2018-09-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är ju en viss skillnad. Det är tydligt att de spekulerar och eventuellt hänvisar till någon källa då och då. Men här finns en skribent som påstår sig känna SD och skriver hemska saker som vore de sanning. Om någon ifrågasätter är det lögn om det inte finns bevis eller källa.
Då har det gått för långt, enligt min mening.
Hur dum får man bli? Du går för långt allt för ofta.. Du är nog i mer behov av hjälp från en psykolog ..än att du skulle vara någon.
Citera
2018-09-10, 23:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
De två andra namnen har iofs även digitalloggat (12/4 2018) den Nordsjö-cache (#Final) som deras skrivna signaturer finns med på remsan, enligt:

Digitala loggar:
https://www.geocaching.com/geocache/GC5EBJ5_nordsjons-o-final?guid=d0a146ce-c8d0-46c3-acfa-7a2af0259cb1

och bild på remsan:
https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=d0a146ce-c8d0-46c3-acfa-7a2af0259cb1

Så deras loggning (digital och remsa) borde stämma.

Jag tänkte mer en kopiering av redan befintlig loggremsa, med förfalskade signaturer.
Men jag tycker att det är långsökt, ser svårt ut med olika pennor (tjocklek) mm. Tror inte på det...
Citera
2018-09-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Någon som har koll på om SD och LW:s anhöriga har psykologstöd? Det är nog en rejält pressande situation för alla som är närstående.
Det krävs nog riktigt proffsiga ämbetsmän som kan bidra till att SD berättar sanningen, d v s om han är skyldig.

Kanske vår tråd-psykolog är ett SD-stöd även utanför tråden?

Kan hen verkligen hinna med sånt? Med så många jobb kan hen inte ha mycket ledig tid 😉

[quote=Rosamund|64291236]
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ojojoj...”inte van att ditt ord ifrågasätts”...en märkligt reaktion. Vad har du för hög position i samhälle eller yrkesliv som gör att du är ”untouchable”? Du verkar iallfall ha väldigt begränsad kunskap om rättsväsendet och hur de jobbar.

Haha nej inte alls högt är bara en underbetald lärare (universitet).
Menade bara att jag inte varit med om att bli kallad lögnare förr.

Citat:
NU har jag läst dina famösa inlägg vad som hänt LW.. Jag skrattar innerligt. Du tror inte vi har viktigare saker att göra på FBI än att skydda människor som hamnat i klistret i SVERIGE?

LW var knappast kronprinsessan Viktoria. Henne hade vi kanske tagit in för skydd. Knappast en pastor från Örebro. Eventuellt skyddad identitet av henne får ni lösa själva. Så inkompetenta är inte Sverige, eller?
Citera
2018-09-10, 23:12
Medlem
Citat:
Jag har ju svarat det att jag bedömer utifrån agerandet i tråden och överlämnar resten till polisen. Jag kan väl knappast bedöma resten som är utanför tråden, eller hur?

Det var du som bad mig strunta i att anmäla så att inte en korrekt bedömning ska kunna göras med alla parametrar i beaktande.
Och jag tror bestämt du kan vara GM.. Ska överlämna allt dumt babbel från dig till polisen så de får granska det... Idiot!!
Citera
2018-09-10, 23:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Fortsättningen är precis som början på detta inlägg, helt och hållet spekulation.
Om GM var den som LW hade varit rädd för en tid tillbaka, därför att hon visste något om honom. Så kan han ha tagit bilen, med eller utan chaufför och kört för att prata med LW. Någonting går fel, och LW slängs ner i bagaget. Vid liv eller inte.
Sedan kan de ha kört till Dammvägen/Apelgatan. Om man tittar på flygfotot finns det en garagelänga där. Om LW var död och låg i bagaget, så är det betydligt svalare i ett garage än på FP. Hon kan ha placerats efter några dagar. Det skulle förklara avsaknad av lukt, samt att ingen (inkl polishundar) hittat henne.
Som sagt var bara spekulationer. Vore tacksam att slippa ett eldregn av argsinta frågor, däremot gärna tankar och funderingar.

Intressant tanke.
Har du någon särskild MGM i åtanke? Någon som bor i krokarna och har tillgång till garage där?

Frågan är bara varför inte kroppen sedan dumpas låååångt bort i skogen.

