2018-09-10, 20:40
Medlem
Hade hon gått länge på sjuksköterskeutbildningen? Jag tycker mig känna igen henne på den bild där hon är sminkad. (Är själv sjuksköterska).
Citera
2018-09-10, 21:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Hade hon gått länge på sjuksköterskeutbildningen? Jag tycker mig känna igen henne på den bild där hon är sminkad. (Är själv sjuksköterska).

På hennes Facebook finns inlägg från att hon ska blivit antagen 2016. Jag vet inte vad för bakgrund hon hade innan, uskar kan väl läsa påbyggnadsutbildning till sksk och då borde hon väl nästan vara klar? Eljest hade hon väl gått ca halva utbildningen.
Citera
2018-09-10, 22:41
Medlem
Tess var en trasig människa ( och ja elak när hon drack o det ist dagligen ) Rip Teas , är nog säker att du är död !
Citera
2018-09-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Ligger något av de där ställena intill vattnet t ex.? Det händer ju att folk druttar i på hemväg från näringsställen...eller blir hivade, levande eller döda.
Banken ligger på gångavstånd till vattnet.
Citera
2018-09-11, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Fast nej. Det kan du inte bestämma något som helst om. Vill vi spekulera så gör vi det.

Varför vill du tysta ner oss och diskussionen om hennes försvinnande?

Jag tycker det känns som om du vet mer om det här.

Alla uppgifter kan ju tänkas vara av värde när man ska försöka hitta hon.

Vad är problemet?

Låt polisen och mps leta, vad är problemet?
Ja att skumma typer på flashback finns och hur vore det om ni lämnade allt ni vet till polisen, om ni vet något om Tess försvinnande?
Citera
2018-09-11, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eftersom det verkar störa dig att några funderar över var hon kan ha tagit vägen efter en efterlysning från MP.

Nej det stör mig inte alls, fel analys av dig.

Det som stör mig är att en del människor är så hemska och dryga och elaka.

Vet du något så hör av dig till polisen.
Citera
2018-09-11, 08:06
Medlem
Att sitta och säga en massa glåpord om människor som är försvunna är inte relevant alls.
Det jag vill är att ni ska höra av er till polisen om ni vet något.
Anhöriga, släkt och vänner ska inte behöva läsa en massa elaka ord om Tess.
Respekt och hänsyn är väl inte för mycket begärt.
Vill ni på ett seriöst vis hjälpa till, så gör det då.
Vet ni något, så fram med det.
Citera
2018-09-11, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marguelis
Tess var en trasig människa ( och ja elak när hon drack o det ist dagligen ) Rip Teas , är nog säker att du är död !

Vad då säkert död, har du bevis för det? Ja men ring polisen då.
Anhöriga, släkt och vänner vet det mesta om Tess men varför är hon försvunnen, det är relevant just nu.
Citera
2018-09-11, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Banken ligger på gångavstånd till vattnet.

Aven Pizzerian, de ligger snett mittemot varandra i Centrum.
Citera
2018-09-11, 14:18
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marguelis

Tyvärr inte särskilt stor chans att hon skulle leva efter såhär många dagar. Frågan är ju om det kan vara annans handaverkan eller olycksfall/suicid.

Män på hemväg pinkar ju ofta i vattnet och följer efter. Det borde ju inte gärna hända en kvinna, eller hur? Fatal felorientering där hon hamnar på ett olämpligt ställe. Vattnet?

Trafikolycka: Någon, som inte vill stå till svars, skaffar undan kroppen i ett buskage eller vatten, igen.

Mord/dråp? Tja, det är väl inte direkt någon ruggig trakt, vad jag har förstått. Bråk i samband med t ex våldtäktsförsök skulle troligen höras och uppmärksammas. Troligen, alltså.

Elak och tjafsat? Knappast så att hon skulle behövt slås ihjäl. Örfil eller spark i ändan vore väl det troligare resultatet.

Suicid? Troligast sprit och tabletter hemmavid i så fall. Hon hade visst husdjur. Skulle hon bara lämna dem utan att ordna med tillsyn?

Min gissning utifrån vad som hittills är känt, är således olycksfall. Skulle inte bli förvånad om kroppen återfinns i vattnet.
Citera
2018-09-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Att sitta och säga en massa glåpord om människor som är försvunna är inte relevant alls.
Det jag vill är att ni ska höra av er till polisen om ni vet något.
Anhöriga, släkt och vänner ska inte behöva läsa en massa elaka ord om Tess.
Respekt och hänsyn är väl inte för mycket begärt.
Vill ni på ett seriöst vis hjälpa till, så gör det då.
Vet ni något, så fram med det.

Nu är du väl lite överkänslig, det är väl ingen som sagt något glåpord eller elaka saker?
Denna typer av trådar brukar för all del till stor del bestå av spekulationer om vad som kan ha hänt. Flera tillsammans kan ofta kläcka bättre ideer än var och en för sig. Men då måste man ofta ha lite input.

Du vill att man kontaktar polisen om man vwt något, har de anledning att tro att hon blivit utsatt för något brott?

Känner du till om hon hade fritidsintressen av mer regelbunden karaktär?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-09-11 kl. 18:45.
Citera
2018-09-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Tyvärr inte särskilt stor chans att hon skulle leva efter såhär många dagar. Frågan är ju om det kan vara annans handaverkan eller olycksfall/suicid.

Män på hemväg pinkar ju ofta i vattnet och följer efter. Det borde ju inte gärna hända en kvinna, eller hur? Fatal felorientering där hon hamnar på ett olämpligt ställe. Vattnet?

Trafikolycka: Någon, som inte vill stå till svars, skaffar undan kroppen i ett buskage eller vatten, igen.

Mord/dråp? Tja, det är väl inte direkt någon ruggig trakt, vad jag har förstått. Bråk i samband med t ex våldtäktsförsök skulle troligen höras och uppmärksammas. Troligen, alltså.

Elak och tjafsat? Knappast så att hon skulle behövt slås ihjäl. Örfil eller spark i ändan vore väl det troligare resultatet.

Suicid? Troligast sprit och tabletter hemmavid i så fall. Hon hade visst husdjur. Skulle hon bara lämna dem utan att ordna med tillsyn?

Min gissning utifrån vad som hittills är känt, är således olycksfall. Skulle inte bli förvånad om kroppen återfinns i vattnet.

I våras var det ju en man som dödats i Kallhäll, en skötsam nybliven pensionär. Oklart om han blev rånmördad eller sagt till någon som inte tålde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in