2018-09-10, 18:01
Medlem
Ni som är AFS här; kom ihåg Kasselstrands tal om att inte kasta pärlor för svin. Bemöda Er inte med att besvara skit från andra i tråden, de försvinner bakåt ganska snabbt.

Kom också ihåg att när folk försöker förlöjliga, titta på andra partiers ledare. Isolera dem mentalt utan publik och bara motståndare så får ni en uppfattning om vem som är sund. Skilj också på de som ska motivera handlingskraft och de som ska förvalta. Titta exempelvis på Mikael fjällids tal, jämför Ahl med Skyttedal innan hon kom in i finrummet.

Kungsträdgården var främst vårat möte och "Exaaakt", wavelåtar och ok-tecken var och är våra samhörighetssignaler som inte behöver någon Foucaultiansk kartläggning.

Bland deltagarna gick folk öppet med kustjägar-broscher, kristna kors, tweeds, ja - för att inte tala om alla sköna subkulturella grejer från 60/80-tal. Det kommer bli skarpare men samtidigt seriösare och folkligare med tiden som går.

Nu kör vi! Större än Fi är extremt bra men inte nödvändigt
Senast redigerad av redness 2018-09-10 kl. 18:05.
Citera
2018-09-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Mycket mycket tråkigt.

Nu är Sverige helt kört. Inte bara för att afs floppade. Utan även för att sd floppade.

Det finns nu ingen möjlighet till förändring. Om det här valet var ett val för eller mot invandring, så vann invandringsförespråkarna.

Invandringen kommer nu att fortsätta. Svensken kommer bli minoritet i sitt eget land.

SD hamnade rätt nära sammanräknade polls of polls. Nästen på pricken.

AFS däremot hamnade ungefär 1300% fel utifrån vad AFS trollen gissade på Flashback.

39 distrikt räknade. 124 röster.

AFS har i snitt ungefär 3 väljare i varje distrikt.
Citera
2018-09-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Det tråkigaste är att vakna upp idag och inse att svensken är hopplöst en jävla idiot och detta tycks inte gå att ändra på. Det har vi ju nu kunnat se i flera decennier. Trots allt kaoz och misär som breder ut sig och även drabbar svensken, så väljer svensken att självhata sig själv ännu mer, trots att det finns alternativ som SD och AFS som kan ändra på allt.

AFS och SD kan om 4 år glömma att något kommer att ändras på denna front mer än marginellt. Då är det dessutom för sent att göra något åt sak. Demografiskt är svensken i minoritet i all fler kommuner och områden. Bara titta på östra Malmö, där S och V dominerar med hjälp av muslimerna och negrerna.

Tror inte det utan misstänker snarare att både M och S just nu slipar på planer kring hur de ska kunna stoppa nästa våg med anhöriginvandring med bibehållna ansikten.

Löfven funderar på att avgå och Ygeman tar över. De kommer att hänvisa till EU och bristen på solidaritet. Kristensson gjorde å sin sida ju en halv pudel under valrörelsen när han kostaterade att det var många som såg problemen, men att för få lyssnade.

Nästa steg blir återvandring. Det är en ekonomisk nödvändighet och en självklarhet. Varför ska en somalier bo i Sverige när han kan bo i somalia för mindre än en tiondel av kostnaden.

Men återvandringen kommer att ta en del tid och kommer att kräva en hel del opinionsarbete.
Citera
2018-09-10, 18:07
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
SD hamnade rätt nära sammanräknade polls of polls. Nästen på pricken.

AFS däremot hamnade ungefär 1300% fel utifrån vad AFS trollen gissade på Flashback.

39 distrikt räknade. 124 röster.

AFS har i snitt ungefär 3 väljare i varje distrikt.

Du är en komplett idiot och fanboy.

Sd hade behövt ligga en bra bit över 20%. Afs åtminstone 1%. För att påverka sd.

Signalerna det här valet skickar till övriga partier är att invandringen inte är så farlig. Sd kommer inte få något inflytande. Och kommer liberaliseras ytterligare.

