2018-09-10, 00:45
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Om vi släpper AFS lite där jag anser att det största problemet var att man inte lyckades få folk att veta att man existerar, så är SD:s klena resultat mycket mer oroväckande och besvärande. SD har nog peakat nu. Bättre än så här blir det aldrig och SD har fått jävligt mycket bra uppmärksamhet under lång tid nu. SD symboliserar trots allt det allmänna svenska motståndet och missnöjet. De flesta etniska svenskar tycker att allt är ganska bra. De oroar sig tydligen inte för sånt vi oroar oss för.

Ja, det är nedslående att bevittna. Jag är lite orolig för vem som efterträder Åkesson så småningom, där kommer en liberalisering att hänga med, det är jag övertygad om (judinnan Paula Bieler är min förutspåelse...). Vad som fortfarande är positivt jämfört med vissa andra länder är vårt proportionella valsystem. Länder som England och Frankrike är redan körda på grund av hur deras valsystem fungerar på ett tekniskt plan. Front National får över 30% röster men inte ett jävla piss i inflytande på grund av valsystemet. Likadant med UKIP.

Just den biten behöver vi inte oroa oss för så sett. England och Frankrike är körda däremot.

Men frågan är som sagt om SD kanske peakade här. Man har cuckat sig sönder och samman till höger och vänster i syfte att göra sig mer bekväma för medelklassen och trots "flyktingkrisen" 2015 och det nyss nämnda så röstar alltså inte ens 18% av svenskarna på SD.
Citera
2018-09-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Game over! Gamer over man!

För alla cineaster kommer här en annan klassisk scen som illustrerar känslan. De har slitit, riskerat livet, dödat människor och några av deras gäng har själva blivit dödade.

https://m.youtube.com/watch?v=7NReUd2_0u0

"They? Who the hell is they?" är en bra fråga.

Citat:
Det är över! Sverige som vi växte upp i. Det Sverige vi kallade vårt hemland. Det Sverige som vi ville bygga en framtid för våra familjer och ge dem det liv som vi fick som barn. Ett liv där vi inte hamnande i minoritet.

Även om valet hade överträffat våra förväntningar så hade allt rullat på, vi hade förmodligen ändå hunnit bli mindre än 50% av befolkningen innan något började hända. Även om AFS och SD hade gjort kanonval så hade det aldrig räckt. Parlamentarism kommer aldrig ensamt kunna åstadkomma det som krävs.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-09-10 kl. 00:58.
Citera
2018-09-10, 00:46
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Striktare och sundare migrationspolitik? Krafttag? Var märker du av detta i din vardag? Faktum är att landet i mångt och mycket går på knäna. Nej, Sverige är inte förlorat så länge den siste svensken lever, men du måste förstå att läget är väldigt allvarligt och att "mer av samma" inte hjälper.

Det är jag väl medveten om, men tro mig att man kommer att ta tag i situationen nu under kommande mandatperiod, med tanke på att SD växer för varje mandatperiod. Det enda sättet att stoppa detta har man nu insett är att anpassa sin politik efter SDs mall, och det har fungerat då SD (trots ökning från 2014) nu gjorde ett katastrofval. Många stod och svajade på om man skulle rösta eller inte på SD, i form av proteströst. Men när man nu från de flesta partier börjar prata om problematiken på allvar och säger sig ska vidta åtgärder för att minska problematiken så minskar proteströsterna. Därför (och kanske delvis pga Åkessons klantiga uttalande i slutdebatten) fick folk att inte rösta på SD.

Jag tror och hoppas att man nu tar till krafttag, men givetvis kommer det inte innebära återvandring av +500k invandrare.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag har hela tiden sagt under 0,5%, och det tror jag fortfarande är en rimlig prognos.

Är du nöjd nu Regulus!! Nu fick varken ditt SD eller AFS något bra resultat.
Är du nöjd nu!?
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det var Sverigedemokrater som kom in i alla AfS-trådar och spydde galla, se som exempel ovanför dig vad gäller den utvecklingsstörde volvoraggaren.

För att inte tala om Vitruvianskemannen som skrivit fler inlägg i AfS-tråden än vad någon AfS-sympasitör gjort. Det började med att SDare blev oerhört kränkta över att SD inte skulle få allt gratis, de har ju rätt till allas röster utan motprestation...

Återigen, SD gjorde ett katastrofval sett till förutsättningarna. Det verkar som att du inte vill gå in på varför i relevanta trådar. Hellre vill du ösa skit på andra.
Lägg av. AfS anhängare har startat trådar överallt där man ljugit och spytt galla över SD och deras förslag. Eller hur? Det är tydligt var man har riktat udden. Man har sått splittring precis som ND gjorde och för mig som hängde med på den tiden och valde SD för första gången 2002 ser exakt samma mönster.

