2018-09-09, 14:10
  #78625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
FÖR JÄVLIGT DETTA. SE FÖR HELVETE TILL ATT ANMÄLA TILL OSSE! OM INTE VALSEDLAR FINNS SÅ TA EN BLANK OCH SKRIV ELLER SE TILL ATT SKAFFA EN INNAN NI GÅR DIT. VALLOKALERNA STÄNGER 2O.00 NI HINNER SKAFFA.


Det fanns SD sedlar.


Men det fanns ingen möjlighet att plocka dem anonymt, eftersom det står 10 socialister runt varje bord och stirrar ner dig.


Jag vet att man ska ta en sedel av varje parti och sen slänga alla man inte använder, men det är en jävligt stressad situation att rösta på SD i Stockholm City och om du tar tex Mp, S och SD sedlar så vet alla att du röstar SD.


Man känner sig verkligen som en brottsling, när din puls går upp med 40 slag så vet du att det här valförfarandet är åt h*lvette.
2018-09-09, 14:11
  #78626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Det fanns SD sedlar.


Men det fanns ingen möjlighet att plocka dem anonymt, eftersom det står 10 socialister runt varje bord och stirrar ner dig.


Jag vet att man ska ta en sedel av varje parti och sen slänga alla man inte använder, men det är en jävligt stressad situation att rösta på SD i Stockholm City och om du tar tex Mp, S och SD sedlar så vet alla att du röstar SD.


Man känner sig verkligen som en brottsling, när din puls går upp med 40 slag så vet du att det här valförfarandet är åt h*lvette.
För helvete var inte en sådan whimp. Ta en av varje. Det är inte rocket-science.
2018-09-09, 14:12
  #78627
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Varför tog du inte en blank?

Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Det fanns SD sedlar.


Men det fanns ingen möjlighet att plocka dem anonymt, eftersom det står 10 socialister runt varje bord och stirrar ner dig.


Jag vet att man ska ta en sedel av varje parti och sen slänga alla man inte använder, men det är en jävligt stressad situation att rösta på SD i Stockholm City och om du tar tex Mp, S och SD sedlar så vet alla att du röstar SD.


Man känner sig verkligen som en brottsling, när din puls går upp med 40 slag så vet du att det här valförfarandet är åt h*lvette.

Precis! Man lär sig att ta emot valsedlar från alla partier, alt. plocka på SD S M och C från desken och sen slänga de man inte använder, hur svårt kan det bli?
2018-09-09, 14:12
  #78628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Du är inte ensam att vara besviken på dig. Hur kan man vara så feg/oförberedd. Att sedan rösta M också..grattis.
Jag tror inte på honom. Varför fläka ur sig här, med evig oförstörbar skam? Trådarna är översvämmade av moderater helt plötsligt.
2018-09-09, 14:14
  #78629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
2 timmar kvar av gissningar. Det går bra att göra det i tråden.

Gimbal 35,0
Lallladin 34,0
IVXX 33,3
LBeria 32,6
Flipflap 32,0
oingoboingo 30,8
Svinrik 30,1
Annica, sthlm 30,0
Longbow4y 29,3
Pilothockey 28,9
Wordwarrior 28,5
Smoothman 28,2
Hotrod 27,7
FBerntsson 27,6
hakantheb 27,6
2big4you 27,4
HairyCojones 27,3
Napoleon 27,1
DID 27,0
NorthernAngel 27,0
annonsblockeringen 26,9
Groknak.Ankbonden 26,8
Nivijag 26,6
Evilius 26,5
Arthas 26,3
Hanuman 26,2
Necris 26,0
Swegunners 26,0
Catforwardpower 25,8
Henget 25,8
Snigel 25,8
360488 25,7
B.Mystic 25,7
Barfotalasse 25,7
Logoped 25,7
Levandelegend 25,4
TronaldDump 25,4
Kolgrill 25,27
Mentapesola 25,21
Rumpppspark 25,2
anteri 25,1
Djimmie 25,03
Viktorolsson 25,0
trazke 25,0
FruLibertas 24,9
Mac-Arthur 24,9
Oyto 24,8
Dfdr 24,6
PanicRolls 24,6
Frozzzt 24,5
Rostere 24,4
TheAlamo 24,4
KEYY 24,37
Fnysington 24,3
Amor 24,2
Enoch.Thulin 24,2
Bushbuck 24,1
SvartaVredaVatten 24,0
Fernebo 23,9
ricardo22 23,9
svenab 23,9
gemenemannen 23,89
KokaGroda 23,8
Milton-E 23,8
Sexbox 23,8
Cutlerjr 23,7
RingRing 23,7
Van Nostrand 23,55
IncestuousMoses 23,5
svenne-i-Sverige 23,5
IanFraser 23,36
Flashybear 23,34
RudyardKipling 23,32
Baggebo 23,3
Endryt 23,3
Casinoreklam 23,2
Infern 23,2
Hogdal 23,1
Rysstrollet 23,1
brutalare 23,0
Friherr 23,0
StatligaTeleverket 23,0
S.Kandal 22,9
Nycticorax 22,8
ShariaInstructor 22,8
tivereC 22,8
Dr.skalmanski 22,7
Krispans fanboy 22,64
Lookalike 22,5
Tarstan 22,5
Utopiantos 22,5
Nostradumbass 22,4
Psflax 22,35
Fruidolore 22,31
Sinewave 22,3
bobolding 22,0
medelklassman 21,5
Sang 21,5
IntePKmen... 21,41
Krispan 21,1
SMOrcimus.PriME 21
Svarta-skatan 20,5
zpiffis 20,5
Noone 20,3
ZilverZodde 20,1
DaEzz 19,8
SvenskOpposition 19,8
Grevelesevi 19,6
KlartSur 19,5
Greta 19,1
wakkawalla 19
JasonLives 18,9
Karman 18,7
BaraBiffen 18,2
Fagin 17,8
Tråden ligger i genomsnitt på 24,42% just nu då.

