2019-09-13, 12:27
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
En bra och intressant intervju med Sveriges klart bästa partiledare Gustav Kasselstrand hos Ingrid & Maria.

https://www.ingridochmaria.se/2019/09/11/nyhetsveckan-special-5-gustav-kasselstrand-mot-vaggen/

Tvärtom ganska dålig intervju. Det är ganska svårt att lyssna på Ingrid och Maria och deras jobbiga radioröster, men ännu värre är att Gustav blev helt svaret skyldig när de frågade hur afs skulle slå igenom. Han började gagga om hur det fungerade i andra länder där det är lättare för nya partier att slå sig in. Jo Gustav, det vet vi redan men nu handlade det liksom om Sverige. Där kunde Ingrid och Maria gott pressat honom lite för ett svar. Men problemet är väl att han inte har något att ge. Men vill afs få min röst igen nästa val behövs det nog allt någon strategi här. För att köra samma upplägg igen kommer alldeles uppenbart inte att räcka till.

Gustav pratade också mycket om platt skatt som det mest rättvisa. Det kan man ju verkligen diskutera och är väldigt långt ifrån något självklart. Enligt min mening är det ett förslag man borde ompröva helt.
Citera
2019-09-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Tvärtom ganska dålig intervju. Det är ganska svårt att lyssna på Ingrid och Maria och deras jobbiga radioröster, men ännu värre är att Gustav blev helt svaret skyldig när de frågade hur afs skulle slå igenom. Han började gagga om hur det fungerade i andra länder där det är lättare för nya partier att slå sig in. Jo Gustav, det vet vi redan men nu handlade det liksom om Sverige. Där kunde Ingrid och Maria gott pressat honom lite för ett svar. Men problemet är väl att han inte har något att ge. Men vill afs få min röst igen nästa val behövs det nog allt någon strategi här. För att köra samma upplägg igen kommer alldeles uppenbart inte att räcka till.

Gustav pratade också mycket om platt skatt som det mest rättvisa. Det kan man ju verkligen diskutera och är väldigt långt ifrån något självklart. Enligt min mening är det ett förslag man borde ompröva helt.

Äsch AFS är ju redan bäst, de säger folk konstant här i tråden, så det så...

Kasselstrand lyssnar jag aldrig på och läser inte det han skriver i t.ex. Nya Tider, för det ger inget.
Det är som Henrik Vinge sa om Kasselstrand en gång (parafraserar): "Problemet är att han ständigt gör putslustiga uttalanden istället för något konstruktivt".

Däremot är Olle Felten förvånande intressant i Nya Tider. Synd han saknar all karisma för han kunde vara bra talare annars.

Erik och Matti i Swebb TV håller iaf ställningarna. Kul att vi har två så sympatiska politiker för det finns inte många sådana i Sverige.
De nämnde Jonas Nilsson och Palaestra Media senast. Nilsson är förvisso en gammal nazist, om jag förstår det rätt, men jag har inget emot man nämner honom för han är ordentlig och beläst. Det är kul med de här samarbetena inom alt-media. Så länge man håller Nordfront ute.

Jag ska ändå rösta AFS oavsett. Om de nu får säg 2% så visar det ju blattarna vad vi tycker om dem. Det är allt vi kan göra.
Att rösta SD är inte lönt för de åstadkommer inget.
Senast redigerad av grelin1999 2019-09-13 kl. 21:09.
Citera
2019-09-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Äsch AFS är ju redan bäst, de säger folk konstant här i tråden, så det så...

Kasselstrand lyssnar jag aldrig på och läser inte det han skriver i t.ex. Nya Tider, för det ger inget.
Det är som Henrik Vinge sa om Kasselstrand en gång (parafraserar): "Problemet är att han ständigt gör putslustiga uttalanden istället för något konstruktivt".

Däremot är Olle Felten förvånande intressant i Nya Tider. Synd han saknar all karisma för han kunde vara bra talare annars.

Erik och Matti i Swebb TV håller iaf ställningarna. Kul att vi har två så sympatiska politiker för det finns inte många sådana i Sverige.
De nämnde Jonas Nilsson och Palaestra Media senast. Nilsson är förvisso en gammal nazist, om jag förstår det rätt, men jag har inget emot man nämner honom för han är ordentlig och beläst. Det är kul med de här samarbetena inom alt-media. Så länge man håller Nordfront ute.

