2018-09-10, 15:13
Medlem
Läs det här lilla meningsutbytet mellan den bidragsberoende jättebäbisen Roger Sahlström och Jeff Ahl. Fundera sedan över vad SD är för parti och vad de drar till sig för människor.

Citat:
Roger Sahlström
@ROGSAHL
Så hur gick det med inträdet? #svpol

Jeff Ahl (AfS)
‏@Jeff_Ahl
Du har verkligen ballat ur fullkomligt. Är du ens nationalist?

Roger Sahlström
‏@ROGSAHL
Har aldrig kallat mig för nationalist. Patriot är nog mer korrekt

Jeff Ahl (AfS)
‏@Jeff_Ahl
Haha, mmm. Vilken god "patriot" du är som gottar dig i ett dåligt valresultat för de partier som skulle kunna få det har landet på köl igen...

Roger Sahlström
‏@ROGSAHL
AFS är en lekstuga för bittra. Nu har ni 4 år på er att bygga. Så bygg

Trots att gårdagens valresultat är en katastrof för Sverige och svenskarna går dessa personer runt i dag och myser och småvisslar och trivs med tillvaron, för det gick ju i alla fall åt skogen för AfS. Svårt att ens greppa vad det här är för typ av sadister, och Sahlström är långt ifrån ensam om det här beteendet. Hittills har jag knappt sett någon SD:are som visat minsta sympati för AfS eller ens förstår den större bilden, att det handlar om så mycket mer än bara partiet.
Citera
2018-09-10, 15:14
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
AfS fick i stort sett inga röster det här valet. Att F! fick under 30 tusen röster, det är om något en indikation på att folk i allämänhet har tröttnat på småpartier och fokuserade på riksdagspartierna. Jag vet själv att jag tänkte så i alla fall. Jag har generellt röstat på Piratpartiet, men i år kände jag att det var viktigare att rösta på SD eftersom jag har tröttnat på att slänga bort min röst på att försöka få in viktiga småpartier.

Visst kan man inte utesluta valfusk, men det behövde inte valfuskas i år, och om det förekom någon valfusk så är det i så fall SD som har blivit utsatta för valfusk, inte AfS. Hela valresultatet är ju suspekt, nästan superjämnt mellan blocken, och SD dubblade inte deras resultat. Visserligen är det betydligt svårare för SD att dubbla efter en viss gräns, de har börjat bli lite mätta nu, men om det förekom något valfusk så är det som sagt SD och inte AfS som har blivit utsatta för valfusk.

Kasselstrand som talare är "okej" på sin höjd. Som politiker är han dock inget vidare (han har verkligen stora brister, på flera punkter). Personligen tycker jag att Kasselstrand låter väldigt feminin, ja lite metrosexuell så att säga (detta har Kasselstrand gemensamt med Richard B. Spencer för övrigt, som inte bara låter ännu mer feminin än Kasselstrand, men har också en hel del feminina gester och kroppsspråk), men hans feminina röst osv är inte det stora problemet med Kasselstrand.

Sanningen är att AfS inte är den superprodukt, alltså inte det SD på steroider paketet, som vissa här i tråden verkade tro.

Har några andra äldre inlägg att besvara, men jag kommer ge några exempel på hur AfS totalt sabbade deras möjligheter att komma in i år, och ja kanske för alltid.

AfS chanser att vara kvar som relevant parti är nästa års EU omröstning. Om man profilerar sig som ett "swexit" parti och mobiliserar det stöd som finns i Sverige för ett utträde kan man kanske komma in där, folk brukar även vara lite mindre strikta med vad man röstar på i EU-valet.

Sen hur Sverige ser ut politiskt om fyra år kan man spekulera i, jag avvaktar och ser.
Citera
2018-09-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
AfS vill ha mer av en nattväktarstat

Detta är ren lögn och ett helt felaktigt påstående.
Citera
2018-09-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Kristna tron är egalitär för individen men inte politiken. Jesus säger rakt ut att han separerar stat och kyrka när han skiljer den värdsliga makten och den himmelska makten med exemplet med att ge kejsaren det som tillhör kejsaren.

Jävla dravel. Är kristendomen en explicit rasideologi eller inte? Är alla människovarelser skapade av gud? Finns det någon riktig kristen kyrka som har en "rasistisk" doktrin?
Citera
2018-09-10, 15:20
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Läs det här lilla meningsutbytet mellan den bidragsberoende jättebäbisen Roger Sahlström och Jeff Ahl. Fundera sedan över vad SD är för parti och vad de drar till sig för människor.

Trots att gårdagens valresultat är en katastrof för Sverige och svenskarna går dessa personer runt i dag och myser och småvisslar och trivs med tillvaron, för det gick ju i alla fall åt skogen för AfS. Svårt att ens greppa vad det här är för typ av sadister, och Sahlström är långt ifrån ensam om det här beteendet. Hittills har jag knappt sett någon SD:are som visat minsta sympati för AfS eller ens förstår den större bilden, att det handlar om så mycket mer än bara partiet.

