Citat:
Ursprungligen postat av
Alvid
Men för helvete! Jag var nyss och röstade och det var nog bara sosse/vänsterfolk i lokalen, dom stod och trängdes framför borden där sedlarna låg. Jag sa bara "ursäkta" och sträckte mig fram mellan dom för att ta SDs valsedlar! Dom tittade lite underligt, men åt inte upp mig! Hade någon öppnat käften så hade jag gått igång ordentligt, min demokratiska rätt är jag fan beredd att slåss för...
Kan nämna att SDs sedlar verkade i stort sett orörda, dock var det inte i den stora vallokalen här där jag bor, jag blev skickad till en mindre!
Ni förstår inte vad jag menar, tror ni har andra vallokaler.
I stora distrikt så har man 10-20 vallokaler i samma byggnad.
Jag tog M där man går in alltså vid första distriktet, då räknade jag med att kunna plocka SD i fred någonstans mellan ingången och mitt distrikt.
Jag var jävlig oförberedd, stressad och panikade när jag helt plötsligt står vid valbåsen med M-sedlar. Jag har då två val, ett säga till att jag tog fel sedlar och ta SDs framför ett gäng "övervakare" eller bara lägga i M sedlarna.
Givetvis valde jag fel under stressen och kändes för att kräkas efteråt. Folk offrar sina liv och jag kan inte ens plocka ett par jävla valsedlar..