Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Ja du har rätt i att deras beteende är anmärkningsvärt för vanliga skilsmässopar. För ett par inlandat i ett mordfall blir det riktigt skruvat. Fel ord kanske men jag är faktiskt mållös. En snabb betraktelse skulle kunna vara att de tillsammans löste problemet och nu firar frukten av sitt samarbete. En annan ? Nä jag förstår inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Vem som helst som tvingas stirra på makens snedsteg med vigselprästen varje dag borde ju kunna bli lite egen lätt. Och barnen som växer och börjar lägga ihop ett och ett.
Man undrar om det funnits en idé om att LW skulle/borde ha flyttat, men hon ändrat sig, och det grälats om det där. Eller att HD inget förstått förrän hon satt där, och att hon efter ett tag surnat till över något.
Det finns så många luckor kring polisens ageranden, av vilka vi fått kännedom om, kring HD. Även om hon skulle ha alibi just mordnatten så har hon ju tillåtits ha den gemensamma bilen efter mordet under t ex. Om hennes hus inte varit avspärrat och hon haft tillgång till bilen så finns det ju stora risker att polisen alltför enögt bara tidigt låst fast sig vid SD som ensam GM. HD gäckar. I mina ögon finns spekulativa alternativen ifall GM finns bland makarna D:
- SD mördade LW pga att LW hotade om att berätta mer saker för HD eller för att han var svartsjuk på någon inbillad ny pojkvän han trodde att hon hade. HD fick kännedom efteråt ihop med en ledsam historia som gjorde SD till offret vilket hon köpte och sedan hjälpte till att röja undan efter SD.
- SD och HD mördade LW tillsammans (se tidigare inlägg utifrån den något flummiga teorin baserat på Monica Zetterlunds sång Trubbel).
- HD övertalade, manipulerade SD att mörda LW utifrån otrohetsaffären/skuld/samvete. Ifall LW försvann skulle hon ta emot SD igen och de kunde leva lyckliga.
- HD mördade själv LW efter att ha sett SD snedda över innergården mot LWs altan den natten. SD fick hjälpa till att röja upp och blev så insyltad att han inte vågar annat än att spela med nu i sommar.
Finns det något, Lonnrot, som talar för att det var aktuellt för LW att flytta? Frågar av nyfikenhet ifall du tolkat något så? Det måste hursomhelst varit rätt spänt att bo så nära för HD och LW, ifall inte teorin om att de stöttat varandra efter SD stämmer.