2018-09-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu var det inte bara för detta som Jeff Ahl blev polisänmäld, utan även för att ha skrikit bär ni slöja ... då ska ni UT!

Jag skulle tro att om det blir ett åtal, vilket vi inte vet än, så är det det senare som är mer graverande eftersom det kan tolkas som hets mot muslimer.

Vad ger Ahl idén att detta skulle vara något som hjälper partiet? Den här "NEJ.UT."-grejen kommer från Dulny och hans kompisgäng som håller i "Nordisk Alternativhöger". Kan det vara så illa att AfS faktiskt trodde att Dulny är någon sorts guru?

Jag tror att den här associationen med Dulny och liknande gör det omöjligt för AfS att faktiskt fortsätta. Dels på grund av associationen i sig, men kanske ännu viktigare för att de verkar ha fått för sig att vad Dulny håller på med är något som faktiskt fungerar. Grodan Skurt? Det finns inga ursäkter för det.

Med allt snack om hur "välutbildade" och hur fina "karriärer" AfS-representantar har så blir det ännu konstigare. Det kanske är så som vissa i tråden sagt att de driver detta tillsammans med Poohl på Expo. Finns det några andra förklaringar. Man ska förvisso inte underskatta hur dumma människor kan vara, i synnerhet inte relativt unga sådana.
Citera
2018-09-12, 09:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
1,73% = 13 röster.

I hela Göteborg har AfS hittills 137 röster = 0,38%. Lite bättre än riksgenomsnittet, (0,28%) men inte mycket.
Procentsiffran visar hur stor andel av alla röster som avgetts som tillfaller AfS, ja. Jag känner till det. Ett valdistrikt är en mindre enhet än en kommun (som i sin tur är en mindre enhet än ett landsting, som i sin tur är en mindre enhet än hela landet). Du behöver färre röster i absoluta tal för att uppnå en viss procent ju mindre enhet vi pratar om, eftersom hela mängden röster är mindre. Hänger du med?

0,38% är ca 36% bättre än 0,28%. En ganska stor skillnad.
Citera
2018-09-12, 09:27
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Nu var det inte bara för detta som Jeff Ahl blev polisänmäld, utan även för att ha skrikit bär ni slöja ... då ska ni UT!

Jag skulle tro att om det blir ett åtal, vilket vi inte vet än, så är det det senare som är mer graverande eftersom det kan tolkas som hets mot muslimer.

Vad gäller Per Albin Hansson, så gjorde han sitt uttalande i en annan tid och under andra förhållanden. Min poäng var att det som dagens väljare tänker på när de hör någon skrika "Sverige åt svenskarna" är BSS, inte Per Albin.

Att det skulle drivas en "antivit folkmordspolitik" i Sverige är konspiratoriskt trams.

Eller hur, handgnuggare? Det är en annan tid nu. En tid där de som protesterar mot folkmordet på svenskar åtalas. För folkmord är det som pågår. Flera kriterier i FNs Folkmordskonvention är uppfyllda så någon ”konspirationsteori” är det rakt inte. Hur mycket än du och dina stamfränder gastar om det.
Citera
2018-09-12, 09:36
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
AfS var väl snarast mer aggressiva i sin retorik än vad NMR brukar vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jo, det har du rätt i. Jag kan inte minnas att NMR någonsin har hetsat på det viset som AfS gjorde. Inte under senare år i alla fall.

När jag ser er sitta och skriva sådant här tänker jag att ni inte gärna kan ha lyssnat så mycket på vare sig AfS eller NMR. NMR har en ojämförligt mycket hårdare retorik än AfS. Ett exempel från förra årets demonstration i Göteborg:

https://www.youtube.com/watch?v=ZnppVt53SE4&feature=youtu.be&t=24m32s

Det enda exemplet på verkligt aggressiv retorik från AfS sida som jag kan dra mig till minnes är Adam Bergs tal i Kungsträdgården. Det var inte bra. Men som jag har skrivit tidigare så berodde inte AfS misslyckande i valet på att partiet gjorde något fundamentalt fel, utan på att det just nu inte finns något större intresse för ett mer radikalt invandringskritiskt parti än SD. SD har sugit upp den invandringskritiska opinionen och neutraliserat den, istället för mobilisera den i syfte att kasta etablissemanget över ända.
Senast redigerad av Stabskapten 2018-09-12 kl. 09:40.
Citera
2018-09-12, 09:38
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Att det var Per-Albin Hansson som först myntade uttrycket ”Sverige åt svenskarna” som numer kan leda till hmf-åtal visar ju bara hur långt vänstervanvettet och den antivita folkmordspolitiken gått.

http://www.friatider.se/jeff-ahl-misst-nkt-f-r-hets-mot-folkgrupp-sade-sverige-t-svenskarna

Jo helt sjukt hur man lyckats rikta åsiktskorridoren bara sen EU-inträdet.

