2018-09-10, 11:54
Medlem
Kan inte tycka det är märkligt att Sh.Holmes är upprörd och förbannad.
Citera
2018-09-10, 11:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Kan inte tycka det är märkligt att Sh.Holmes är upprörd och förbannad.

Nej för dig ser det kanske ut som vanlig upprördhet men den är faktiskt på en onormalt hög nivå. Han har uttalat hot här också och har inga källor till alla sina påståenden och anklagelser.
Men har inga problem med att kalla andra lögnare och be dem om källa.
Citera
2018-09-10, 12:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jösses... låt Du polisen sköta detta! Det är många här som är kommer med allt Du räknar upp... ska Du anmäla alla dom?
I Lenas närhet har nog polisen koll på vilka det är (delvis med hjälp av FB) och säkert förhört dom redan.

Jag förstår vad du menar. Andra har gjort liknande men jag kan märka av en skillnad. Detta är på en annan nivå tyvärr.

Det kan aldrig skada utredningen i vilket fall som helst med extra tips
Citera
2018-09-10, 12:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Jag geocachar inte själv, men har läst LW's och en del andra loggar. För mig ser det ut som vilka projekt som helst där flera människor samarbetar. Dessutom dokumenterar ju LW processen med bilder och text.
Om varje moment måste utföras av varje person, är det ju ingen mening att samarbeta. Det verkar lite Asperger-varning om man inte inser hur naturligt det ena sättet är och hur märkligt, tråkigt och ineffektivt det andra är.

Du är lite elak mot aspergare. Ta gärna nåt som inte med nödvändiget är medfött. Maniskt? Eller har jag fel?

Det fanns väl en framgångsrik hockeymålvakt med asperger nyligen. Det verkar ju faktiskt fullt logiskt med ditt resonemang.
Citera
2018-09-10, 12:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, inte på andra sidan motorvägen. Om det omtalade eventuella tantvittnet skall ha sett eller hört en man prata utanför LW:s hus så måste hon väl vara en av de närmaste grannarna:
Dessutom söker de en äldre kvinna som eventuellt ska ha sett en person utanför 45-åringens bostad under natten hon försvann. Den äldre kvinnan ska ha pratat om händelsen på en marknad några dagar efter händelsen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-mordet-pa-45-ariga-kvinnan-polisen-soker-personer

Det eller inneboende.
Citera
2018-09-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej! Har man inte klättrat, krypit själv ska man inte logga! Exempel på hur man gör: Första klättrar och hämtar cachen. bägge loggar och andre man klättrar och sätter tillbaka. inte så svårt va...

Fortfarande kan du inte ge ett konkret exempel. Utfryst om man klättrar själv för att få logga?
Det är ju så reglerna lyder! Då tar jag dig på ditt ord, du och ditt gäng är fuskare, då är det klarlagt.
Självklart blir jag besviken på LW om hon loggat T5 som hon inte klättrat själv på, men visa gärna det.

Det är hursomhelst OT, saken gäller ju varför SD falskloggat i flera fall då hon med stor sannolikhet inte varit medveten om det, och absolut inte på plats, 100% i fallet med cachen jag såg loggas.
Märk väl, i samtliga dessa fall finns inga fotologgar eller digitala loggar från LW. Medans foton på SD, LW är tvångsmässiga på de cacher bägge skrivit digitala loggar på.

Källa? Visa gärna loggen.
Vad tror du om varför SD falskloggat LW på bla den cachen jag såg, varför göra det?
Nordsjöloggarna, varför?

OffT:
Du är ute och cyklar totalt! Vilka regler? Finns bara en: Står ditt nick i loggremsan så får du onlinelogga (inte challenge som inte uppfylls dock).
Tror du att alla klättrar på en vanlig tall om man är 8 personer i gruppen? Speciellt om det är FTF jakt på flera cacher.
Vad finns det för motivation att umgås och ha roligt tillsammans om vissa inte får logga, alla är en del av upplevelsen och den som klättrar fyller i allas nick i remsan. Nästa cache klättrar någon annan kanske?!
Om du tar en cache i en skylt vid vägen, ska alla kliva ut ur bilen och sätta handen på burken?
DUMHETER!
Du svarade inte på om du loggar D5r som du själv inte löst eller ens kan lösa.
Utgår från att du är totalt grön och inte umgåtts med andra så mycket.

