Citat:
Ursprungligen postat av
Darkwind
Jimmie satsade allt på att haka på M. Fullständigt onödigt när vi låg så bra till. Så som han har slickat röv på M iflera år, så vet dom redan vart SD står. Däremot med facit i hand såg vi hur han skrämde iväg åtskilliga sossar. Helt klart en dundertabbe. Han borde satt SD närmare mitten. Det är väl smartare att bägge blocken inte vet riktigt var de har SD. Om de ens vet själva var de står. Mittenparti har alltid Jimmie sagt förut. Tro fan att folk kände sej lurade. Nu har Jimmie förödmjukat sej så till den milda grad. M skiter fullständigt i hans vimpel. Det viktiga är att vi förlorade röster på det tilltaget. Han skulle än en gång krypa för M. Dessutom harvade han loss i flyktingkvoten. Onödigt drag det med. Kristersson slet sitt hår när Jimmie tog upp det. Tänker att Jimmie var fullständigt snurrig.
Jag tror inte man skall gråta över spilld mjölk utan efter ganska lång betänketid nu kan SD formera sig för framtiden. Vill Alliansen utplåna sig självt får det bli så. Nu kan SD bygga på sin egen plattform. Jag tyckte inte Jimmie gjorde det dåligt och man har fått in flera nya bra rikspolitiker. SD har en framtid. Det viktiga är inte hur det går för Sverige just nu----eftersom det går ändå åt helvete----det viktiga blir nu att SD växer och blir större.
Sen vill jag nog säga att SD hade lite otur. Det blev aldrig några riktigt bra upplopp i nogo-zonerna. Dom där bilbränderna i Göteborg gjorde ju ingen som helst nytta. Nu är jag cynisk men bilbränder är för fjuttigt, skolbränder biter bättre propagandamässigt.
Sommarens klimathelvete tog ju bort uppmärksamheten från sånt som kunde gynna SD.
Men som Ni förstår, egentligen är vanligt folk trötta på Sossarna, dom fick många röster bara för att folk också är trötta på Allahiansen. Och nu är det ännu värre.
Sossarna går inte fram för att dom ens är duktiga eller vackra. Visst finns det fog att vara optimistisk eftersom ett missnöjesparti som ju SD är alltid kan se framåt mot sämre tider....

...som säkert kommer.