Låt mig förklara vad min insikt är. För att ändra något på riktigt i det här landet Sverige måste man vara väldigt slipad, vara lite nedtonad och smart. Man måste vinna gemene mans förtroende och varsamt sätt ord på det folket verkligen oroar sig för. Samtidigt som man egentligen lyfter det folk pratar och oroar sig för har man sju andra partier och i synnerhet socialdemokratin som ljuger och hotar invaggade medborgare att det är hin håle som lockar med sin musik. Detta har SD insett och att man måste arbeta metodiskt för att vinna väljarnas tillit. Vi kan inte jämföra oss med Trump och situationen i USA eller andra länder för att kunna förändra svensk politik i grunden. Väljarna måste vinnas och för det vinna deras förtroende. Hög energi och hård retorik är inte vägen framåt för att locka väljarna.
Citera
2018-09-10, 00:47
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Afs däremot var ett pajasupplägg, att det inte funkade var plågsamt tydligt vid kungsanavslutningen.
Att erbjuda publiken egensnickrade plakat att vifta med eller felstämda gitarrer?
Citera
2018-09-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag kan acceptera AFS låga resultat.
Men SDs....? Det är något som inte stämmer här.
Visst de har liberaliserats något enormt. Men så här lpgt pekade ingen av opionsundersökningarna på.
Och alla...i stort sett alla manliga i min bekantskapskrets röstade SD och det är män som tidigare var moderater och Folkpartister.
Det är något väldigt skumt med SDs valresultat.

Ett mycket omfattande valfusk på flera procentenheter skulle knappast kunna undgå upptäckt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Om du inte har något mer matnyttigt så föreslår jag att du bara kniper igen din käft. De delade en taxi. Kom med något annat. Annars knip igen.

Du är inte ens hälften så smart som du tror att du är. Jag älskar mitt folk. Jag skulle aldrig rösta på ett parti som förnekar att folket jag tillhör inte existerar. Så kom inte och snacka om "sverigevän". Lismande avskum. Varför blir man inte utesluten ur SD om man talar sig varm om den judiska etniciteten men om man påtalar att etniska svenskar existerar så är man ute ur partiet fortare än pillerknarkaren Jimmie hinner stamma fram ordet "uteslutningsärende"?

Och vad i helvete är det som "räddas" genom att förneka att svenskar existerar och att IQ68-somalier kan bli svenskar bara de klär sig i knätofsbyxor och har blomsterkrans i håret? Är det att rädda Sverige och svenskarna?

Du är en politisk nolla, fullständigt imbecill.

Herregud, du var allt en aggressiv sate.
Antar att det har varit en tuff kväll för dig, samt att AFS fiaskobokning på den persiska restaurangen sved lite väl mycket för din del. Ta ett djup andetag och andas, hoppas du får dig lite sömn i natt. *RYMDKRAM*!
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Inget politiskt parti kan rädda landet. Det enda som kan rädda landet, är när Merkelregimen faller. Stoppar Tyskland asylinvandringen, kommer Frankrike och Spanien att lydigt följa efter - liksom Sverige. Men det kommer antagligen att dröja något eller några år.

Nej, varken Frankrike, Spanien eller resten av EU kommer följa. Ej heller löser det några problem här eftersom vi redan har alldeles för många blattar och negrer i landet även om vi skulle stoppa invandringen helt.

Problemet är också att återvandringsfrågan som sådan dog politiskt idag. SD kommer med största sannolikhet dra analysen att det var återvandringen som sänkte dem, och att det trots allt inte fanns ett stort stöd för återvandring i och med AfS valresultat. Alltså har vi fler kvotflyktingsförslag att se fram emot under kommande mandatperiod.
Citera
2018-09-10, 00:50
Medlem
BravePessimisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Lägg av. AfS anhängare har startat trådar överallt där man ljugit och spytt galla över SD och deras förslag. Eller hur? Det är tydligt var man har riktat udden. Man har sått splittring precis som ND gjorde och för mig som hängde med på den tiden och valde SD för första gången 2002 ser exakt samma mönster.

Låt mig förklara vad min insikt är. För att ändra något på riktigt i det här landet Sverige måste man vara väldigt slipad, vara lite nedtonad och smart. Man måste vinna gemene mans förtroende och varsamt sätt ord på det folket verkligen oroar sig för. Samtidigt som man egentligen lyfter det folk pratar och oroar sig för har man sju andra partier och i synnerhet socialdemokratin som ljuger och hotar invaggade medborgare att det är hin håle som lockar med sin musik. Detta har SD insett och att man måste arbeta metodiskt för att vinna väljarnas tillit. Vi kan inte jämföra oss med Trump och situationen i USA eller andra länder för att kunna förändra svensk politik i grunden. Väljarna måste vinnas och för det vinna deras förtroende. Hög energi och hård retorik är inte vägen framåt för att locka väljarna.