Jag ska ändå rösta AFS oavsett. Om de nu får säg 2% så visar det ju blattarna vad vi tycker om dem. Det är allt vi kan göra.
Att rösta SD är inte lönt för de åstadkommer inget.
Lennart är vettig och Erik är bra också.
Håller med att de är sympatiska.
Enligt Dulny på twitter så hade Åkesson ringt med gråten i halsen och försökt stoppa Ultimata Thule men det hade Thule struntat och spelat på det evenemanget ändå efter att Jessica och Gustaf blev uteslutna ur SDU.
Citera
2019-09-17, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Lennart är vettig och Erik är bra också.
Håller med att de är sympatiska.

Lennart Mattikainen är hopplöst tråkig. Slutade lyssna på podden Verklighetschecken där han är återkommande gäst. Hela tiden snackar han om att han pratar med poliser.

Vilka är alla dessa poliser som Lennart påstår sig prata med? Skulle inte tro att han får några coaching-uppdrag längre hos polisen.
Citera
2019-09-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Lennart Mattikainen är hopplöst tråkig. Slutade lyssna på podden Verklighetschecken där han är återkommande gäst. Hela tiden snackar han om att han pratar med poliser.

Vilka är alla dessa poliser som Lennart påstår sig prata med? Skulle inte tro att han får några coaching-uppdrag längre hos polisen.
Han är rolig att lyssna på iallafall än Bert Karlsson.
Citera
2019-09-17, 15:24
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Gustav blev helt svaret skyldig när de frågade hur afs skulle slå igenom. Han började gagga om hur det fungerade i andra länder där det är lättare för nya partier att slå sig in. Jo Gustav, det vet vi redan men nu handlade det liksom om Sverige. Där kunde Ingrid och Maria gott pressat honom lite för ett svar. Men problemet är väl att han inte har något att ge. Men vill afs få min röst igen nästa val behövs det nog allt någon strategi här. För att köra samma upplägg igen kommer alldeles uppenbart inte att räcka till.

AfS kommer att slå igenom när tiden är mogen. Eller rättare sagt när en betydande del av befolkningen är mogen nog att inse att SD:s politik inte är tillräcklig för att komma tillrätta med Sveriges problem.

Det finns inga tecken på att de miljoner utomeuropeiska invandrare som kommit hit de senaste decennierna kommer att integreras, assimileras eller "bli svenska". Den dagen några hundra tusen svenskar inser detta kommer AfS att slå igenom eftersom detta parti profilerat sig på problemets lösning: återvandring.
Citera
2019-09-17, 18:11
Medlem
Jag lyssnar på Kasselstrand i Ingrid & Maria nu.
Hinner inte lyssna mer just nu men han gör ett bra intryck än så länge. Lugn och sansad. Det är den sidan han bör framhäva.
Eftersom har är ekonom gör han också ett bra intryck när han talar om ekonomi.
Citera
2019-09-17, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag lyssnar på Kasselstrand i Ingrid & Maria nu.
Hinner inte lyssna mer just nu men han gör ett bra intryck än så länge. Lugn och sansad. Det är den sidan han bör framhäva.
Eftersom har är ekonom gör han också ett bra intryck när han talar om ekonomi.
Lyssar vart någonstans?
Citera
2019-09-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Lyssar vart någonstans?

Googla?
https://www.ingridochmaria.se/
Citera
2019-09-18, 13:55
Medlem
En snabb reflektion på intervjun i Ingrid & Maria...

Kasselstrand beklagar sig över att det är svårt för nya partier slå sig in pga 4%-spärren, men har de själva i sitt partiprogram att sänka eller ta bort spärren...?

Det brukar ju inte vara så att man vill sänka den när man väl kommit in...
Citera
2019-09-18, 19:36
Medlem
Starkt stöd för Alternativ för Sveriges politik – även hos SD-väljare.

https://alternativforsverige.se/starkt-st%C3%B6d-f%C3%B6r-alternativ-f%C3%B6r-sveriges-politik-%C3%A4ven-hos-sd-v%C3%A4ljare/
Citera
2019-09-20, 00:59
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Starkt stöd för Alternativ för Sveriges politik – även hos SD-väljare.

https://alternativforsverige.se/starkt-st%C3%B6d-f%C3%B6r-alternativ-f%C3%B6r-sveriges-politik-%C3%A4ven-hos-sd-v%C3%A4ljare/

AfS är svaret på vad Sverige behöver och partiet förtjänar att vara mycket större. Varför har AfS inte vunnit fler Sverigevänners hjärta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in