2018-08-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Stängdes mobilen av? Var har det framkommit?

UW anmälde ju tydligen försvinnandet efter att deras gemensamma barn ringt pappa och berättat att mamma var borta? Även om det var han som anmälde försvinnandet till polisen, så var ju de skilda sen många år tillbaka och hon stod inte under någon känd hotbild från hans sida, eller hur? En mamma lämnar inte sina barn frivilligt och som dessutom fyller år. Detta kan ju polisen räkna ut med "lillfingret", så de ändrade snabbt från Försvinnande till Människorov.

Jag hörde på lokala radionyheter "En kvinna misstänks ha kidnappats från sitt hem under måndagkvällen" flera dagar innan de gick ut med namn och bild till media.

Alltså, visste polisen tidigt att läget var allvarligt och SD togs snabbt in på förhör. Om han kroppsbesiktigades, har inte framkommit någonstans. Varför skriver du om kroppsbesiktning? Har du talat förtroligt (igen) med SD om första anhållandet?

(Du angav t ex tidigare att SD personligen berättat för dig att han varit otrogen med LW, så han kanske gärna berättar saker för dig och din partner?)
Flera dagar innan, då blir det snävt...

Du har rätt, mobilen kanske var på, det vet jag inte. Men det som talar mot det är ju att dom inte gick direkt till den med pejlingen. Till 99.9% var den avstängd och dom hade bara sista mastuppkopplingen att gå på, därav söket i hela området.
Du tänker nog när jag skrev att den stängdes av att jag menade av en person. Den stängdes av, av en eller annan anledning, person, fukt eller det mest troliga batteritorsk.

Det feta: nä, så har hon aldrig gjort tidigare....
Du/ni får tro att polisen började pejla hennes mobil direkt och att dom hittade den när någon sedan slog på den. Det friar ju SD egentligen... (han har nog ganska bra alibi under torsdagen)...
Fortsätt med er logik.
Citera
2018-08-03, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Källa på det fetmarkerade?
De är ju inte misstänkta.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad tror Du om SD:s hjälpreda JG? Känner Du honom?

Japp, tror bara han är naiv, annars spelar han bra teater. Han är för övrigt också förhörd,
Citera
2018-08-03, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
SD låg med LW under 6-7 år , oavsett att LW försökte träffa andra män och få en riktig relation så hade hon alltid SD som älskare hela tiden oavsett hur han betedde sig mot henne..
När det här fallet klaras upp så vet vi att SD till 100 % är gärningsmannen..
Skulle han vara GM för det? Tvärtom kan man tycka... varför förstöra det nöjet (om det nu är sant)!
Citera
2018-08-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
De är ju inte misstänkta.

Japp, tror bara han är naiv, annars spelar han bra teater. Han är för övrigt också förhörd,
Han kan ha lärt sig av "mäster"...
Citera
2018-08-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Menar du att en person som anmälts försvunnen inte får eftersökas av polisen?!

Har UW alltså misshandlat LW tidigare? Varifrån kommer den uppgiften?
Oj, allmänt känt. Sånt som hela tiden ploppar upp.
Dessutom har vi i tjänsten efterfrågar efterlysningar, men ofta blivit nekade direkt med ”kan hålla sig frivilligt borta”.

Det faller ju på sin rimlighet med att polisen börjar spåra mobiler direkt utan att veta förutsättningarna. Är det så svårt att ta in????
Om det är vittnen som ser en person dras in i en bil är INTE samma förutsättningar!
Citera
2018-08-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du påstod att de varit intressanta i utredningen.
Det får du gärna utveckla annars får man väl se det som ytterligare en osanning från dig
Skulle kunna ange att jag har en källa, men det räcker med dels det som framkommit i tråden om att åklagaren ska beakta alla tänkbara scenarios....
Citera
2018-08-03, 14:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag undrar hur EnGodTanke tänkte när hen skrev att SD kroppsvisiterades. VET hen det eller var det en tanke?
Jag tänker att det måste ha funnits blodspår någonstans om en misstänkt kroppsvisiteras innan man ens vet att den försvunna är mördad.
Av säkerhetsskäl visiteras såväl anhållna som häktade och får klä sig krinminalvårdens (Kvv,s) opersonliga kläder.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-03 kl. 14:49.
Citera
2018-08-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
SD låg med LW under 6-7 år , oavsett att LW försökte träffa andra män och få en riktig relation så hade hon alltid SD som älskare hela tiden oavsett hur han betedde sig mot henne..
När det här fallet klaras upp så vet vi att SD till 100 % är gärningsmannen..
Hur säker och var kommer tiden 6-7 år ifrån? Att dom hade en relation (sex) före och efter bilincidenten vet jag, men inte hur långt tillbaka i tiden.
Citera
2018-08-03, 14:48
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skulle kunna ange att jag har en källa, men det räcker med dels det som framkommit i tråden om att åklagaren ska beakta alla tänkbara scenarios....

Som sagt du har inte den blekaste aning utan skriver vad som passar för stunden... suck....
Citera
2018-08-03, 14:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Inte glömt, valt bort. Ser inget som tyder på honom. Försökt se spekulationerna på honom, men finner det långsökt.

Den jag tappat lite är grannen längs gatan. Han vill jag nog veta mer om och att någon granskar.

Alla analyserar SD, även polisen.
Undrar om ni inte skulle göra er en tjänst att titta på dom andra kandidaterna. Kan ju leda till att man hittar mer konkreta motivbilder mot SD t.o.m. Eller ser ett annat mönster än det som anats här.

Jag funderar lite på LW:s granne som säljer (eller numera sålt) sin bostad och flyttat. Var den flytten planerad innan mordet? Den kom lite hastigt i direkt anslutning efter mordet annars kan jag tycka.

Det var ju ett gift par och tänk om maken hade LW som älskarinna?
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 14:52.
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Fanns uppenbarligen endast ett scenario att beakta....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Menar du att en person som anmälts försvunnen inte får eftersökas av polisen?!

Har UW alltså misshandlat LW tidigare? Varifrån kommer den uppgiften?
Har ALDRIG varit i närheten att nämna eller andats åt det hållet. Varför skriver du så???? Bara för att misskreditera mig i smyg. Sluta nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in