Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-14, 11:02
  #27721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det var inte heller min avsikt. Jag bara påpekade att i årets val blev en röst på AfS en röst på Annie Lööf och indirekt även på Löfven.

Nej AfS röster var få och betyder inget alls för några andra partier. Men det blev en start som kommer att betyda mycket i framtiden.

Man röstar efter sin övertygelse inte på andras uppmaning. Det är hela idén med fria val.
Citera
2018-09-14, 11:28
  #27722
Medlem
Man kan se frågan om den stora återvandringen på flera sätt.

Ett sätt är att göra frågan mer naturlig och odramatisk. Utlänningar som bott i Sverige har alltid i stor omfattning flyttat hem till sitt riktiga hemland igen.

- Finländare flyttade hem efter rekordåren

- Turkar har i stor utsträckning flyttat hem till Turkiet igen, etc.

I dagens media framgår att det bor tiotusentals turkar i Turkiet och att det fanns kandidater som kampanjade hemma i Turkiet för att få de etniska turkarna att rösta i svenska val.
__________________
Senast redigerad av Ottokar 2018-09-14 kl. 11:32.
Citera
2018-09-14, 11:40
  #27723
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Håller med, pajkastningen måste sluta och fokus måste ligga på vad man faktiskt vill åstadkomma. Svartmålningen av SD känns som en hämndaktion från gamla SDU tiden, det får vara nog nu.


Från AFS-ledningen har jag inte sett särskilt mycket SD-smutskastning under torgmötena. De har kallat SD-ledningen för mjäkiga men framhävt att man har mycket goda relationer med många i SD och att man vill samarbeta med SD. SD-ledningens naziststämplande av AFS är lite sorglig.
Citera
2018-09-14, 12:14
  #27724
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Nej AfS röster var få och betyder inget alls för några andra partier. Men det blev en start som kommer att betyda mycket i framtiden.

Det ser ut som att AfS fixar 18000 svenskars röster i årets val.
Inte så illa för ett parti som funnits i fyra månader.
Citera
2018-09-14, 12:49
  #27725
Medlem
JustZlatans avatar
Om det blir extra val, hur många som röstade på AfS kommer göra det igen? Knappast lika många nu när de har insett att det var en totalt bortkastad röst.
Citera
2018-09-14, 12:59
  #27726
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om det blir extra val, hur många som röstade på AfS kommer göra det igen? Knappast lika många nu när de har insett att det var en totalt bortkastad röst.

Moi.

För min röst är aldrig bortkastad
Citera
2018-09-14, 13:11
  #27727
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
När "svensk" media är som den är så krävs det att AfS verkligen maximerar alternativ marknadsföring.

Ett exempel från idag där den judiska familjen Bonniers tidning DN och den judiska familjen Hjörnes tidning GP censurerar Dalai Lama, så att några sovande svennar inte ska riskera att få myror i huvudet.

https://samnytt.se/dn-och-gp-raderad...atervanda-hem/

I Dagens ljugnäseNyheter har man tydligen återinfört artikeln:
Dalai lama i Malmö: Flyktingar ska återvända
https://unv.is/dn.se/nyheter/sverige...-ska-atervanda

(FB) Panik hos DN - raderade artikel om Dalai Lama

Nya Dagbladet var först med upptäckten: ”Igår publicerades en TT-artikel i flera stora svenska medier där Dalai Lama under sitt besök i Sverige uppmanade Europas flyktingar att återvända hem. Nu har artikeln raderats från DN och GP och en ny artikel har istället publicerats där Lama istället framstår som hyllare av EU.”
https://nyadagbladet.se/inrikes/dn-o...all-atervanda/
Citera
2018-09-14, 13:56
  #27728
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Lite tankar efter valet och framåt..
https://www.youtube.com/watch?v=NXV67peajZs
Lennart Matikainen: Valfusk eller inte? Vad är sant och vad har vi att se fram emot?



Mitt svar till Dig: Valfusk. Ja.
Citera
2018-09-14, 14:04
  #27729
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det måste vara helt vitt om det ska fortsätta vara vitt. Idag är det minst 30% icke-vita i landet men även om det "bara" var 10% så skulle det innebära att det svenska folket blandades ut, smutsades ned och förstördes på sikt. Om inte annat så skulle det ge ett samhälle med evig splittring och konflikt. Se bara på USA innan massinvandringen när de hade 10% negrer. Ett väldigt dåligt samhälle helt enkelt. Etnisk och raslig vit homogenitet är en grundförutsättning för ett trevligt och bra samhälle.

Jo, men så fungerar ju genetik. Men det du verkar drömma om, det är bara dumheter och utopi. Kommer aldrig någonsin att inträffa. Då måste du ju skapa ett land som styrs med järnhand, en diktatur som totalt begränsar folk till att inte ens få resa utanför landsgränserna. Det där du säger är ju bara löjligt och helt enkelt ogenomförbart i praktiken. Det kanske fungerar i teorin, men inte i praktiken.
Vad gör du åt en svensk kvinna som åker utomlands och blir på smällen? Skall du rycka hennes nyfödda barn ifrån henne, eller skall du utvisa henne med ungen, trots att hon är svensk?
Bara en sådan grej liksom.
Om du däremot låter henne vara kvar i landet, så "smutsar" hon ju ner den svenska genpoolen som du menar.

Hur skall du göra med alla dem som inte är helsvenskar, utan har någon spanjor exempelvis i släkten 10 generationer bakåt? Skall du släktforska, gå tillbaka, och sedan utvisa sådär 200 personer som alla kommer från den släkten?
Vart skall du utvisa dem?
Eller skall du utrota dem? Gasa ihjäl de kanske?
Du tror då på allvar att länder runtomkring skulle titta på och inte ingripa?
Hur många äkta, 100% rena svenskar tror du finns kvar i landet efter att du är färdig? Blir nog inte så många va?
Vem någonsin skulle vilja handla med ett land som det?
Du hade ju fört tillbaka Sverige till stenåldern för tusan...



Nä, du får nog tänka om där tror jag



Citat:
Med "demokrati" går det naturligtvis inte. Med våld är det ganska lätt att lösa. Det är bara att köra ut eller slå ihjäl allihop. Sånt har skett flera gånger under 1900-talet runt om i världen. Just nu finns dock ingen vilja till detta bland svenskarna eller andra vita i västvärlden, eftersom de är hjärntvättade och styrda av judarna som vann andra världskriget.

Detta svarade jag på ovan.
Citera
2018-09-14, 14:08
  #27730
Medlem
secretcinemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om det blir extra val, hur många som röstade på AfS kommer göra det igen? Knappast lika många nu när de har insett att det var en totalt bortkastad röst.

Tror att de kommer öka ungefär 0.1%
Citera
2018-09-14, 14:12
  #27731
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det ser ut som att AfS fixar 18000 svenskars röster i årets val.
Inte så illa för ett parti som funnits i fyra månader.

I ärlighetens namn tycker jag det är rätt illa, med tanke på att de allra flesta är från SD. Den absoluta majoriteten av dessa röster är serverade på silverfat, direkt från SD. Inte mycket att skryta om med andra ord.

Imponerade hade jag blivit om de hade kommit in i riksdagen med 4% eller mer.

Men det är ju ett fritt land som sagt, så alla gör som de vill. ...eller vänta, alla gör inte som de vill ..bara vissa utvalda grupper. Det glömde jag ju. Men ni fattar vad jag menar
Citera
2018-09-14, 14:13
  #27732
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema
Tror att de kommer öka ungefär 0.1%

Du menar att de kommer hamna på 0,1%. Istället för 0,3%
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback