2018-09-10, 13:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Fast enligt polisens efterlysning hade damen på marknaden hört en man utanför bostaden. Det står inte LW' bostad. Dessutom sades hon bo nära fyndplatsen. LW's bostad nämns inte alls.
Det räcker med ett led. t ex en tidningsartikel för att förvanska det skrivna.
Sant, det kommer inte från officiellt håll. Att det eventuella vittnet skulle ha sett en man utanför LW:s hus är en obekräftad uppgift som har cirkulerat här i tråden en längre tid, och journalisten som skrev artikeln kan ha varit här i tråden och läst.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-mordet-pa-45-ariga-kvinnan-polisen-soker-personer
Senast redigerad av Draifos 2018-09-10 kl. 13:48.
Citera
2018-09-10, 13:45
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hur tror du att du kommer må om/när SD blir dömd?
Om du var förtvivlad när LW blev mördad, så är det nog inget mot vad du kommer känna då.
Jag har inte bett dig anklaga någon, men du försvarar SD med näbbar och klor. Nästan lika mycket som jag ogillar SD gillar du honom.
Hade ni något slags erotiskt förhållande utöver bara vänskap?

Verkar inte behöva säga nåt mer då folk i tråden börjar känna samma sak som jag om dig,

är han skyldig så är han så, men jag tänker fortfarande inte döma nån i förväg som eventuellt är oskyldig, ska bli intressant att träffa dig och SD ifall det visar sig att han är oskyldig

Kanske kan vara så att du blivit nobbad av SD och därför vill att han ska åka in
Citera
2018-09-10, 13:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hm. Vad om LW bett SD åka runt och plocka cacher åt henne, vilket SD uppfattat som ett förtrolighetsbevis, medan LW snarast velat slippa honom och vara med andra? Eller han uppfattat det så i efterhand?

Är det för skruvat?

Utifrån det jag sett av LW's dokumentation så har jag fått uppfattningen att LW själv inte varit medveten om det.

För om hon hade velat "snika till sig" fler hittade cacher till sin statistik, så borde hon istället rimligtvis ha siktat in sig på att få den digitala loggen registrerad. Själva pappersremsan påverkar ju inte statistiken.

Frågan är snarare varför SD velat ha hennes nick tillsammans med sitt på remsan?

Det hela verkar minst sagt - skruvat...
Citera
2018-09-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Sant, det kommer inte från officiellt håll. Att det eventuella vittnet skulle ha sett en man utanför LW:s hus är en obekräftad uppgift som har cirkulerat här i tråden en längre tid, och journalisten som skrev artikeln kan ha varit här i tråden och läst.
Det värsta är att den rundgången som följer av detta när tidningar använder sina "källor" och vi använder dessa artiklar som referenser är att vi kan lika gärna börja spå i spåkula istället.
Citera
2018-09-10, 13:52
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Anledningen till att min uppfattning har stärkts att det eventuellt faktiskt kan finnas fler cacher (förutom Norsjö-ö-serien) där SD har skrivit LW's geonick på loggremsan utan hennes närvaro, är att jag roade mig med att titta på och matcha LW's och SD's loggar samt tillhörande foton på loggremsor.

Ok, jag är ingen expert på geocaching, men när både logiska omständigheter och matematiska fakta inte går ihop riktigt, så reagerar jag. Och just detta specifika fall var en sådan situation. Någon verkar ha skrivit LW's geonick på loggremsan (och handstilen påminner om SD's). LW har dock ingen digital logg, utan när man tittar på hennes övriga sociala medier verkar hon ha varit upptagen på helt annat håll samma dag (och samma tid på dagen, av hennes foton att döma). Enligt övrig information för den aktuella cachen och dess digitala loggar verkar dock SD kunna knytas till platsen och tiden då loggremsan har signerats.

Av hänsyn till övriga runt LW den aktuella dagen, så väljer jag att inte lägga ut några text- eller bildexempel. Detta innebär naturligtvis att alla och envar får bilda sin egen uppfattning om mitt inlägg är trovärdigt eller ej. (Men den risken är jag beredd att ta, eftersom jag vill dra en gräns för vilka övriga personer som oskyldigt skulle kunna knytas till händelsen).

Med detta vill jag också poängtera att jag inte lägger någon värdering i huruvida SD är GM eller ej, precis som jag tidigare har hävdat så vill jag invänta ett åtal och i dagsläget finns fortfarande flera möjliga kandidater på min lista.

Däremot verkar det trots allt finnas en del tveksamheter i om SD alltid varit 100% sanningsenlig när det kommer till geocachingen.

Klokt resonerat att inte länka till aktuell cache, det hedrar dig.

Utifrån det du tidigare grävt fram och hittat i loggar så väljer jag att ta dina uppgifter som trovärdiga.

Jag tackar för informationen! Även om den ger mer huvudbry än bringar klarhet.
Vad är vitsen med dessa förfalskade signeringar?
Senast redigerad av LimeTime 2018-09-10 kl. 14:15.
Citera
2018-09-10, 13:53
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Utifrån det jag sett av LW's dokumentation så har jag fått uppfattningen att LW själv inte varit medveten om det.

