Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 22:59
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
jag ser killen som karriärist
Han är en udda karriärist om han medvetet utmanar partiledningen istället för att hålla huvudet lågt och få en fin riksdagsplats. Notera hur högt på riksdagslistan ungbögarnas ledare är.
Citat:
Jag e inte orolig för jag har inte röstat pa afs och inte pa sd heller (och inget annat extremt parti) däremot e jag bekymrad över invandringspolitikensom ju e ett kaos.
Du får gärna förklara hur detta hänger ihop.
Citat:
jag skulle inte förvana mig om han drar (tror inte det) men skulle ej bli förvanad, tror du att han oavlönad skall jobba i 4 ar tills nästa val med afs?? jag tror inte det men kan ha fel
Människor som startar politiska partier ifrån grunden ger sällan upp i första taget.
Citera
2018-09-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
SD:arna har gått bort sig totalt. De har glömt att det här handlar om Sverige och svenskarnas överlevnad. De bryr sig bara om SD-mandat och Jimmies och Expo-Karlssons makt och lönelyft.

Problemet med denna typ av genomvidriga SD:are är att de inte ens är pseudonationalister. De är gamla moderater och sossar och liknande som tycker att SD är lite för radikala till och med i sin mellanmjölkstappning. "Wööh! Vad var det jag sa, AfS är ju ett pajasparti som inte hade en snöbolls chans att komma in... Hoppsan, nu gruppvåldtar Abdullah, Hussein och Ali min gamla mormor här på Konsum-parkeringen... Jaja, men fy fan, hörde ni att AfS bokade in sig på ett PERSISKT ställe? Hahaha! Nä, här står jag och pratar, jag ska ju på kvartssamtal med min dotters hucklekärring till lärare som bryter på arabiska. Hon är också med i SD förresten, jävla fin tjej."
Citera
2018-09-09, 23:01
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Afs är en del av problemet. Men det kanske var menat så, Kasselstrand litar jag inte en sekund på.
Åkesson gjorde en rätt dålig valspurt. När han satt i tv och svarade jag vet inte på många frågor om SD’s ekonomiska politik så försvann nog 3-4 ‰ bara där.
Åkesson är trött, dags för nya kvastar.

På vilket sätt är AfS en del av problemet med tanke på att de verkar ha svårt att nå 1% av rösterna?

Vem ska ta över efter Åkesson?
Citera
2018-09-09, 23:02
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Nej, man gör ett totalt fiasko-val. Magplask som du så fint sa tidigare ikväll.

Men faktum är att detta inte bara är en förlust för AFS. Vi får inte ens SD som kan påverka något, som iallafall hade kunnat bromsa in galenskaperna. SD gör ett också lite av ett fiasko-val om man kikar på alla prognoser, gissningar och förhoppningar. Det är en mörk jävla kväll för alla, SDare såväl som AFS:are.

Det ser absolut ut som att vi går mot en röd-grön regering i 4 år till och folk firar över skadeglädje.

För min del är det faktum att vi kommer behöva överleva 4 år till med sosserier mycket värre än att AFS gör magplask från 3000m höjd.
Det är ett fiasko för AfS, ett dåligt val för SD och en katastrof för det svenska folket. Tack och godnatt, ett mångtusenårigt arv rakt ner i avloppet. SD-Idioterna som kommer in här och är skadeglada är fan lika vidriga som de som aktivt arbetar för att folkmörda vårt folk. Ja, jag röstade på AfS. men min röst var först och främst för det svenska folkets överlevnad.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Men ditt dumme fanskap...

Både SD och AfS gör katastrofval. Ja, hela den svenskvänliga rörelsen, eller vad man nu vill kalla den, gör ett katastrofval. Vi sitter båda i samma båt, och i exakt samma situation som innan valet.

Vi blev inte av med ett enda pk-parti.
SD är fortfarande tredje största parti.
AfS lyckades inte etablera sig som ett andra nationalistiskt parti, vilket hade ökat acceptansen för både SD och nationalismen som sådan.
Afs finns för fan inte, det är ND på nytt, ett par 10.000 talet stollar som tycker att kioskmongon som Ahl och Hahne är “ tuffa”. Afs skulle möjligen ha chans i ett skolval.
Citera
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Knäpptyst från AfS twitterkonto, likadant från Kasselstrand och resten av gänget. Troligen begravningsstämning på förorts-pizzerian där dom kör sin valvaka.