OnT:
Frågan var varför SD skrev in LW i en logg när du var med. Jag är dels tveksam att det ens har hänt, men OM det har hänt gav jag två förslag till anledning.
Kanske än troligare att hon varit där, glömt pennan då och nu när SD var där bad hon honom skriva in henne?!
och... Varför frågar du inte honom då? Om du nu är en så rättskipande hen och står upp för rätt och fel...
Dessutom ditt resonemang att hon skulle bli rosenrasande faller ju helt. Om han skriver in henne i smyg, så måste ju han meddela henne att online logga. Då är det hennes val att göra det?!

Mitt syfte är inte att svartmåla LW på något sätt. Hon har inte gjort något fel. Jag får däremot känslan att du skriver så här för att svartmåla SD.
Citera
2018-09-10, 12:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är många som misstänker honom utan att komma med massa påståenden, anklagelser, falska rykten, galna diagnoser.
Här har du ju fel. Det finns väl ingen här i tråden som misstänker SD på andra grunder än just de som du räknar upp här.

Förutom möjligen några "formalister" då, som misstänker honom för att han är misstänkt.
Citera
2018-09-10, 12:11
Medlem
Citat:
Det är många som misstänker honom utan att komma med massa påståenden, anklagelser, falska rykten, galna diagnoser.

Du är för mycket anklagande, till den grad så att jag nu börjar fundera på om du är GM eftersom du gör allt du kan för att SD ska få skulden. Klassiskt beteende av de verkliga GM som jag har sett många gånger.

Jag ska tipsa polisen om dig faktiskt. Jag är 100% säker på att du skyller onormalt mycket på SD för att vara helt oskyldig.

Men är du på riktigt eller? Här har vi en människa som känner LW bra. Är det konstigt tycker du över ilskan? Sen har inte SH hotar någon. Han har sagt att SD inte har många vänner på eventet i november. Han får det inte lätt och att SD kommer kanske åka på stryk. Det finns nog många där som vill nita till honom
Citera
2018-09-10, 12:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Här har du ju fel. Det finns väl ingen här i tråden som misstänker SD på andra grunder än just de som du räknar upp här.

Förutom möjligen några "formalister" då, som misstänker honom för att han är misstänkt.

Det är ju en viss skillnad. Det är tydligt att de spekulerar och eventuellt hänvisar till någon källa då och då. Men här finns en skribent som påstår sig känna SD och skriver hemska saker som vore de sanning. Om någon ifrågasätter är det lögn om det inte finns bevis eller källa.
Då har det gått för långt, enligt min mening.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-10 kl. 13:02.
Citera
2018-09-10, 12:14
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar. Andra har gjort liknande men jag kan märka av en skillnad. Detta är på en annan nivå tyvärr.

Det kan aldrig skada utredningen i vilket fall som helst med extra tips
KAN det bero på att hen är/var kompis med Lena? Kanske därför att det är på en annan nivå... håller med om att hen skrivit "för hårdhänt" men Du som psykolog och som inte träffat hen tycker jag Din slutsats att kalla honom mördare inte hör till vad en psykolog bör göra.
Citera
2018-09-10, 12:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
KAN det bero på att hen är/var kompis med Lena? Kanske därför att det är på en annan nivå... håller med om att hen skrivit "för hårdhänt" men Du som psykolog och som inte träffat hen tycker jag Din slutsats att kalla honom mördare inte hör till vad en psykolog bör göra.

Jag tar i beaktning till att de var vänner, och det väger både för och emot honom.
Sedan har jag inte kallat någon för mördare, däremot har jag sagt att han är misstänkt, eller inte helt oskyldig eftersom det är vad hans beteende visar mig.

Går inte i diskussion om det här då jag inte tar någon annans bedömning i frågan såvida det inte är en annan forskare i psykologi kring varför gärningsmän begår brott och deras beteenden.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-10 kl. 12:19.
Citera
2018-09-10, 12:16
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Men är du på riktigt eller? Här har vi en människa som känner LW bra. Är det konstigt tycker du över ilskan? Sen har inte SH hotar någon. Han har sagt att SD inte har många vänner på eventet i november. Han får det inte lätt och att SD kommer kanske åka på stryk. Det finns nog många där som vill nita till honom

JO han har hotat SD här på fb, det är borttaget ungefär samtidigt som han fick "semester"

Varför skulle inte SD ha några vänner på eventet? han har nog minst lika många vänner där som LW och definitift fler än "S.H"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in