Citat:
Ursprungligen postat av
Energiknippe
Varför tog du inte en blank?
Jag vet inte, det gick så fort och jag tänkte hela tiden att vid nästa bord kan jag plocka sedlar anonymt, sen helt plötsligt står jag vid min krets och är helt omringad av folk som hejar och sedan står och studerar vad man väljer.
Plus att blank röst = med SD här, men ja med facit i hand skulle jag givetvis tagit blanka röster och skrivit.
Men oavsett, min röst är ingenting, frågan är hur många som har samma upplevelse som mig idag, jag tror det rör sig om en väldigt stor grupp.
Fi, Mp mfl har folk som går runt och delar ut sedlar, så enda skälet att ta blank röst är för att rösta SD eftersom dem är det enda partiet som inte delar ut sedlar.