Har vi fått se gissningstävlingen från några månader seda ännu? Jävligt nyfiken på den
2018-09-09, 14:15
  #78630
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Sd förlorar minst 1 av 4 röster på valförfarandet, problemet med att AfS tar väljare är ett skämt i jämförelse.


Jag skulle rösta SD idag men det blev M eftersom jag inte fick tag i valsedlar. Det är helt kaos att rösta i Stockholm om du inte röstar FI, MP, V eller S.


Tror inte folk utanför city förstår trycket här och hur dem har planerat vallokalerna.
Jag tog M på första bordet för att det stod massa idioter och stirrade, gick sedan förbi 4-5 andra bord (valkretsar) innan jag kom till mitt distrikt, där står det typ 8 personer och pillar med valsedlarna och tjatar om AfS och hur hemska dessa är.. Så jag har att välja mellan att antingen ta SD inför alla eller smyga iväg och försöka ta lappar i något annat distrikt där sossarna inte vaktar.

Kan lova att merparten av SDs och Afs sympatisörer i min vallokal(säkert 20.000 pers) väljer något annat för att slippa konflikten i valrummet.


Så ni som gråter om att Kasselstrand norpar ett par procent bör tänka om, hade vi haft ett anonymt valförfarande så hade jag och förmodligen nån miljon andra röstat annorlunda.
Och, ja, jag vet att jag hade kunnat "smuggla" in SDs valsedlar, men nu hade jag inte några.

Jävligt besviken på mig själv och på detta sjuka system, får bli SD om fyra år istället, då kommer jag iallafall se till att ta med mig egna valsedlar.
Men för helvete! Jag var nyss och röstade och det var nog bara sosse/vänsterfolk i lokalen, dom stod och trängdes framför borden där sedlarna låg. Jag sa bara "ursäkta" och sträckte mig fram mellan dom för att ta SDs valsedlar! Dom tittade lite underligt, men åt inte upp mig! Hade någon öppnat käften så hade jag gått igång ordentligt, min demokratiska rätt är jag fan beredd att slåss för...

Kan nämna att SDs sedlar verkade i stort sett orörda, dock var det inte i den stora vallokalen här där jag bor, jag blev skickad till en mindre!
2018-09-09, 14:15
  #78631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Vad skulle hända om du röstar "fel"? Du har rätt att rösta på vad du vill. Kände alla igen dig i vallokalen?


Nej ingen kände igen mig och jag vet att jag har rätt att rösta på vad jag vill, men jag var oförberedd och trodde hela tiden att jag skulle hitta ett bord utan folk runt det.


Till slut står jag vid båsen med tre M-sedlar.. Jag valde då att bara lägga i dem istället för att säga att jag ska byta sedlar till SDs i ett rum där 10 pers står och stirrar ner mig.
2018-09-09, 14:16
  #78632
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Det fanns SD sedlar.


Men det fanns ingen möjlighet att plocka dem anonymt, eftersom det står 10 socialister runt varje bord och stirrar ner dig.


Jag vet att man ska ta en sedel av varje parti och sen slänga alla man inte använder, men det är en jävligt stressad situation att rösta på SD i Stockholm City och om du tar tex Mp, S och SD sedlar så vet alla att du röstar SD.


Man känner sig verkligen som en brottsling, när din puls går upp med 40 slag så vet du att det här valförfarandet är åt h*lvette.

Sedan undrar man varför SD är underskattade. Typ var femte SD:are är brottsligt feg
2018-09-09, 14:16
  #78633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Tråden ligger i genomsnitt på 24,42% just nu då.

Har vi fått se gissningstävlingen från några månader seda ännu? Jävligt nyfiken på den
Jag tror detta är gårdagens siffra, något medeltal från idag har jag inte sett.
2018-09-09, 14:17
  #78634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Tänk så olika det kan vara från ställe till ställe. Utanför röstlokalen här hade SD-representanten svarta välpolerade italienska skor, kostym, vit skjorta med Cut Away krage. Här var det vänsterpartisten och sosse-representanten som såg bedrövligt ovårdade ut - som rena lodisar. Och konstigt nog centerrepresentanten. Kvinnan från Miljöpartiet var också riktigt snyggt klädd.
Gick med flickvännen till vallokalen här mitt i innerstadens Stockholm (har själv redan förtidsröstat) och var förvånad att den enda representant för en parti som var ickesvensk (så gott jag kunde avgöra från deras dialekt och utseende) var den som delade ut valsedlar för SD!
2018-09-09, 14:17
  #78635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Sedan undrar man varför SD är underskattade. Typ var femte SD:are är brottsligt feg
Jag vägrar tro på dessa historier från "verkligheter". Det finns dumhet, idioti och feghet, men inte till denna grad.
2018-09-09, 14:19
  #78636
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Det fanns SD sedlar.


Men det fanns ingen möjlighet att plocka dem anonymt, eftersom det står 10 socialister runt varje bord och stirrar ner dig.


Jag vet att man ska ta en sedel av varje parti och sen slänga alla man inte använder, men det är en jävligt stressad situation att rösta på SD i Stockholm City och om du tar tex Mp, S och SD sedlar så vet alla att du röstar SD.


Man känner sig verkligen som en brottsling, när din puls går upp med 40 slag så vet du att det här valförfarandet är åt h*lvette.

Va fan håller du på med. Jag gick stolt till vallokalen med mina SD-sedlar i högsta hugg, jag skiter väl i om gamla trötta frivillighetspolitiker ser vad jag röstar på. Detta gäller Sveriges framtid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in