Han fick nog sina judaspengar. Han lyckades skrämma väljare från SD, delvis pga sina nazi-HÖG ENERGI-rallies delvis genom att få SD att bli mer "aggressivt" istället att gå mot mitten vilket nog skrämde ytterligare en hel del. SD tappade ju som bekant 3-4% sedan juni-juli

Enda hoppet att SD lyckas få någon sorts inflytande i en högerregering - eller att M + S (+SD) gör någon sorts Luciabeslut
Senast redigerad av FlashyBear 2018-09-09 kl. 23:06.
Citera
Bannlyst
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/9eeq73/afs_har_blivit_avbokade_fr%C3%A5n_den_persiska/

Varför i helvete bokar man bord på persisk restaurang? För att man vill vara säker på att få halal mat?
Citera
Medlem
populopiduss avatar
Äh, häng inte läpp nu kära AfS:are. Det är väl några kommuner kvar, så än är det inte kört att öka med 3.99%, som krävs för att nå riksdagsspärren! LOL
Senast redigerad av populopidus 2018-09-09 kl. 23:08.
Citera
2018-09-09, 23:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den hårda sanningen är att Sverigedemokraterna, enligt alla rimliga definitioner, gör ett katastrofval. Så det arroganta SD-beteendet i den här tråden är anmärkningsvärt.
SD kommer förmodligen att få ett sämre resultat i valet än inte bara vad flashbacks "genomsnitt" trodde, utan sämre än vad DEN ENSKILDA PERSONEN SOM TIPPADE LÄGST trodde. Dvs inte ens de som varnade för att SD var överskattade i opinionsundersökningar trodde att det skulle gå så här illa.

(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar

Det här är en kollektiv förlust för alla svenskar.
Citera
2018-09-09, 23:04
Medlem
Räknas AsF röster eller inte? Enligt Metro så räknas de mindre partiernas röster senare eller misstolkar jag detta?

https://www.metro.se/artikel/s%C3%A5-g%C3%A5r-det-till-n%C3%A4r-valr%C3%B6sterna-r%C3%A4knas
Citera
2018-09-09, 23:05
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Har själv tänkt på det där med pensionärerna och sossarna. De verkar ju själva rösta för att man måste skära ned i välfärden för att blattar ska få bidrag, så att pensionärer knappt får suketter till kaffet.

Det är väl en kombination av ålderdom, noll koll på omvärlden och låg intelligens. Men man kan ju ändå tycka att de borde förstå någonting av det som händer i samhället och just varför de själva får sämre villkor, boende och föda. Eller så är de bara så dumma i huvudet att de föredrar sossarnas politik och lyssnar på den allmäna median.

Oavsett vad deras S-röstande beror på så förtjänar de vad de röstar på.

Citat:
Men som du skriver så orkar man ju inte längre bry sig om dessa åldringar som visserligen verkar leva knapert och måste bli omhändertagna av blattar - men de röstar ju för det! Jävla puckon

Varför ska vi ens bry oss? De får ju vad de röstar på. Låt senilfallen leva som gatuhundar på smulorna som faller från den nya babbeadelns bord... Om de har tur så kanske de kan få tillgång till ett TBC-smittat söndertuggat kycklingben lite här och där och en flatlusbesudlad madrass med pissfläckar.

Se fram emot er nya, "förbättrade", levnadsstandard Sveriges pensionärer.
Senast redigerad av Durcherrs 2018-09-09 kl. 23:09.
Citera
2018-09-09, 23:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werdegast
Räknas AsF röster eller inte? Enligt Metro så räknas de mindre partiernas röster senare eller misstolkar jag detta?

https://www.metro.se/artikel/s%C3%A5-g%C3%A5r-det-till-n%C3%A4r-valr%C3%B6sterna-r%C3%A4knas
Givetvis räknas de, däremot kommer väl poströster senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in