För om hon hade velat "snika till sig" fler hittade cacher till sin statistik, så borde hon istället rimligtvis ha siktat in sig på att få den digitala loggen registrerad. Själva pappersremsan påverkar ju inte statistiken.

Frågan är snarare varför SD velat ha hennes nick tillsammans med sitt på remsan?

Det hela verkar minst sagt - skruvat...

Svårt att läsa i loggar om vad som har hänt på plats.
Citera
2018-09-10, 13:57
Medlem
Om du var förtvivlad när LW blev mördad, så är det nog inget mot vad du kommer känna då.
Jag har inte bett dig anklaga någon, men du försvarar SD med näbbar och klor. Nästan lika mycket som jag ogillar SD gillar du honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Verkar inte behöva säga nåt mer då folk i tråden börjar känna samma sak som jag om dig,

är han skyldig så är han så, men jag tänker fortfarande inte döma nån i förväg som eventuellt är oskyldig, ska bli intressant att träffa dig och SD ifall det visar sig att han är oskyldig

Kanske kan vara så att du blivit nobbad av SD och därför vill att han ska åka in

Kanske träffade jag rätt där, bisexuell kan förklara en del.
Då släpper jag en till liten bomb eftersom Lena förtjänar att rättvisa skipas och att hon säkert inte klandrar mig för att jag, i motsatts till andra "vänner" försöker få fast hennes mördare.

Såhär är det,
LW berättade att hon haft ett fantastiskt förhållande med en man, det började hur bra som helst och allt klaffade verkligen.
Efter ett tag började dock vissa saker verka underliga, som han inte ville prata om.
LW ställde på honom och krävde ett svar, och efter många försök kom så svaret fram : LW var inte ensam om att gilla män.
Förhållandet överlevde inte detta, men de fortsatte att vara vänner.
Citera
2018-09-10, 14:10
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vissa betrodda här? Du menar de som redan idag vill hänga SD utan dom?
Sådana skribenter kallar jag inte rättvisa och betrodda demokratiska medborgare med rättsäkert tänkande.
Skicka till oss andra objektiva om du vågar.

I våra ögon är du en av de misstänkta iom att du är en av LWs manliga vänner och pekar så starkt med all kraft mot SD som du gör.

Det gör dig misstänkt för mordet i min bok. Det är en objektiv bedömning utifrån ditt agerande här.

Är du på riktigt?! Du påstår dig vara psykolog och gick i taket när en annan postare ansåg SD ha en personlighetsstörning. Att du själv anklagar en vän till Lena för att vara hennes mördare har du inga problem med.

Kom inte dragandes med din självutnämnda särställning som psykologiexpert igen. Du är inte trovärdig på en fläck.
Citera
2018-09-10, 14:10
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
i motsatts till andra "vänner" försöker få fast hennes mördare.

Såhär är det,
LW berättade att hon haft ett fantastiskt förhållande med en man, det började hur bra som helst och allt klaffade verkligen.
Efter ett tag började dock vissa saker verka underliga, som han inte ville prata om.
LW ställde på honom och krävde ett svar, och efter många försök kom så svaret fram : LW var inte ensam om att gilla män.

Bra att du erkänner din sexualitet.

Vem har sagt att vi inte vill ha fast hennes mördare? vi vill fortfarande ha fast rätt mördare
vilket mycket väl kan vara SD men vi tänker inte döma honom innan det är bevisat
Citera
2018-09-10, 14:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Är du på riktigt?! Du påstår dig vara psykolog och gick i taket när en annan postare ansåg SD ha en personlighetsstörning. Att du själv anklagar en vän till Lena för att vara hennes mördare har du inga problem med.

Kom inte dragandes med din självutnämnda särställning som psykologiexpert igen. Du är inte trovärdig på en fläck.

Ni bedömer det som SD gör utanför tråden.
Jag bedömer det beteende jag ser i tråden enbart och det var jag tydlig med att jag lämnar resten till polisen. Men du vill missförstå, förvränga och misskreditera som vanligt.

Men om du tycker att säga att tråden inte ska leva, att uppmana människor att misshandla SD på ett stort årligt event, säga att han är narcissist som vore det belagd sanning inte spekulation, är normalt beteende så säger det allt om var din moralkompass ligger.

Du som annars påstår att man ska vara noga med att vad som är spekulation och sanning ska särskiljas. Gäller tydligen inte alla.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-10 kl. 14:19.
Citera
2018-09-10, 14:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad är vitsen med dessa förfalskade signeringar?
Jag ställer mig också lite frågande till vad det här kan ha med trådens ämne att göra. Någon som kan förklara på ett begripligt sätt?
Citera
2018-09-10, 14:20
Medlem
Citat:

Kanske träffade jag rätt där, bisexuell kan förklara en del.
Då släpper jag en till liten bomb eftersom Lena förtjänar att rättvisa skipas och att hon säkert inte klandrar mig för att jag, i motsatts till andra "vänner" försöker få fast hennes mördare.

Såhär är det,

Det kan vara intressant för polisen att få kännedom om detta. Vet de redan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in