Förespråkar man Swexit idag är man näst intill nazist i etablissemangets ögon.
Citera
2018-09-12, 09:41
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
När jag ser er sitta och skriva sådant här tänker jag att ni inte gärna kan ha lyssnat så mycket på vare sig AfS eller NMR. NMR har en ojämförligt mycket hårdare retorik än AfS. Ett exempel från förra årets demonstration i Göteborg:

https://www.youtube.com/watch?v=ZnppVt53SE4&feature=youtu.be&t=24m32s

Det enda exemplet på verkligt aggressiv retorik från AfS sida som jag kan dra mig till minnes är Adam Bergs tal i Kungsträdgården. Det var inte bra. Men som jag har skrivit tidigare så berodde inte AfS misslyckande i valet på att partiet gjorde något fundamentalt fel, utan på att det just nu inte finns något större intresse för ett mer radikalt invandringskritiskt parti än SD. SD har sugit upp den invandringskritiska opinionen och neutraliserat den, istället för mobilisera den i syfte att kasta etablissemanget över ända.
Ge mig gärna ett citat från det talet och tala om vad det är som inte är bra. Jag lyssnade på det live.
Citera
2018-09-12, 09:47
Medlem
Scrapers avatar
Citat:

Har du en källa på att det är vad som står i anmälan, för det uttalande du nämner skrev media/polisen inget om efter händelsen. De skrev att anmälan gällde "Sverige år svenskarna" och "Alla muslimer ska ut" (vilket han inte sa).

Detta är vad han faktiskt sa:

Citat:
Därför är Sverige vårt, och ni som har invandrat är bara gäster. Och passar inte galoscherna, anpassar ni er inte, arbetar ni inte, bär ni slöja, kräver ni moskéer på vår mark, då ska ni ut.

Att förkorta det till "bär ni slöja ... då ska ni UT!" är ohederligt på slaskblaske-nivå. Bättre kan du(?)
Senast redigerad av Scraper 2018-09-12 kl. 09:59.
Citera
2018-09-12, 09:50
Medlem
baggebo1s avatar
Jag uppdaterar listan eftersom vi har fått in en ny etta. Tierp! Dessutom besvikelsen Karlskrona nästan på Gotlandsnivå:
Kod:
Kommun		Procent	Antal	

Tierp		0,46	57
Heby		0,45	40
Härjedalen	0,38	25
Älvkarleby	0,33	19
Sandviken	0,29	70
Håbo		0,25	33
Mörbylånga	0,24	24
Berg		0,21	9
Högsby		0,21	7	
Karlskrona	0,19	84
Gotland		0,16	62
Citera
2018-09-12, 10:13
Medlem
cqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag uppdaterar listan eftersom vi har fått in en ny etta. Tierp! Dessutom besvikelsen Karlskrona nästan på Gotlandsnivå:
Kod:
Kommun		Procent	Antal	

Tierp		0,46	57
Heby		0,45	40
Härjedalen	0,38	25
Älvkarleby	0,33	19
Sandviken	0,29	70
Håbo		0,25	33
Mörbylånga	0,24	24
Berg		0,21	9
Högsby		0,21	7	
Karlskrona	0,19	84
Gotland		0,16	62
Så AfS är populärast i WT bonnhålor, say it aint so!
Hur var det nu med att AfS skulle vara akademikernas parti..
Citera
2018-09-12, 10:17
Medlem
Troians avatar
Mest anekdotiskt, men också lite kul att partiledaren fortsätter att prata om satsningen på EU-valet i ”juni”.

Citat:
Partiledare Gustav Kasselstrand vill inte kommentera valresultatet förrän när sluträkningen är klar. Men skriver i ett sms till DN att partiet ska fortsätta framåt och tänker kandidera till Europaparlamentsvalet i juni nästa år.

https://www.dn.se/nyheter/politik/valfiasko-for-smapartierna-rostade-pa-partier-utanfor-riksdagen/

Har han ingen partikamrat som lite försynt kan nämna för honom att valet sker i maj?
Citera
2018-09-12, 10:18
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Så AfS är populärast i WT bonnhålor, say it aint so!
Hur var det nu med att AfS skulle vara akademikernas parti..

Ibland är ironin episk utan att du själv vet om det.
Citera
2018-09-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kod:
Kommun		Procent	Antal	

Tierp		0,46	57
Heby		0,45	40
Härjedalen	0,38	25
Älvkarleby	0,33	19
Sandviken	0,29	70
Håbo		0,25	33
Mörbylånga	0,24	24
Berg		0,21	9
Högsby		0,21	7	
Karlskrona	0,19	84
Gotland		0,16	62

Tack för att du håller oss uppdaterade.
Är själv mycket nyfiken på hur det ser ut i hela kommunen där jag var på rösträkningen.
Skulle inte förvåna mig om stödet i kommunen som helhet blir mycket lägre än i det distrikt jag följde rösträkningen eftersom detta distrikt varit mer utsatt för konsekvenserna av senaste årens folkutbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in