach, here we go! Lights out!
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Snaran dras åt lite i taget.

Vi ses snart i fånglägren i väntan på att halshuggas.
Är du medveten om att du talar profetiskt? Bara ett litet axplock ur Skriften:

Job 18
7 Hans fötter fastnar i nätet,
fångstgropar lurar på hans väg.
Fällan slår igen om vristen,
och han sitter fast i saxen.
Snaran ligger dold på marken,
på stigen väntar honom gillret.

Psaltaren 15
7 Ty utan skäl lade de ut sitt nät
och grävde en grop åt mig.
Låt fördärvet överraska dem,
låt nätet de lagt ut snärja dem själva
och låt dem falla i gropen de grävt.

Jeremia 5
26 Ty i mitt folk finns onda män,
som fågelfängare binder de sina nät
och gillrar fällor
för att fånga människor.
Citera
2018-09-13, 10:02
Medlem
sinewaves avatar
Jag finner det hela lite rörigt. Mina ska alltså inte kunna länka till andra sidor på internet utan rättslig påföljd osv?

Kan någon skapa exempel på typiska problem som kan uppstå?
Citera
2018-09-13, 10:36
Medlem
santos_devilles avatar
Ryktet säger att mupparna i Socialdemokraterna röstade fel och vill ha sina röster ändrade. Jävla klåpare, dom har ett jävla jobb.

Fi! kärringen lär ju inte ändra sig, och att sossarnas röster ändras kommer inte ändra att skiten gick igenom. Men det ser lite bättre ut när sverige är enigt (förutom Fi!) emot detta förslag. Då kan vi säga, told you so när dom måste ändra tillbaka det!
Senast redigerad av santos_deville 2018-09-13 kl. 10:39. Anledning: La till lite skit
Citera
2018-09-13, 10:37
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Jag finner det hela lite rörigt. Mina ska alltså inte kunna länka till andra sidor på internet utan rättslig påföljd osv?

Kan någon skapa exempel på typiska problem som kan uppstå?
Som någon skrev innan:
Klicka här för att se svaret på din fråga ($9.85)
Citera
2018-09-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Det bästa med förslaget är att du inte får filma dina barns knattefotboll eller andra evenemang ens för privat bruk.
Fan va bra! Då kan vi återgå till ett samhälle där människor tittar genom ögonen och inte genom en mobilskärm hela jävla tiden.
Citera
2018-09-13, 10:40
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Som någon skrev innan:
Klicka här för att se svaret på din fråga ($9.85)

Det är ju inte du personligen som trycker på länken som får betala?
Citera
2018-09-13, 10:40
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miami82
Fan va bra! Då kan vi återgå till ett samhälle där människor tittar genom ögonen och inte genom en mobilskärm hela jävla tiden.

Ja, och där sanningen om vad som händer främst dikteras av ett par aktörer i media. Låter toppen.
Citera
2018-09-13, 10:41
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miami82

Vore bättre att de införde piskrapp på torget för folk som tittar i mobilen när man är på cafe eller ute på middag.. men det kommer väl snart det med.

Vissa tycker det är kul att ha lite minnen från när barnen växer upp..
Citera
2018-09-13, 10:46
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ja, och där sanningen om vad som händer främst dikteras av ett par aktörer i media. Låter toppen.

Men nu förstår jag inte riktigt vad du pratar om. Jag är emot förslagen men hur skulle detta tysta kritiker av något slag?
Citera
2018-09-13, 10:48
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Whaaaat? Röstade sossarna för? Hahaha, ytterligare ett lågvattenmärke för intelligens och bildning. Noll koll helt enkelt. Små lydapor. Tragiskt.

Tydligen tryckte lågpannorna på fel knapp och skulle rösta emot, dock hjälper det inte i voteringen och förslaget går igenom. Även Danmark som enligt rösträkningen var FÖR förslaget röstade fel och är i majoritet EMOT förslaget.

Vet inte vad våra EU politiker gör där borta. Dom har ett jävla jobb och det är att trycka på knappjävlar
Citera
2018-09-13, 10:48
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:

Precis, endast de som sanktionerats av makten skall ha rätt att sprida bilder och videoklipp från olika händelser. Idag finns effektiva verktyg för filmretuchering och så kan man planetera in små dolda budskap i bilderna/filmerna.

Detta faller sanningsministeriet i smaken då de kan omvandla fake news (dvs faktiska skeenden) till regimvänlig propaganda.

När jag var liten pratades det ofta om DDR och deras hemliga polis och övervakning/kontroll över människorna... Konstigt, nuförtiden hör jag ytterst sällan om det.. Förr användes det som skrämselpropaganda för att visa hur bra vi har det som inte lever under sådant förtryck... Nu... inte ett ljud.

Bli inte förvånad om några år när grannar och vänner börjar försvinna under mystiska omständigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in