Garage verkar vara en plausibel mellan-förvaring, men det känns underligt att sedan placera kroppen på FP, i princip i ett bostadsområde.
Citera
2018-09-10, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu blir det än mer förvirrat.
I Brottscentralen Expressen (vid ca 00.45) säger Tommy Lindh, presstalesperson för polisen i region Bergsslagen att:

[...] Kvinnan berättade också att hon bor i närheten av platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat mitt i natten där mellan den 14:e och 15:e maj och iakttog då en person som pratade utanför hennes bostad"[...]

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/
Betoning på hennes...

Måste vara tantens bostad eller?

Hur som helst låter det som att detta vittne kan vara ett nyckelvittne. Ett väldigt viktigt vittne.
Snälla tant...

Om hon lagt sig tidigt och vaknar runt 23.30 så kanske det känns som mitt i natten. Kanske inte kollade på klockan.
Citera
2018-09-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hur tror du att du kommer må om/när SD blir dömd?
Om du var förtvivlad när LW blev mördad, så är det nog inget mot vad du kommer känna då.
Jag har inte bett dig anklaga någon, men du försvarar SD med näbbar och klor. Nästan lika mycket som jag ogillar SD gillar du honom.
Hade ni något slags erotiskt förhållande utöver bara vänskap?

Kanske träffade jag rätt där, bisexuell kan förklara en del.
Då släpper jag en till liten bomb eftersom Lena förtjänar att rättvisa skipas och att hon säkert inte klandrar mig för att jag, i motsatts till andra "vänner" försöker få fast hennes mördare.

Såhär är det,
LW berättade att hon haft ett fantastiskt förhållande med en man, det började hur bra som helst och allt klaffade verkligen.
Efter ett tag började dock vissa saker verka underliga, som han inte ville prata om.
LW ställde på honom och krävde ett svar, och efter många försök kom så svaret fram : LW var inte ensam om att gilla män.
Förhållandet överlevde inte detta, men de fortsatte att vara vänner.
Är det SD hon menade var BS?
Citera
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Jag har stirrat på dessa bilder i timmatal och det finns förstås massor med möjligheter. Men om vi utgår från att det är GM's flyktväg som är intressant. Om GM flyr från FP så brukar det enligt LWG vara mot det egna hemmet eller annan känd, säker plats. Det betyder att han på något sätt först tog sig till GP/FP.
Jag vet inte varför alla tror att han sprang tillbaka. Kanske för att gamla tankar om SD springandes sitter kvar. Troligtvis har han haft någon sorts fordon när han åkte till LW.
Han kan ha kört bil, alt haft en kompis som håller bilen igång eller väntar på lämplig plats.
Han kan också ha cyklat eller åkt moped/motorcykel. (Personligen tror jag inte på cykel i det här fallet).
Polisen kanske tror att tjejerna kan ha sett en bil köra snabbt eller svänga in någonstans. De kan också ha sett en man eller två män stå bredvid t ex en bil och prata höglljutt.
Något man kan tänka på är att LW faktiskt först var rapporterad saknad.
Jag tänker mig att det här är en rimlig flyktväg och telefonen pingades i Vivallaskogen: https://kartor.eniro.se/m/OmIIc
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, kära nån.
Utanför ”sin” bostad - då hade det varit solklart att det var utanför tantens.

”Hennes” bostad - skulle kunna syfta på LW:s.

Om tanten bor nära FP så kan hon ju även bo nära LW tänker jag.

Vore förnämligt om hon ger sej till känna - eftersom polisen uppenbarligen inte kan lokalisera henne.

(Om de inte gjort det nu vill säga.)

Hon kanske också bor på andra sidan motorvägen? Kanske GM sprang över vägen och där ringde efter hjälp? Och hon hörde samtalet?
Citera
2018-09-10, 23:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det finns väl bara en misstänkt gärningsman Låter hoppfullt.

Du säger det. Hoppas du har rätt.
De kunde skippat en.
Själv tycker jag att det låter lite som att det är väldigt avgörande för utredningen med detta vittne. Underförstått, ja. Du fattar resten...
Citera
2018-09-10, 23:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon kanske också bor på andra sidan motorvägen? Kanske GM sprang över vägen och där ringde efter hjälp? Och hon hörde samtalet?

Inte omöjligt.

”Nära” (till exempel FP) är ju ett relativt begrepp.
Citera
2018-09-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har det framgått hur polisen vet om denna konversation?

Tanten har frågat efter Peter på en marknad och då råka berätta om detta för dem hon frågade. Märkligt, men mordet kanske var ngt många i Örebro diskuterade i maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in