AFS genomförde en idiotisk valrörelse och det är inte konstigt att det gick som det gick. Det är intressant att s.k. nationalister inte förstår den svenska mentaliteten. Vulgärt drängstugespråk som AFS använde i valrörelsen fungerar inte i Sverige. Svenskan är mer mottaglig för mer lågmäld nationalism som presenteras av Jimmie Åkesson.
Gör om gör rätt är väl det tips man kan lämna.
Citera
2018-09-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag har viktiga grejer att säga och det får inte plats i några one-liners Dessutom borde ni ta till er lite av det jag säger

Lyssna nu på den SD-röstande, Piratparti-sympatiserande syrianen. Han har viktiga saker att säga. Läs hans väggar av text. Ta till er dem. Så går det nog bättre för AfS i nästa val.
Citera
2018-09-10, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Var finns den äkta versionen av kristendomen och hur har den lyckats med att försvara sig mot judarna och skydda vita folk mot subversion och rasblandning?

Den äkta versionen finns inte längre i Sverige, så mycket vet vi. Hade folk fortfarande anammat den typen av kristendom hade vi inte haft dessa problem, det tror jag inte. Kanske några judar i landet osv. men det är ju en komplex fråga och att härleda precis allting till kristendomen blir något krystat.

Det absolut viktigaste är dock att man slår vakt om sina värderingar. Gör man inte det så kan allt hända, och jag är säker på att kristendomen som en gång i tiden fanns i landet knappast bestod av samma värderingar som väljarna har idag, eftersom då hade landet som sådant inte överlevt. Det säger ju sig självt.
Senast redigerad av countolaf 2018-09-10 kl. 15:26.
Citera
2018-09-10, 15:26
Medlem
baggebo1s avatar
AfS har nu tagit ledningen bland övriga och har 0,25% efter 4 valdistrikt.
Citera
2018-09-10, 15:26
Medlem
AFA-grundaren Mathias Wåg kommenterar Kasselstrand/AfS på Twitter:

"Något som alltid kännetecknat Gustav Kasselstrand är hans totala missbedömningar av sin styrkeposition. Både inom SDU, hans möjlighet att ta över SD och nu att komma in i riksdagen med AfS. Megalomani utan kapacitet till reality check"
Citera
2018-09-10, 15:28
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Frågan är ju hur man ska nå och påverka denna pöbel som tror att SD är nationalister?
Eller så är det så att folk i det här landet inte vill ha extremnationalism. SDs lightversion är ju kontroversiell. Hög Energi var det hja!
Nåväl, jag hade helt reätt hela tiden iaf, ND 2010, SvP 2014, AFS 2018. Stödda av samma galningar med i stort samma argument och påståenden om riksdagsinträde och i ND och SvPs fall att de tom skulle bli större än SD. Har ni inte lärt er än att folk ogillar kryptonazism?
Citera
2018-09-10, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
"Åh nej, kom inte och stör vår lågmälda tradition av sövande Åkesson-tal för mellanmjölksmänniskor sprungna ur den 'svenska mentaliteten'. Det är så jobbigt när någon vill ha förändring på riktigt och dessutom törs säga det. Min ängsliga själ tål inte hög volym och skarpt ljus. Jag trivs bättre här bakom persiennerna i hyreskasernen med min korsordstidning och min rara svenska bordsflagga."

Detta belyser problematiken med demokrati. Att vi har en grupp högintelligenta personer med hög energi (AfS) som vill ha förändring i rätt riktning, och dessa ska alltså samsas med alla andra dårar i landet som helst vill somna i soffan vetandes att man gjorde sin plikt och röstade på sossarna.

Något självbestämmande finns inte och inte heller möjlighet att bryta sig loss från svenska staten och sluta betala skatt. Alla ska med!
Citera
2018-09-10, 15:31
Medlem
Citat:
Detta är ren lögn och ett helt felaktigt påstående.
Nja, inte riktigt. Nedanstående citat tyder just på nattväktarstat:
Sådana här uttalanden av AfS företrädare ger inte dem sannolikt särskilt stort förtroende hos allmänheten. Twitter, Jeff Ahl:
"Alla kommer gynnas av platt skatt eftersom den kommer bli lägre än dagens skatt, särskilt eftersom vi kommer ha ett grundavdrag. De med lägst inkomst behöver skattesänkningar mest. Det kommer presenteras framöver. Vad gäller sjukersättningar och andra specifika frågor får vi se.
12:33 PM - 22 Aug 2018"
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1032350185794543621

Notera meningen: " Vad gäller sjukersättningar och andra specifika frågor får vi se."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in