2018-09-08, 07:33
Medlem
Dimpens avatar
Ja då var dom som bäst, men jag menar att laget är så oförutsägbart. Bortavinster och hemmaförluster. Vinner mot lag i toppen på tabellen och förlorar mot lag i botten.
Är rädd för att Brynäs kan få kvala till Hockeyallsvenskan när säsongen är slut.
Citera
2018-09-08, 09:34
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Ja då var dom som bäst, men jag menar att laget är så oförutsägbart. Bortavinster och hemmaförluster. Vinner mot lag i toppen på tabellen och förlorar mot lag i botten.
Är rädd för att Brynäs kan få kvala till Hockeyallsvenskan när säsongen är slut.
Timrå och framförallt Mora har för svaga trupper för att placera sig bättre än Brynäs över 52 omgångar tror jag. Brynäs ser på förhand ut att hamna någonstans mellan 9-12.
Citera
2018-09-08, 13:57
Medlem
keso.s avatar
Känns bra att domarkrisen är löst, eller inte. Oroar mig inte över säsongen, tror det löser sig för oss, men vill man prata dålig arbetsmiljö ligger ju domarna rätt bra till.
Citera
2018-09-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keso.
Känns bra att domarkrisen är löst, eller inte. Oroar mig inte över säsongen, tror det löser sig för oss, men vill man prata dålig arbetsmiljö ligger ju domarna rätt bra till.

Ja, hoppas det löser sig. domarna är en viktig bit och många gånger går det överstyr och kritiken blir personlig. Speciellt på internet där fegisar sitter och hatar.

Tycker domarna överlag gör ett bra jobb!
Senast redigerad av MitchRapp 2018-09-08 kl. 14:14.
Citera
2018-09-08, 17:42
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Expressens sk experter tippar var SM-guldet hamnar!

Djurgården 5 röster
Växjö 2 Röster
Färjestad 1 Röst
Så Dif tar guld enligt expressen, låter lite optimistiskt men visst kan säkert bli så. Tränarna i ligan verkar ju tro (eller nåt) på Växjö. Själv tror jag på Luleå.
Citera
2018-09-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Så Dif tar guld enligt expressen, låter lite optimistiskt men visst kan säkert bli så. Tränarna i ligan verkar ju tro (eller nåt) på Växjö. Själv tror jag på Luleå.

Själv tycker jag Djurgården och FBK ser bäst ut. Växjö behöver få minst två forwards som leverar om vi ska lyckas vara med och slåss om förstaplatsen.

Att Luleå kommer ligga i den absolut toppen när vi summerar säsongen har jag svårt att tro. Vad får dig att tro det?
Citera
2018-09-08, 20:39
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Att Luleå kommer ligga i den absolut toppen när vi summerar säsongen har jag svårt att tro. Vad får dig att tro det?
Det är mitt expertöga som sett saker som får mig att tro så. Man har ett bra lag helt enkelt.
Men lite är nog en mild förhoppning.
Citera
2018-09-08, 23:17
Medlem
perry2s avatar
Har köpt Expressens hockeybilaga...
När kommer Aftonbladets..?
Citera
2018-09-08, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Men då är ju du en jävla mupp också, så...
Mogen kommentar.… Tycker att han har vettiga åsikter även om jag håller på Frölunda. Men vissa är tråkigt enögda.
Citera
2018-09-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jag tror att Djurgården kan floppa denna säsong.
Citat:
Själv tycker jag Djurgården och FBK ser bäst ut. Växjö behöver få minst två forwards som leverar om vi ska lyckas vara med och slåss om förstaplatsen.

Växjö är kända för att värva. Så klart kommer man att värva minst 2st forwards. Så sitt ner i båten ungjävel!
Citera
2018-09-10, 14:36
Medlem
Pelicans legenden Ryan Lasch spelar numera för Frölunda Indianer.
Citera
2018-09-10, 14:55
Medlem
Får man tippa tabellen här?
Jag brinner för mycket för det......

Det enda jag är säker på är att jag kommer ha fel....

1. Skellefteå
2. Färjestad
3. Växjö
4. Frölunda
5. Djurgården
6. HV71
7. Luleå
8. Linköping
9. Rögle
10. Malmö
11. Brynäs
12. Örebro