Vi går mot en demografisk avgrund. Det finns inte tid för att locka väljare med snitsiga ord längre.
SD floppade för att det svenska folket inte bryr sig om deras politik. Det har inget med AfS att göra.
Citera
2018-09-10, 00:51
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Om du inte har något mer matnyttigt så föreslår jag att du bara kniper igen din käft. De delade en taxi. Kom med något annat. Annars knip igen.

Du är inte ens hälften så smart som du tror att du är. Jag älskar mitt folk. Jag skulle aldrig rösta på ett parti som förnekar att folket jag tillhör inte existerar. Så kom inte och snacka om "sverigevän". Lismande avskum. Varför blir man inte utesluten ur SD om man talar sig varm om den judiska etniciteten men om man påtalar att etniska svenskar existerar så är man ute ur partiet fortare än pillerknarkaren Jimmie hinner stamma fram ordet "uteslutningsärende"?

Och vad i helvete är det som "räddas" genom att förneka att svenskar existerar och att IQ68-somalier kan bli svenskar bara de klär sig i knätofsbyxor och har blomsterkrans i håret? Är det att rädda Sverige och svenskarna?

Du är en politisk nolla, fullständigt imbecill.
Citat:
Nu kan Nyheter Idag avslöja ett mejl från Gustav Kasselstrand som visar en vänskaplig relation mellan Expo och SDU. I mejlet refereras till ”en blöt kväll” på Grand Hotel mellan SDU-topparna Gustav Kasselstrand och William Hahne samt Expo. ”Verkar som att min och Hahnes blöta kväll med Expo på Grand Hotel gjorde susen när det gäller deras rapportering om SDU”, inleder Gustav mejlet.

Sedan fortsätter Kasselstrand referera till den blöta kvällen på ett sätt som anspelar på en kärleksrelation mellan William Hahne och Daniel Poohl. ”Hahne och Poohl delade ju till och med taxi hem, oklart vem av er som fick gå på bortamatch…”, fortsätter han i mejlet som är daterat 26:e december 2012.

Har hjälpt SDU-topparna utmana moderpartiet

I samma mejl som refererar till den blöta kvällen redogör Kasselstrand hur Expo rapporterar på ett för SDU-topparna fördelaktigt sätt. Det är tydligt hur Kasselstrand är nöjd med Expos narrativ och beskrivning av ungdomsförbundets relation med moderpartiet.

”Vi bankade ju i deras skallar att vi är en ny fräsch kraft, det nya tredje, inte några som vill vrida klockan tillbaka. Efter lite diskussion huruvida vi var bunker eller inte gav de sig och vi festade vidare. Nu kopplar de oss över huvud taget inte till någon falang, utan kallar oss ‘uppstickare’ Inget om 90-tals rasism osv”, skriver Kasselstrand lyriskt.

Vidare citerar Kasselstrand en artikel i tidskriften Expo där han själv fetmarkerat ord och stycken som beskriver SDU som ”uppstickare”, att de har ”chansen” att utmana Jimmie Åkesson och att det finns anledning för Åkesson att oroa sig över de unga sverigedemokraternas maktambitioner. ”Mina markeringar, notera ordet chansen, hehe”, kommenterar Kasselstrand.
https://nyheteridag.se/dokumentet-avslojar-sdu-ledningen-allierad-med-expo-mot-sverigedemokraternas-partiledning/
Citera
2018-09-10, 00:51
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är över! Sverige som vi växte upp i. Det Sverige vi kallade vårt hemland. Det Sverige som vi ville bygga en framtid för våra familjer och ge dem det liv som vi fick som barn. Ett liv där vi inte hamnande i minoritet.

Även om valet hade överträffat våra förväntningar så hade allt rullat på, vi hade förmodligen ändå hunnit bli mindre än 50% av befolkningen innan något började hända. Även om AFS och SD hade gjort kanonval så hade det aldrig räckt. Parlamentarism kommer aldrig ensamt kunna åstadkomma det som krävs.[/quote]

Stämmer. Jag trodde aldrig på Återvandringsverket eller dylikt. Utan min förhoppning var att AFs kunde få agera som en megafon och öppet bitch-slappa det politiska träsket i Riksdagen.
Framför hela svenska folket.

Vi kommer vara i minoritet någon gång mellan 2024-2030. Men det är beräkningar från 2012 om alla invandringen hade stoppats då.
Så vi talar nog bara om några få år nu.

Nu är det väpnad kamp som gäller efter recessionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in