Sverige är kört demografiskt. Det finns inget momentum nu för att minska invandringen.
Citera
2018-09-10, 18:08
Medlem
Kan bli riktigt jämt mellan AfS och FI tror jag. Ett grovt sätt att uppskatta var det landar är

(SD_valnatten / SD_just_nu) * AfS_just_nu

Det blir ca 0,4% för tillfället, vilket är vad FI hade på valnatten.
Citera
2018-09-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Du vet alltså inte vad AfS vill...

Jag vet vad deras väljare vill.

(FB) AFS vill kasta ut invandrare. Hade bokat valvaka på Persisk restaurang

Det här är rätt typiska uttalande från AFS:sare. Och självklart kommer AFS tillmötesgå sin väljarsvans.

Det här vet AFS väljarna om även om AFS inte i dagsläget tillkännager deras egentliga mål.
Citera
2018-09-10, 18:09
Medlem
Skogsvattes avatar
Tja, vad ska man säga? Min interna gissning på 1,5-2,5% visade sig vara helt felaktig, men å andra sidan trodde jag ingen kunde föreställa sig att SD:s väljarstöd skulle kollapsa i den ofattbara mån det gjorde. Valfusk är ju en enkel förklaring inom räckhåll, men att den samlade nationella rörelsen under bultande nationell katastrof uppmäter till knappt 20% låter ju fullständigt barockt.

Jag har två teorier: 1) blattepopulationen är nu så graverande att den har ett permanent och påtagligt inflytande över politiken. Valfusket och korruptionen i diverse blatteförorter lär vara enorm. Moskéskandalen är ju bara toppen på den muslimska bestickningens isberg. På samma sätt som vi ser demokrater i USA bussa ut negroider i Detroit och Chicago till valurnorna ser vi sossar och annat vänsterpatrask bussa ut blattar och negrer till valurnorna i Sverige. Kommunalpolitikens tid är förmodligen redan förbi, då de folkfientliga omänniskorna i vänsterrörelsen nu kommer spendera varje vaken timme inför kommande val på att fösa ut blattebefolkningen från sina hyreslägenheter och pizzerior till vallokalerna, kanske mot mutor.

2) AfS inräknades av någon anledning inte i övriga partier, vilket svarar för SD:s bisarra ras. Hade vi sett AfS på 4% och SD på 18% hade man ju direkt fattat läget, men med AfS på <1% och SD på 17,6% har ju någonting uppenbarligen gått riktigt, riktigt snett. Ett SD under 20% hade chockat mig, men ett SD inom 17%-spannet ter sig nästan sinnessjukt märkligt.
Citera
2018-09-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Du är en komplett idiot och fanboy.

Sd hade behövt ligga en bra bit över 20%. Afs åtminstone 1%. För att påverka sd.

Signalerna det här valet skickar till övriga partier är att invandringen inte är så farlig. Sd kommer inte få något inflytande. Och kommer liberaliseras ytterligare.

Sverige är kört demografiskt. Det finns inget momentum nu för att minska invandringen.

Innan skrev AFS trollen "spelar ingen roll vad SD får". Nu borde de ligga över 20%.

AFS är nerlagt inom ett år. De kan omöjligen ha resurser och pengar att driva detta vidare som de gör nu. Pengar rakt ner i sjön.
Citera
2018-09-10, 18:16
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Innan skrev AFS trollen "spelar ingen roll vad SD får". Nu borde de ligga över 20%.

AFS är nerlagt inom ett år. De kan omöjligen ha resurser och pengar att driva detta vidare som de gör nu. Pengar rakt ner i sjön.

Om afs hade kommit in hade det inte spelat så stor roll om sd hade fått under 20%.

Men nu fick afs under 1% och sd under 20%.

Afs kan inte påverka sd. Och sd kommer inte längre att påverka de övriga partierna och den generella synen på fortsatt invandring.

Sd kommer nu tolka detta val som att en liberalisering är det som behövs. Mer idioti typ ökad flyktingkvot.

