Citat:
Ursprungligen postat av
Linxieloo
Eller Peter som också rimligtvis borde vart på samma marknad då tanten letade efter honom där. Han borde kunna koppla ihop damen med beskrivningen.
Det finns väl egentligen flera alternativ. Jag tror inte att marknads-episoden är konstruerad. Det här att damen letar efter
en Peter. Det kan betyda att damen känner igen paret och säger: "Hej, har ni sett Peter?". I sådana fall är de bekanta och paret borde veta vem hon var. Alternativet är att damen går runt och letar efter Peter eftersom han har en tendens att villa bort sig. Då frågar hon okända om de har sett en som ser ut så och så och heter Peter. För mig känns uttrycket
En Peter väldigt speciellt på svenska. Det måste finnas en anledning till att polisen gick ut med just detta i de kortfattade efterlysningarna.
Jag tror att det beror på att den här damen ofta letar efter
Peter inte bara på marknaden. Och att det kan göra att fler tänker att det måste vara NN, hon som brukar leta efter Peter.
Återigen. Om denna dam är ett ögonvittne som både hört och sett GM, vore det alldeles för farligt för henne om polisen gick ut med hennes signalement. De har nog letat länge efter henne.