Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Nja är nog benägen att hävda det motsatta att mördaren grips av panik av skriken som är den direkta orsaken till mordet.
Flykten måste varit galet panikartad och inte vägs risker när man på absolut snabbast möjliga sätt vill lägga så stort avstånd mellan sig och BP som möjligt, dvs, över motorvägen (eller mototrafikleden) Vid kl 23:30 tiden en vardagnatt behöver GM knappast leta luckor för att komma över. 1 minut är också en evighet i sammanhanget
Ja, inte osannolikt att mordet utlösts i panik av skrik. Vad jag har förstått är det inte ovanligt att vissa mord sker för att gm vill tysta sitt offer.
Och eftersom jag ännu tänker att mordet inte var planerat (inte lång tid iaf) så blir detta en panikartade situation för gm som du säger.
Men nu tänker jag att trots att vi alla är olika, så kan det finns mer troliga scenarior hur människor reagerar. Men inget är uteslutet, nästan inget.
T ex tänker jag att många människor när man har gjort något liknade försöker att dölja det genast.
En del försöker dölja sitt offer med grenar, löv eller dra undan sitt offer så det inte ska synas så lätt. Många flyr snabbt från platsen, kanske springer. Jag tror nästan det är någon slags instinkt som tar över. Ett primitivt beteende att skydda sig själv, gömma sig så fort som möjligt. Bort.
Står man i buskarna redan, varför lämna det skyddet och springa ut mitt i motorvägen när man redan har ett bra skydd?
Men visst kan en gm säkert göra konstiga saker i panik, som t ex springa över en motorväg...