Det finns inget momentum för att minska invandringen.
Citera
2018-09-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Tja, vad ska man säga? Min interna gissning på 1,5-2,5% visade sig vara helt felaktig, men å andra sidan trodde jag ingen kunde föreställa sig att SD:s väljarstöd skulle kollapsa i den ofattbara mån det gjorde. Valfusk är ju en enkel förklaring inom räckhåll, men att den samlade nationella rörelsen under bultande nationell katastrof uppmäter till knappt 20% låter ju fullständigt barockt.

Jag har två teorier: 1) blattepopulationen är nu så graverande att den har ett permanent och påtagligt inflytande över politiken. Valfusket och korruptionen i diverse blatteförorter lär vara enorm. Moskéskandalen är ju bara toppen på den muslimska bestickningens isberg. På samma sätt som vi ser demokrater i USA bussa ut negroider i Detroit och Chicago till valurnorna ser vi sossar och annat vänsterpatrask bussa ut blattar och negrer till valurnorna i Sverige. Kommunalpolitikens tid är förmodligen redan förbi, då de folkfientliga omänniskorna i vänsterrörelsen nu kommer spendera varje vaken timme inför kommande val på att fösa ut blattebefolkningen från sina hyreslägenheter och pizzerior till vallokalerna, kanske mot mutor.

2) AfS inräknades av någon anledning inte i övriga partier, vilket svarar för SD:s bisarra ras. Hade vi sett AfS på 4% och SD på 18% hade man ju direkt fattat läget, men med AfS på <1% och SD på 17,6% har ju någonting uppenbarligen gått riktigt, riktigt snett. Ett SD under 20% hade chockat mig, men ett SD inom 17%-spannet ter sig nästan sinnessjukt märkligt.

För det första ska jag säga att ni AFS var ju långt ute i fantasilandet med era prognoser. Dessutom var de självrekryterande opinionsföretagen de som sämst träffade målet i år. Det var som jag sa tidigare att de siffrorna kan vi inte lita på. Den samlade polls of polls träffade däremot nästan helt rätt på SD.

Det intressanta är att S och M rusade sista dagarna. Detta kan bero på att man lät Löfven och Kristersson få debattera själva. De framstod som ansvarsfulla och sansade. Där kan de ha fått ett par procent som skulle gått till SD.

M och S hamnade ungefär 3% över polls of polls efter sista debatten mellan dom. Med de här procenten hade SD varit över 20%.

Om det var riggat eller ej med den enskilda duellen mellan S och M kan man ju spekulera i.
Citera
2018-09-10, 18:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Kan bli riktigt jämt mellan AfS och FI tror jag. Ett grovt sätt att uppskatta var det landar är

(SD_valnatten / SD_just_nu) * AfS_just_nu

Det blir ca 0,4% för tillfället, vilket är vad FI hade på valnatten.
Jag tror inte AfS siffror är kopplade till SD på det sättet, faktiskt. Det finns saker som tyder på att AfS ÄR lite av ett "Stockholmsparti", och då är det mycket möjligt att AfS går förhållandevis bättre än SD i dåliga SD-kommuner som Stockholm, Uppsala, förhoppningsvis Göteborg. Samtidigt som AfS inte kommer att gå lika bra som SD i mer lantliga kommuner med hög SD-procent.

Men jag tror fortfarande AfS kan nå Fi.
Senast redigerad av baggebo1 2018-09-10 kl. 18:23.
Citera
2018-09-10, 18:21
Medlem
Sechss avatar

Jag tror tyvärr att alternativ ett stämmer. Det borde väl vara rätt rimligt att de invandrargrupper som står allra längst från samhället utgör ett mörkertal i opinionsundersökningarna. Teorin om "bussande" tror jag tyvärr på också, i kombination med lögner på deras eget språk om vad som händer om de inte röstar.

Invällarna hjälper sossarna och får bidrag och kravlöshet i utbyte, sossarna får makt. Hela situationen kittlar kräkreflexen på en gång. Resultatet blir ett tyst folkutbyte och man undrar hur den parlamentariska vägen till förändring överhuvudtaget ska beträdas.

Högkonjunktur i kombination med en effektiv segregation gör uppenbarligen att gemene svensk inte ser giftormen som kryper allt närmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in